Groet jij je paard als je op stal komt en hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:29

Meestal hé Mercurius. En dan vanalles erachteraan Lachen
Maar ik roep ook wel vaak he vriend of he grote jongen
Vaak komt ie dan direct met z´n hoofd uit de stal Haha! als ie dat niet doet slaapt ie meestal een beetje. Dan loop ik gewoon zachtjes verder.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:41

Goeiemorgen jongen, lekker geslapen? Gaaaap Gaaaap

(hij zit vaak helemaal onder het zaagsel vandaar)

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:01

Meestal staat Amadeus in de wei als ik hem kom doen, dus dan probeer ik hem naar het hek te krijgen (hij komt nu op commando tenzij er andere paarden staan, wat dus meestal het geval is *zucht*) Meestal is het dan dus Deus, kom maar en dan kijkt ie op
Op sta roep ik hem ook, maar hij kan niet naar buiten kijken, dus zijn reactie zie ik dan niet...
Jacky riep ik altijd met 'merrie', als ik zichtbaar was keek ze altijd direct naar me, was ik dat niet (en kon ik haar wel zien) dan ging ze me zoeken, ook errrrg lief.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:36

Als ik s'morgens de stal binnenkom roep ik altijd "Ha knollekes!" Dan hoor je ze allemaal hinniken, zal wel komen omdat ik ze altijd voer.
Als ik alleen Apollon begroet zeg ik "Ha Flappie" en voor Belle gerbuik ik "Ha dikzak!" en tegen sultan zeg ik meestal "Ha grote hengst!" (70 cm)
tegen bonnie zeg ik meestal weinig want dat is meer mijn zusjes paardje, en als ik dan iets zeg is het meestal "hee, bonnieke".
Maar ik zeg ook vaak iets anders.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:54

Ik kom de stal altijd binnen met 'Heey skatjuh's! Lovers '. Er word dan luid gehinnikd. Soms ben ik ook heel vals en groet ik ze met 'hoii lelijkerds }> '.. Ach ze horen het toch niet Knipoog maar ik krijg altijd hard antwoord terug. Wie weet wat hun wel niet terug antwoorden Tong uitsteken

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:17

Zodra ze mijn auto hoort word ze al onrustig en begint te hinneken.
Als ik haar zie roep hey meisje of roep Djina..
Dat blijft ze doen tot ik haar begroet of zegt dat ik zo naar haar toe kom.
Ze is gewoon mega blij om mij te zien Pling
Laatst bijgewerkt door shasta op 11-01-03 03:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:22

Ik vertel altijd een gans verhaalke als begroeting. Flap heft zijn voorbeen op om mij te begroeten, Kenora verteld mij ook het een en ander (begrijp er wel niets van ) en Chardonnay hinnikt. Quilon zegt niets, alhoewel hij eigenlijk den liefsten van de hoop is !

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:03

Toscar staat op een groot weiland en daar fiets ik eerst langs (wel een grote berg kuilmais voor) en dan dump ik me fiets en stal in orde maken enzo...
Soms als ik langs fiets staat hij al voor aan het he te wachten en begroet ie met met een brom-hinnik. Lovers
Meestal moet ik hem een keer roepen *staat ie achterin (600 meter) en houdt hij het niet in de gaten*
komt ie naar voren gelopen, hek open, Tos er uit, blijft ie mooi wachten tot ie zijn halster om heeft en wil ie zijn knuffel hebben! Lovers en dan naar stal Haha!
Ik begroet hem meestal met "He grote vriend"
*of iets in die trent... ik roep meestal iets enthousiast... hij verstaat het toch niet Haha! *
Schijnheilig dus als ie aangesukkeld komt is het "he grote Sukkel van me"

leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:52

ik zeg altijdtegen het paard van mijn hartsvriendin (diddie) haar paardje
hey mooie kera! en dan geef ik der een brokje of ik zeg Hoi veulentje omdat zo zoon veule face heeft:P Tong uitsteken

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:59

Als ik aan kom op stal dan roep ik altijd "heeeee mannetje" of "ha kereltje"
en dan krijg ik een begoeting van hem d.m.v een luid gehinnek.

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:54

Als ik de stal binnenkom dan roep ik meestal 'heey wijffies'! En dan hoor je van die bromhinnekjes Lovers .

Onze fries begroet ik altijd met: hey zwarte, hey grote.
Bonita: Hey meisje, Booboo! of Bootje!
Jamaica: Maicey, Jamaic! ukkie!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:47

Als ik in de stal kom dan zeg ik:'' hallo , paardjes!!'' en dan hinneken ze meestal allemaal, en daarna ga ik ze allemaal ff een aaitje geven en dan ga ik aan het werk

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:51

ik roep meestal: "Passiooon!" en tegen mn geitje: "Rambooo!" als ik aankom met de fiets.
en als ik voor de 2de keer kom (lopend) om hem eruit te halen meestal iets van "heey passion!" en dan groet hij ook altijd terug Lachen
sinds kort doet hij dat ook bij mijn moeder Lovers (maar dan denkt ie eerder "eten! Vingers aflikken "
en als ik wegga roep ik "Haije Passion!" dan kijkt hij alleen, soms nog helemaal tot ik het paadje uit ben gefietst, maar normaal gesproken geen hinnik.