Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ma_rie_tje schreef:@Fien__ : ikw eet precies wat je bedoeld!
Op mijn vorige stalling had de stalhouder ook een extra sleutel van elke kast, met als gevolg dat ik een keer op stal kwam en dat allebei mijn zadels pleite waren. Leuk hoor, een nieuw passier zadel van een kleine maand oud. Negens te vinden en de kast zat gewoon weer op slot.
Wat bleek: de zadels lagen op hun paarden, en waren ermee naar de les gegaan (met trailer) ik pissed natuurlijk, maar hun vonden het normaal.
Dr kwamen steeds andere regeltjes, zo mocht je paard in de winter een uurtje op het land staan. Ze mochten maar 1 keer per dag dus dat moest je goed afspreken met stalgenoten. Mijn paard stond elke dag met zijn vriendinnetje samen in het land, ik was rond 12.00 op stal en ineens stond op het krijtbord: apollo is al buiten geweest.
Ik dus pissed, je moest zelf regelen dat je paard buiten stond. Ik had het goed geregeld, kwam (voor doordeweeks) vroeg op stal om ze buiten te zetten, en dan dit!
Dus ik heb er onder gezet SVP EERST OVERLEGGEN (zie regels op de wc deur!!)
gevolg: boze boer. Hij had gezegd dat een stalgenoot mijn paard en een paard dat zij verzorgde die dag buiten kon zetten terwijl ze haar eigen paard ging rijden.
Oeehh ik was zo boos. T klinkt onzinnig, maar elke keer gebeurden dat soort dingen. Met een 25 kg zak voer deden we soms maar 3 dagen (terwijl het paard max 2 x 1,5 kilo kreeg).
Er werd zoveel gestolen, niet normaal.
Nu hebben we een super stal, maar er zijn altijd dingen waar je het niet mee eens bent maar nu wegen ze (nog) niet op tegen de voordelen van de stal, en hoe mijn paard het heeft.
Maar over mn spullen heb ik niet te klagen. Er hangt een dekenrek waar je je deken op kan hangen, mijn zadel hangt in "de kantine" (hok waar een wc is, een wakterkoker staat, 3 zadels hangen, dekenrek hangt er er zijn 2 houten bankjes).
Kasten van 1x1m en dan ruim 2 meter hoog (2,40 dacht ik). Zit geen slot op, maar ik ben ook nooit meer echt wat kwijt (behalve die zweep die ik niet opruim ect). Soms wordt er welis wat geleend, en als ik iets nodig heb kan ik dat "even lenen" van een stal genoot.
Zo was ik maandag mijn elastiekjes kwijt en omdat ik ene lange rit ging maken wou ik toch zn manen in een vlecht. Heb ze van een stal genoot gepakt, en even netjes tegen haar gezegd toen k haar weer zag.
En als iemand iets vind (lees: ik ben eeuwig mijn zonnebril kwijt) wordt het even in je kast gelegd.
Alani schreef:En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?

doriangi schreef:Alani schreef:En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?
Um, wat is dit nu voor opmerking?
. Dusja, wat meer info is wel fijn
doriangi schreef:Pfff Jesito, dat klinkt wel erg zeg! Je bent het toch allemaal niet wijs waar mensen toe in staat zijn...
FitzChivalry schreef:we hebben geen wc.. maar dat is voor mij het enige..