Aimee schreef:Breghje schreef:Ik heb de stal niet uitgezocht op de rijbaan, maar op het feit dat mijn paard daar 24/7 in kuddeverband buiten kan leven. Dus als een echt paard. Omdat als ik het erf afstap ik in een schitterend bos kan rijden, en voor mij een goede rijbak een leuk extratje is. Voor mij is paardenwelzijn een heel stuk belangrijker dan een stal met een superbodem in de bak maar waar het paard weiland alleen van horen zeggen kent. Niet dat het bij jou zo zal zijn, maar hier in de buurt bij de stallen met goede bakken wel. Dus ik zoek idd naar een oplossing, maar niet ten koste van alles, want dan ga ik gewoon vaker buiten rijden. Ook in het bos kan ik dressuren.
Paardenwelzijn begint met een goede rijbodem.
Ik ga er dan tenminste vanuit dat je het paard hebt omdat je graag wil paardrijden, niet omdat je zo graag een paard in de wei wil zien staan. Dan kun je hem beter helemaal wegbrengen naar een natuurgebied of iets dergelijks. Dát is pas paardenwelzijn.
Ik sta echt versteld van deze uitspraak.. Leg uit!

Bij mij begint het ook bij een goede rijbodem hoor.
Okal hebben we die nu niet..
Dit is omdat de pony officieel nog steeds van mijn oom is, en die dus ook nog steeds sommige dingen beslist. Mijn pony mag dan ook maar 3 uur per dag op het land staan, als ze uberhaud op staat. En ik rij zelf wedstrijden, buitenrijden doe ik zelfs liever niet. Okal klinkt het misschien raar. Ik ben meer zo´n mens die het liefst elke week op concour gaat. Dus dan is voor mij een goede rijbodem erg belangrijk.