welke nadelen hebben jullie bij je pensionstallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: welke nadelen hebben jullie bij je pensionstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:10

@Fien__ : ikw eet precies wat je bedoeld!
Op mijn vorige stalling had de stalhouder ook een extra sleutel van elke kast, met als gevolg dat ik een keer op stal kwam en dat allebei mijn zadels pleite waren. Leuk hoor, een nieuw passier zadel van een kleine maand oud. Negens te vinden en de kast zat gewoon weer op slot.
Wat bleek: de zadels lagen op hun paarden, en waren ermee naar de les gegaan (met trailer) ik pissed natuurlijk, maar hun vonden het normaal.
Dr kwamen steeds andere regeltjes, zo mocht je paard in de winter een uurtje op het land staan. Ze mochten maar 1 keer per dag dus dat moest je goed afspreken met stalgenoten. Mijn paard stond elke dag met zijn vriendinnetje samen in het land, ik was rond 12.00 op stal en ineens stond op het krijtbord: apollo is al buiten geweest.

Ik dus pissed, je moest zelf regelen dat je paard buiten stond. Ik had het goed geregeld, kwam (voor doordeweeks) vroeg op stal om ze buiten te zetten, en dan dit!
Dus ik heb er onder gezet SVP EERST OVERLEGGEN (zie regels op de wc deur!!)
gevolg: boze boer. Hij had gezegd dat een stalgenoot mijn paard en een paard dat zij verzorgde die dag buiten kon zetten terwijl ze haar eigen paard ging rijden.

Oeehh ik was zo boos. T klinkt onzinnig, maar elke keer gebeurden dat soort dingen. Met een 25 kg zak voer deden we soms maar 3 dagen (terwijl het paard max 2 x 1,5 kilo kreeg).
Er werd zoveel gestolen, niet normaal.

Nu hebben we een super stal, maar er zijn altijd dingen waar je het niet mee eens bent maar nu wegen ze (nog) niet op tegen de voordelen van de stal, en hoe mijn paard het heeft.
Maar over mn spullen heb ik niet te klagen. Er hangt een dekenrek waar je je deken op kan hangen, mijn zadel hangt in "de kantine" (hok waar een wc is, een wakterkoker staat, 3 zadels hangen, dekenrek hangt er er zijn 2 houten bankjes).
Kasten van 1x1m en dan ruim 2 meter hoog (2,40 dacht ik). Zit geen slot op, maar ik ben ook nooit meer echt wat kwijt (behalve die zweep die ik niet opruim ect). Soms wordt er welis wat geleend, en als ik iets nodig heb kan ik dat "even lenen" van een stal genoot.
Zo was ik maandag mijn elastiekjes kwijt en omdat ik ene lange rit ging maken wou ik toch zn manen in een vlecht. Heb ze van een stal genoot gepakt, en even netjes tegen haar gezegd toen k haar weer zag.

En als iemand iets vind (lees: ik ben eeuwig mijn zonnebril kwijt) wordt het even in je kast gelegd.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:42

Ik ben ook een redelijke stalhopper, en daar schaam ik mij best voor. Maar ik heb het steeds gedaan omdat ik dacht dat het het beste voor mijn paard was.

Helaas kun je niet alles vantevoren overzien, en kost het aardig wat jaartjes ervaring om te weten waar je goed op moet letten.
Ik ben bijvoorbeeld net verhuisd naar een stal waar veel kinderen lopen. Op zich vind ik dat wel leuk, maar ik heb wel vantevoren gevraagd of de kinderen de paarden lekkere dingen mogen geven. Dat mag niet, dus ik vertrouw erop dat het niet of nauwelijks gebeurt. Maarja, het kan altijd dat over een tijdje blijkt dat het toch heel veel gebeurt. En als je dan klaagt bij de pensionhouder, hoor je vaak: Als het je niet bevalt, dan zoek je maar wat anders.
Je kunt nooit vantevoren weten hoe het precies uit gaat pakken.

Bovendien zijn er gewoon een heleboel visies over wat de ideale manier van paarden houden is. En de kans dat een stal helemaal precies aansluit op je wensen is wel heel erg klein. Dus het blijft altijd een gok.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:46

ma_rie_tje schreef:
@Fien__ : ikw eet precies wat je bedoeld!
Op mijn vorige stalling had de stalhouder ook een extra sleutel van elke kast, met als gevolg dat ik een keer op stal kwam en dat allebei mijn zadels pleite waren. Leuk hoor, een nieuw passier zadel van een kleine maand oud. Negens te vinden en de kast zat gewoon weer op slot.
Wat bleek: de zadels lagen op hun paarden, en waren ermee naar de les gegaan (met trailer) ik pissed natuurlijk, maar hun vonden het normaal.
Dr kwamen steeds andere regeltjes, zo mocht je paard in de winter een uurtje op het land staan. Ze mochten maar 1 keer per dag dus dat moest je goed afspreken met stalgenoten. Mijn paard stond elke dag met zijn vriendinnetje samen in het land, ik was rond 12.00 op stal en ineens stond op het krijtbord: apollo is al buiten geweest.

Ik dus pissed, je moest zelf regelen dat je paard buiten stond. Ik had het goed geregeld, kwam (voor doordeweeks) vroeg op stal om ze buiten te zetten, en dan dit!
Dus ik heb er onder gezet SVP EERST OVERLEGGEN (zie regels op de wc deur!!)
gevolg: boze boer. Hij had gezegd dat een stalgenoot mijn paard en een paard dat zij verzorgde die dag buiten kon zetten terwijl ze haar eigen paard ging rijden.

Oeehh ik was zo boos. T klinkt onzinnig, maar elke keer gebeurden dat soort dingen. Met een 25 kg zak voer deden we soms maar 3 dagen (terwijl het paard max 2 x 1,5 kilo kreeg).
Er werd zoveel gestolen, niet normaal.

Nu hebben we een super stal, maar er zijn altijd dingen waar je het niet mee eens bent maar nu wegen ze (nog) niet op tegen de voordelen van de stal, en hoe mijn paard het heeft.
Maar over mn spullen heb ik niet te klagen. Er hangt een dekenrek waar je je deken op kan hangen, mijn zadel hangt in "de kantine" (hok waar een wc is, een wakterkoker staat, 3 zadels hangen, dekenrek hangt er er zijn 2 houten bankjes).
Kasten van 1x1m en dan ruim 2 meter hoog (2,40 dacht ik). Zit geen slot op, maar ik ben ook nooit meer echt wat kwijt (behalve die zweep die ik niet opruim ect). Soms wordt er welis wat geleend, en als ik iets nodig heb kan ik dat "even lenen" van een stal genoot.
Zo was ik maandag mijn elastiekjes kwijt en omdat ik ene lange rit ging maken wou ik toch zn manen in een vlecht. Heb ze van een stal genoot gepakt, en even netjes tegen haar gezegd toen k haar weer zag.

En als iemand iets vind (lees: ik ben eeuwig mijn zonnebril kwijt) wordt het even in je kast gelegd.

Jaa precies!
Ik weet ook nog dat er op die stal waar ik dus eerst stond ook plots nieuwe regeltjes rond de weien kwamen.
En dat alleen de paarden op de weien naast de stallen mochten.
Dus als je een pony had moest die samen met alle andere pony's op 1 grote wei aan het einde van de straat.
Mijn pony had een peesblessure dus kon niet op de wei.
Maar de pony van een vriendin van me was een keer zo hard getrapt door een manegepony die ' normaal heel lief was' dat heel zn been openlag.

ook hing er aan de deur naast het washok een bord waar je op kon schrijven waneer je pony naar de hoefsmid moest,,en welke hoefsmid je had.
En mijn pony moest echt heel nodig.
Dus ik had haar op het bord geschreven met de hoefsmid ernaast zoals het hoorde.
Kwam ik de volgende dag op stal,,hadden ze haar naam uitgeveegd.
Dus ik vraag waarom,zeggen ze: 'omdat het nog niet nodig is'
Ik helemaal kwaad,want het was duidelijk wel nodig.
Dus ik schrijf haar opnieuw op.
Kom ik de volgende dag terug,
Hadden ze er een andere hoefsmid achter geschreven Scheve mond
Dus ik weeer terug,,gaan vragen waarom ze dat nou weer gedaan hadden,zeggen ze 'als je dan toch vindt dat je pony moet gaan,gaat hij maar naar de onze,dan hoeft die van jullie niet te komen'
En toen was ik echt zooo kwaad.
Het is zoals je zegt,,het klinkt stom,,maar dat is het helemaal niet,want je wordt er gewoon gek van dat zij steeds de regeltjes gaan veranderen achter je rug!

En nu ook idd,,
de stal waar ik nu sta is prachtig.
En ik heb ook heeelemaal niet te klagen.
Mijn kast is ook ongeveer even groot ( 1-2.40) En dat is prachtig,want ik kan er alles in kwijt!
Ik vroeg heel aardig of ze mn zadelrek erin wouden hangen omdat ik zelf niet zo handig ben Bloos
En dat hebben ze gewoon gedaan.
En idd,,ook als je iets kwijtbent leggen ze het gewoon in je kast.
Ik was toevallig ook echt mn zonnenbril kwijt (al 4 weken ofzo)
en ik kom op een dag op stal,
vragen ze zo,,
'hee,,die zonnenbril die hier al een aardig tijdje ligt,,is die mischien van jou?'
Echt heeel fijn,,
op mn oude stal zouden ze hem al lang zelf genomen hebben.

ben echt heel blij op de stal waar ik nu sta Pling

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:26

Eerste stal(6 jaar gestaan)
-teveel voer
-te vette weidegang
-'s winters niet standaard buiten

Tweede stal(2 jaar gestaan)
-laat in het weiland vanwege willen hooien
-vieze stallen
-onaardige dochter van de eigenaar

Derde 'stal'(3 mnd gestaan)
-was tijdelijk
-alleen weidegang

Vierde stal (2 jaar gestaan)
-rare 'houtsnipper/afval'bak
-'s winters niet standaard buiten
-niet altijd duidelijk of er genoeg gevoerd werd(ik kwam zelf gelukkig heel vaak)

Vijfde stal(9 maanden gestaan, verhuisde daarna helaas)
-geen nadelen, was helemaal het einde!!!!
nl. altijd buiten in prachtig gezond weiland(niet te vet) alleen 's winters 's nachts binnen

Zesde stal(4,5jaar gestaan)
-wisselende eigenaars
-veel zelf doen
-niet standaard buiten 's winters

Zevende stal(3,5jaar gestaan)
-'s winters wel buiten maar niet in de paddock(op betonpaden)
-vrij vieze stal ondanks elke dag uitmesten
-enge hond
-kleine hoekbox met helemaal dichte tralies
-veel regeltjes..zucht...

Achtste stal(nu bijna 1 jaar)
-geen bak
-'s winters niet standaard buiten(we zetten ze zelf op een stuk afgezet erf, zodat ze toch elke dag buiten komen)
-zelf mesten
-weilandbeleid niet altijd even handig voor dikkerds

Oja heb 1 van de pony's naar een natuurgebied gebracht, voor 175 euro voor 6 maanden.

Tja voordeel van de achtste stal is de lage prijs..
op alle stallen deden we altijd zelf enorm ons best het voor de pony's zo aangenaam te maken, laat op het land? Dan veel aan de hand grazen.
Weinig buiten 's winters? Vaak komen en veel in de bak laten rennen, lange vermoeiende buitenritten enz.

Ik zou ze graag bij huis hebben of een stukje land kopen en alles zelf doen.
Ben er zoooooo aan toe na 20 jaar pensionstalling!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:48

Ik vind het belachelijk dat pensionhouders een sleutel van je kast zouden hebben en dat ze dan je spullen gebruiken. Of wat ik eerder las achter je rug om op je paard laten rijden door een ander. Wat vreselijk zeg!!Waarom heb je een kast met een slot erop???omdat het jou spullen zijn waar iedereen van af moet blijven met zn handen. Wat hebben sommige van jullie toch erge stallen gehad als ik zo er naar kijk was het bij mij nog niet zo heel erg.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:12

mijn shetlander stond eerst bij een kleine pensionstal stond in de winter in een paddock met overkapping en overdag op het land, in de zomer stond hij 24/7 op het land.
Meneer ging wat aanpassingen doen op de stal en vondt het nodig dat we prijs verhoging kregen van 110% in 1 maand tijd dus daar ben ik weg gegaan.

Toen is hij bij een vriendin op het land gegaan daar stond hij samen met nog 2 shetlanders ging op zich goed maar zag aan hem dat hij het niet naar zijn in had toen kwam ik er ook achter dat een meisje van 1 van de shetlander ook op hem aan het rijden was nou toen heb ik hem gelijk weg gehaald en bij mijn jaarling gezet.

Mijn jaarling toen ik hem kocht heb ik hem naar de opfok gebracht daar heeft hij 2 maanden gestaan dit zijn de redenen dat ik daar weg ben gegaan.

Eigenaar niet aan de afspraken houden
weinig voer
zouden eind april op het land gaan half mei stonden ze er nog niet op
In de winter weinig naar buiten.

Nu staat hij op een land hier in de buurt samen met de shetlander en nog 2 jaarlingen.
Voor de winter komt er een stal op de staan waar ze in kunne schuilen maar ze mogen ook gewoon op het land blijven lopen dus ideaal.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:15

De eerste stal waar we hebben gestaan zouden we maar voor een paar maanden heengaan want moesten snel een plek hebben. uiteindelijk hebben we daar 2 jaar lang gestaan.
Aan het begin hadden wij geen problemen met de eigenaresse. Er kwamen manege lessen deze kinderen mochten alles en dit was heel irritant. Rennen over het terein en als je er wat van zei dat keken ze je banketstaaf aan. Alleen steeds vaker kwamen er van die regeltjes. Paarden die achter stonden mochten niet voor afgespoten worden terwijl achter niet goed was. Paarden mochten maar 2 keer per week 20 minuten los als ze alleen stonden in een groep 30 minuten. Hier werd ze heel erg streng op. Toen er nieuwe klanten kwamen die ze al kon met meerdere paarden en deze gingen zeuren dat wij altijd alles bezet hielden werd het van kwaad tot erger. Nadat wij geen les meer wilde van haar dochter ging het al helemaal niet meer. Wij houden van rust en vriendelijk paardrijden. Van deze lesgever moesten we met sporen gaan rijden terwijl onze benen nog zeer onstabiel liggen. Onze gedachten van paardrijden kwam niet overeen met die van haar. De eigenaresse kon niet meer normaal praten alleen maar schreeuwen. Volgens haar deden wij alles verkeerd en hielden wij ons niet meer aan de regels. Terwijl wij ons juist heel erg aan de regels hielden. Verder moest ons paard een handje biks hebben regelmatig lag er een kilo in. Kuil werd er ook heel weinig gegeven en we voerden zelf hooi bij. Als je als eigenaresse het verschil niet ziet tussen verschillende zwarte paarden dan komt die van ons wel erg vaak los. Geprobeerd te praten maar dit was niet te doen. het lag allemaal aan ons en zij hadden ervaring en wij niet omdat dit ons eerste eigen paard was. Terwijl mijn zusje een paardenhouderij opleiding heeft en veel ervaring heeft opgedaan bij verschillende bedrijven.
Eigenlijk waren we al 2 jaar opzoek naar een andere stalling maar elke keer toch maar gebleven. Na de uitvallen en regels die steeds wijzigden toch ervoor gekozen om mijn paard te verplaatsen naar een stal 20 km met de auto leuke en goede stallen in de buurt hebben gigantische wachtlijsten. Er was een opzegtermijn van 1 maand wij wilden ons hier netjes aanhouden. Maar deze maand niet vol kunnen houden omdat eigenaresse weer uitviel dit was de druppel wij hebben de nieuwe stal gebeld en zijn een maand eerder vertrokken.

Stal 2: Zijn we helemaal blij mee.
Nu komt mijn paard in de winter minimaal 2 uur in de paddock met andere en in de zomer komt ze de hele dag buiten. Dag en nacht weidegang is mogelijk. Ze wordt binnen en buiten gehaald en de sfeer op stal is echt super. Iedereen gaat met zijn paard om hoe hij zij dat wil en niemand kijkt raar als je anders denkt over paardrijden. Er zijn geen manegelessen waar je voor moet wijken. Er lopen wel kinderen rond maar deze zijn rustig en vallen je niet lastig. Paarden krijgen de hoeveelheid voer zoals jij aangeeft. Het enige nadeel is dat doordat er minder land aanwezig is de wei heel erg kaal is. Als het nodig is mag je kuil pakken en dit geven aan je paard.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:46

Alani schreef:
En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?

Um, wat is dit nu voor opmerking?

Ik heb dit topic trouwens al even niet gevolgd, maar ik veronderstel niet dat mensen zomaar hun paard gaan verhuizen omdat het iets te lang fietsen is enzo...
Er staan genoeg redenen vermeld, ik denk trouwens dat iedereen hier het beste voor heeft met z'n paard en als dit verhuizen betekent, het zij dan zo.
Voorbeeld: weinig tot zelfs geen weidegang, ik denk niet dat je paard ongelukkig gaat zijn als je dan naar een stal verhuist waar ze 24/7 of elke dag naar buiten kunnen.
Ik verhuis m'n paarden ook niet graag maar alles wat ik doe, doe ik in hun belang.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 21:00

nog meer mensen die hun verhaal over pensionstallen kwijt willen?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:05

we hebben geen wc.. maar dat is voor mij het enige..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:11

Voor de pensionstal waar ik nu sta heb ik alleen op een weiland gestaan met schuilstal (had toen shetje) ben later naar pensionstal verhuisd en mijn shetje aan eigenaar gegeven en rijpaard gekocht.

Moet zeggen dat ik eigenlijk geen nadelen zie, ja zelf mesten maja goed zo erg is 1stal per dag nu ook weer niet :p
Verder heeft elk paard zijn eigen paddock bij goed weer worden ze buiten gezet bij te warm of slecht weer weer naar binnen gehaald, word 3x per dag gevoerd (+hooi) moet het alleen zelf klaarzetten (wat ik wel prettig vind kan ik zelf regelen wat ze allemaal krijgt) we hebben een rijbak(buitenbak) en zitten dicht bij duinen strand en bos Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:14

wellicht een optie om een topic te openen met beoordelingen van alle pensionstallen? de slechte komen dan vanzelf bovendrijven. zelf ben ik tevreden, het belangrijkste is denk ik dat de pensionhouder paardenman/vrouw is in hart en nieren. ook komt t vaak voor dat medepensionklanten de sfeer verzieken. op "onze" stal wordt elke klant beoordeeld door de pensionhouder en als die twijfelt wordt er aan een paar trouwe klanten een soort advies/ervaring met.. gevraagd. een nadeeltje overigens wel: duur, maar als ik het topic daarover lees, valt het bij ons nog mee

astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:33

ook ik ben tevreden over de 2 stallen waar ik heb gestaan Haha!

stal 1- was een kleine pensionstal goede weidegang en perfecte verzorging
reden van verhuizing na 7 jaar was dat ik een eigen zaak ben begonnen en ik het onverantwoord vond om mijn dovhter die ook paardrijdt 11 km te laten fietsen na een schooldag, dus verhuisd naar een stal dichter bij huis.
stal 2- ook perfecte verzorging binnenbak en buitenbak nadeel weinig weidegang wel paddocks waar je zelf je paard in kan zetten
en nu gaan we voor de laatste maal verhuizen dit omdat we de paarden nu thuis krijgen.
waar we gelukkig in het bezit zijn van een buitenbak paddocks om ze buiten te zetten en een kleine wei waar ze ook wel in kunnen staan om te grazen moeten we alleen wel niet de gehele dag doen anders is de wei meteen kaal dus ga ik het verdelen met de tijd.
ook om naar de bossen te gaan is dadelijk een voordeel poortje door achter de buitenbak en dan even een stukje door ons eigen bos ong. 500 meter en dan hebben we een perfect ruiterpad/route

dus de rust en het genieten komt nu echt ook voor de paarden Vingers aflikken

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:42

Ik sta op de perfecte stal, alles gaat in goed overleg.
Alleen nu staan de boerderij te koop, dus het is maar afwachten of ik ooit weer zo'n plekje kan vinden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:50

doriangi schreef:
Alani schreef:
En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?

Um, wat is dit nu voor opmerking?

Dat is toch niet zo'n hele rare vraag? Ik heb ook vraagtekens hoor bij die reden staan. Als mijn pony op een één of andere manier de pensiohouder omver loopt mag ze hem echt wel op z'n plek zetten hoor. Paarden zijn echt niet altijd lieverdjes Knipoog . Dusja, wat meer info is wel fijn Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 08:41

Het is er onwijs druk..
Er staan op de pensionstal waar mijn verzorgpony staat, heel wat andere paarden. Opzich geen probleem; best gezellig al die mensen, maar vooral in de winter kan het behoorlijk irritant zijn. Er zijn dan wel 2 rijbakken, maar in één willen veel mensen niet rijden omdat hun paard daar flipt en dus is het in de andere bak onwijs druk.. Het is niet zo'n grote bak en als je daar dan met een stuk of 5/6 mensen rijdt, rijd je elkaar behoorlijk voor de voeten.
Dan is er verder ook maar één longeercirkel, waardoor er soms gewoon een rij voor staat..
Dus wat dat betreft vind ik die drukte een nadeel..

Verder is het een hele leuke, gezellige stal. Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 09:07

Ik heb mijn pony 14 jaar en heb bijna net zoveel stallen gehad, ik ga ze niet allemaal opsommen want dan word het een boekwerk.
De klachten varieerde van slecht voer, de afspraken niet nakomen, stalverhogingen die de pan uit rijzen enz enz.
1 stal is moeten sluiten vanwege financiele redenen, dit was een prima stal en dan moet je om zo'n reden weg.
Ik heb een stal meegemaakt waar ik na veel klachten besloten heb om weg te gaan en heb dit toen aangegeven, vanaf die dag bleek dat mijn pony op beton moest slapen en ze kreeg niks te eten.
Het maffe was dat hij de stal netjes opstrooide maar savonds laat zich nog de moeite ging doen om dat stro eruit te gaan halen.
Ik ging dagelijks naar mijn pony en ze had ineens zulke natte plekken aan haar buik van op die kale vloer liggen natuurlijk.
Toen ben ik savonds laat gaan kijken en jawel hoor daar stond ze de hele stal begon natuurlijk te hinniken.
Ik heb van gif alle paarden hooi gevoerd want ik vond dit gewoon schandalig en mijn pony flink opgestrooit en toen ik naar buiten wilde lopen kwam hij aan wat ik wel niet aan het doen was.
Toen hij zag wat ik had gedaan, moest ik natuurlijk de volgende dag vertrekken.
Hij woonde niet bij de stalling en moest dus ook naar huis maar hij kwam om mijn pony het stro weg te halen.
Hij is toen woedend vertrokken ik ben naar huis gegaan met een rotgevoel en ben de volgende ochtend om 6 uur op gestaan en naar stal gegaan, ik had die vorige avond de nieuwe stal gebeld dat ik eerder kwam, gelukkig geen probleem en ik ben om 8 uur smorgens vertrokken met mijn pony, mijn vriend en mijn opa hebben de spullen opgehaald.

En op 1 plaats was ik gelukkig al weg en mijn vriendin wou weken later ook weg en op het moment dat ze de auto in wil stappen krijgt ze een schep poep met schep en al naar haar toe gegooit.
Haar kast met spullen die ze nog moest gaan halen, had hij aan de straat gezet, iedereen had alles mee kunnen nemen.

Dit zijn de extreemste dingen die ik heb meegemaakt.

De stal waar ik nu sta is super, veel buiten zomer en winter en iedere dag schone stallen.
Hier gaat alles in het belang van het paard.

www.dominicushoeve.com

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:22

Ik heb in een keer een pension stal het is er wel leuk!
alleen een paar nadelen die ik wat minder vind maar ik ga er nog niet om weg:
# sommige mensen zijn stom of irritant
#bak loopt klein beetje zwaar maar niemand heeft er egt moeite mee
Dat was het wel eigenlijk is het er gewoon heel gezellig er is alleen geen binnen bak of luxe dingen nouja een was plaats
maar verder niks maar ik ben er wel blij mee!!

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:39

Mijn verzorpony staat op een pensionstal.
Ik heb er natuurlijk niets over te vertellen,
maar het valt me wel altijd op dat iedereen wat op iemand heeft aantemerken..
Maar daar moet je mee leren omgaan
Verder vind ik het er allemaal prima!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:20

Pfff Jesito, dat klinkt wel erg zeg! Je bent het toch allemaal niet wijs waar mensen toe in staat zijn...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:50

doriangi schreef:
Pfff Jesito, dat klinkt wel erg zeg! Je bent het toch allemaal niet wijs waar mensen toe in staat zijn...

Ik heb zoiets van als je een probleem hebt met de eigenaar waarom moet het paard daar de dupe van worden, maar daar was hij niet man genoeg voor.
Ik ben weg gegaan op die plek omdat er al veel gezeik was, paarden staan buiten als ze binnen moest zijn en te weing voer, toen hij daar door veel mensen op aan werd gesproken bedacht hij zich dat het stalgeld dan wel ophoog kon met 20 gulden en 24 later had hij een nieuw blaadje opgehangen met nog eens 20 gulden er bovenop, waarna hij zich een week niet heeft laten zien als de meesten op stal waren.
Iedereen kletsten onderling met mekaar daar over maar niemand deed zijn mond open.
Ik heb met hem proberen te praten maar als het me niet beviel moest ik maar vertrekken en heb daarop mijn plan getrokken.
Van die stal hoor ik nu nog dat er veel problemen zijn en er komen nieuwe klanten maar die rennen ook weer weg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:09

FitzChivalry schreef:
we hebben geen wc.. maar dat is voor mij het enige..

wij ook niet Clown
ach ja, we hebben wel weer hoekjes wara je ongezien even door de hurken kan Tong uitsteken

het enige verdere echte nadeel wat ik nu heb is de muggen, we staan tussen de boomgaarden en een mini natuurgebiedje wat nogal moerassig is , muggen central dus
en paard heeft hier dus last van terwijl ze bij de hengst (afgelopen maand) zonder boettdeken nergens last van had
verderis alles prima in orde n alles te bespreken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:19

jeetje wat een ellende op die pensionstellen als ik het zo lees! ik heb zelf erg weinig ervaringen met pensionstallen (de paarden staan aan huis) maar als ik het zo lees is het echt moeilijk om een plekje te vinden naar wens. en zulke rare eisen hebben jullie volgens mij ook allemaal niet...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:56

sja, ik denk dat ook zeker mee speelt dat de meeste mensne met een paard of paardenmensen , hoe je ze ook noemen wil Knipoog
allemaal een aardig sterke mening en idee-en hebben over hoe ze iets willen,
en op het moment dat je dathebt, is het moeilijk om de ideale plek te vinden
en daarnaast heb je ook erg veel pensionstallen waar de eigenaar van de stal niet eens zo veel verstand heeft van paarden maar het als nevenactiviteit bij een bestaand bedrijf is gaan doen

ik wil bijvoorbeeld 24/7 buiten
in de gehele regio en dan spreek ik over een straal van 20 tot 25 km is de stal waar ik nu sta de enige die dit aanbied
verder is het of in de zomer overdag naar buiten en snachts op stal, of in de zomer wel 24/7 buiten
maar in de winter heb je overal maar heel beperkt buiten staan , sowieso geen weide, dat gaat hier in de omgeving niet kwa grond, maar paddock of bak, dna spreek je over een uurtje of 2 naar buiten
misschien nog gereden door baasje
en verder staan ze op stal
al die stallen vallen voor mij direct af , doe ik mijn paard niet aan

maar ja, nu sta ik wel op een plek waar ze last van eczeem heeft
groot nadeel..maar welk nadeel weegt zwaarder ?

wat betreft pensionhouders die het erbij gana doen en eingelijk niet echt verstand van paarden hebben , daar heb ik vooral problemen gehad over kwaliteit van het voer
denk stoffig oud hooi, slecht stro maar ook brok, de goedkoopste rommel die je kunt verzinnen waar ene paard niets aan heeft

en kwaliteit van bijvoorbeeld de bak, als je voor een bak betaald dan wil je ook gebruik kunnen maken van , maar dta is niet altijd mogelijk als het onderhoud, of zelfs de initiele aanleg belabbert is

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:17

maar ja in de randstad vooral is de pensionstalling een heel stuk duurder ik ga nu naar een stal van 315,- per maand daar mag je dan toch ook wel wat van verwachten?Dit keer heb ik ook echt gekeken op de stal of het heeft wat ik wil en aan mijn verwachtingen doet en dat doet deze stal zeker wel. 1 klein nadeel de stalkasten zijn klein maar ja daar valt vast wel mee te leven hahahaha.