Voor de vrouwen : Paardrijden en ongesteld zijn??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:44

Kyra schreef:
kan dat zomaar? Is dat wel gezond, ik slik nooit met de pil door... krijgen jullie desondanks dan geen last van tussentijdse bloedingen?

Ja, en dan neem ik een stopweek, eens in de 4 a 5 maanden dus. Dan ben ik er weer een tijd vanaf en anders blijft mijn lichaam me duidelijk maken dat het wel even genoeg is met die pillen. Paardrijden doe ik dan niet voor mijn lol.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:51

SANEX schreef:
Ik heb de eerste dag(en) vreselijk veel buikpijn en rugpijn,loop dan helemaal krom en ga dan echt niet rijden.
Ik slik wel de pil maar ben nog steeds bezig met een proef welke ik nou moet hebben,want mijn lichaam stoot alle pillen af.Dus werken ze ook niet tegen de pijn.

Ik rij verder gewoon met tampons en heb geen last van doorlekken ofzo...
Toen ik nog geen tampons gebruikte maar maandverband vond ik het zo smerig voelen,ik ging dan niet rijden...maar tampons is voor mij echt een uitkomst.

Voor mij ook wel, en als ik die kleredingen niet constant "voelde" zou ik het echt geen probleem vinden maar ik voel ze echt ALTIJD. Ik gebruik die tampons wel, omdat het gewoon prettiger is (zelfs als je ze dus voelt zitten Boos! ) maar als iemand weet wat ik hieraan kan doen. Hulde!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:51

eveline_B schreef:
Maar Lisette, gebruiken jullie nu alleen condooms? Ik zou daar echt heel zenuwachtig van worden (bovendien was ik nooit zo handig met die dingen). Voor de rest zou ik, als ik jou zo hoor zo stoppen met de pil. Maar ik moet wel een veilig alternatief hebben, zoals een hormoonspiraaltje.

Yep op dit moment alleen condooms. Ben er nog niet zo zenuwachtig voor. Mijn vriend heeft niet zo'n probleem met het omdoen.

Als je aan zo'n spiraaltje begint ben je weer bezig met hormonen. En daar wil ik echt vanaf. Ik zat te denken aan een pressarium.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:58

orionneke schreef:
Ff vraagje voor de wat oudere onder ons die NIET de pil slikken, zijn jullie nooit in de angst toch onbedoeld zwanger te worden?? ???

Condooms brachten bij ons ook uitkomst. Ik heb alle mogelijke pillen geprobeerd maar had continue doorbraakbloedingen en dat was geen pretje. Ik moest de hele maand met een maandverband rondlopen want het was volkomen onvoorspelbaar.

Toen we eenmaal getrouwd waren was het ook niet zo erg als ik zwanger zou raken.
Na de tweede is mijn man voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis gegaan en nu hoeven we ons nergens meer zorgen over te maken Lachen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:44

Lisette"]
[quote="eveline_B schreef:
Maar Lisette, gebruiken jullie nu alleen condooms? Ik zou daar echt heel zenuwachtig van worden (bovendien was ik nooit zo handig met die dingen). Voor de rest zou ik, als ik jou zo hoor zo stoppen met de pil. Maar ik moet wel een veilig alternatief hebben, zoals een hormoonspiraaltje.

Yep op dit moment alleen condooms. Ben er nog niet zo zenuwachtig voor. Mijn vriend heeft niet zo'n probleem met het omdoen.

Als je aan zo'n spiraaltje begint ben je weer bezig met hormonen. En daar wil ik echt vanaf. Ik zat te denken aan een pressarium.
[/quote]

De Mirena geeft 100 x minder hormonen af dan de pil.....dus het is echt nihiel!!! *LOL*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:36

FlyingHigh"]
[quote="orionneke"][quote="FlyingHigh"]
[quote="Pellie schreef:
Ik heb eigenlijk meer last van een zere doos als ik een uur les heb gehad, soms tot bloedens toe. Iemand hier een tipje voor? Bloos

Yep......loop al jaren te vechten tegen dit probleem! Maar.....ik heb voor mezelf de oplossing gevonden. Ik heb eindelijk eens een rijslip MET kunstzeem in het kruis aangeschaft. Daarna naar de Welkoop gereden voor een potje ouderwetse uierzalf en ik was klaar.
Wel de echte uierzalf (Farm-O-San) trouwens. Ik neme een klodder zalf, smeer dat rijkelijk tussen den lippen in en trekke die dikke onderbroek aan. Rijden maar!!!!!!!!! *LOL* *LOL*
Succes!!! Haha!
[/quote]

Helpt dit echt?? Want dit heb ik dus al jaren alleen bij mijn paard. Heb er op anderen nooit last van gehad. Ik wordt er soms echt moedeloos van want rijden wordt er niet leuker van want het doet zo zeer, het geneest wel snel maar toch errug lastig en pijnlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij die slips???? En waar koop je ze enz??
[/quote]

Die rij- slips gewoon gekocht bij een ruiterzaak.....kan niet missen! We zijn blijkbaar niet de enigen die dit probleem hebben Haha! Haha! .
[/quote]

Dus die helpen wel. Sullig, duur als ze zijn is het zo'n investering... dom dom dom, wel dure spulletjes voor m'n knol kopen maar voor mezelf... ho maar Frusty
Dat zijn die sportslipjes toch met op de hoes o.a. die tennister (hoe heet dat kind ook alweer?)

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 17:44

Ik zou niet weten hoe ze heet, hahahhaa......maar de slips zitten lekker. Wel even wennen in het begin, je hebt een behoorlijke 'broek vol'- gevoel, hihihihiii

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:05

jeetje wat een vrouwenleed allemaal zeg. Ik ben heel blij dat ik geen pil slik en gewoon ongesteld word zonder allerlei problemen. Alleen zijn de bloedingen wat heftiger.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:36

bubbels"]
[quote="SANEX schreef:
Ik heb de eerste dag(en) vreselijk veel buikpijn en rugpijn,loop dan helemaal krom en ga dan echt niet rijden.
Ik slik wel de pil maar ben nog steeds bezig met een proef welke ik nou moet hebben,want mijn lichaam stoot alle pillen af.Dus werken ze ook niet tegen de pijn.

Ik rij verder gewoon met tampons en heb geen last van doorlekken ofzo...
Toen ik nog geen tampons gebruikte maar maandverband vond ik het zo smerig voelen,ik ging dan niet rijden...maar tampons is voor mij echt een uitkomst.

Voor mij ook wel, en als ik die kleredingen niet constant "voelde" zou ik het echt geen probleem vinden maar ik voel ze echt ALTIJD. Ik gebruik die tampons wel, omdat het gewoon prettiger is (zelfs als je ze dus voelt zitten Boos! ) maar als iemand weet wat ik hieraan kan doen. Hulde!
[/quote]

Ik voel ze in het dagelijks leven na ff niet meer. Maar met paardrijden dus wel in stap en draf niet zozeer maar in de galop!!!! En dat is niet errug fijn kan ik zeggen dus met rijden geen tampons.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:39

sjakie schreef:
jeetje wat een vrouwenleed allemaal zeg. Ik ben heel blij dat ik geen pil slik en gewoon ongesteld word zonder allerlei problemen. Alleen zijn de bloedingen wat heftiger.

Bij mij was de pil een uitkomst! Ik dacht had ik dat maar eerder gedaan toen ik ermee begon. Heb jaren lopen klooien met doorlekken enz en om de twee weken ongesteld worden zoals het mijn lichaam uitkwam. Nee ben blij dat ik nu weet wanneer en het is minder. Ben nooit ziek geweest dus das wel fijn. Soms wel wat druk in de buik/rug maar das 1 dag.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:27

Percy"]
[quote="orionneke schreef:
Ff vraagje voor de wat oudere onder ons die NIET de pil slikken, zijn jullie nooit in de angst toch onbedoeld zwanger te worden?? ???

Condooms brachten bij ons ook uitkomst. Ik heb alle mogelijke pillen geprobeerd maar had continue doorbraakbloedingen en dat was geen pretje. Ik moest de hele maand met een maandverband rondlopen want het was volkomen onvoorspelbaar.

Toen we eenmaal getrouwd waren was het ook niet zo erg als ik zwanger zou raken.
Na de tweede is mijn man voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis gegaan en nu hoeven we ons nergens meer zorgen over te maken Lachen
[/quote]

Misschien nog een tipje. Mijn moeder heeft de pil doorgenomen tot ze zeker was dat ze in haar menopauze was. Natuurlijk, hoe kan je zeker weten dat je in de menopauze bent als je steeds de pil blijft nemen (dan blijf je natuurlijk ook bloedingen krijgen)? Heel simpel, om het half jaar moest ze bloed laten trekken en dan konden ze aan de hormonenspiegel in haar bloed zien of ze al zover was of nog niet. Ze moest dan op voorhand wel een maandje stoppen met de pil (om de resultaten niet te beïnvloeden). De eerste keer was ze nog niet zover en is ze opnieuw begonnen met de pil. De tweede keer wel en zij is nu dus voorgoed met de pil gestopt.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:19

sjakie schreef:

Inderdaad een hoop vrouwenleed als ik hier zo lees! Tjonge, wat heb ik dan een mazzel zeg, heb helemaal nergens last van. Geen pil, geen hormonen rotzooi, niets Haha! Gewoon netjes 1 keer per maand ongesteld en niet eens zo heftig. Ik kan gewoon blijven rijden en alles doen wat ik wil!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 18:33

Idd, ik ook hoor. 1 keer in de zoveel tijd heb eens mega buikpijn, maar ook dat is af en toe. Verder nergens last van.
Ik slik wel de pil, maar dat is omdat ik geen kinderen wil.
Verder rij ik gewoon, zwem ik gewoon enz nez.
Nope nergens last van Haha!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:53

Ik slik niets, ben helaas niet in bezit van een vriend en heb eigenlijk geen last van mijn ongesteldheid...
Ik heb met rijden tampon en maandverband, heb nergens last van...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:57

Pril"]
[quote="sjakie schreef:

Inderdaad een hoop vrouwenleed als ik hier zo lees! Tjonge, wat heb ik dan een mazzel zeg, heb helemaal nergens last van. Geen pil, geen hormonen rotzooi, niets Haha! Gewoon netjes 1 keer per maand ongesteld en niet eens zo heftig. Ik kan gewoon blijven rijden en alles doen wat ik wil!
[/quote]

hebben we weer een mazzel he als dit allemaal hoort *LOL*

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:44

Tigger schreef:
Idd, ik ook hoor. 1 keer in de zoveel tijd heb eens mega buikpijn, maar ook dat is af en toe. Verder nergens last van.
Ik slik wel de pil, maar dat is omdat ik geen kinderen wil.
Verder rij ik gewoon, zwem ik gewoon enz nez.
Nope nergens last van Haha!

Even off-topic, sorry, wat heb jij een onwijs lijpe avatar! Echt gaaf, hihi.

En on-topic: ze zeggen dat je minder geconsentreerd bent als je ongesteld bent, hebben jullie daar bij het rijden geen last van?

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:04

Ik had ook eerst hele erge buikkrampen en bleef de eerste paar dagen dan ook in bed en kon ook niet lopen van de pijn maar nu ik de pil slik heb ik daar helemaal geen last van en ik merk dan ook helemaal niet dat ik ongesteld ben want je kunt gewoon alles doen zonder buikpijn en ik gebruik ob tampons die vind ik veel fijner maandverband vind ik maar vies.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 00:51

wat is het fijn om een man te zijn Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 03:39

Zelf heb ik altijd een verschrikkelijke ongesteldheidsperiode. Boos!
Enorm bloeden, veel pijn, buikpijn, rugpijn en ga zo maar door.
Rijden doe ik daarom nooit minder. Ik gebruik een extra grote tampon en voor de zekerheid nog een dun inlegkruisje met vleugels, anders vliegt dat ding overal heen waar ik het niet wil hebben Haha!

Ik heb een periode (aantal jaren) er zo'n hinder van gehad, dat ik van de huisarts tabletten kreeg (speciaal voor de menstruatie) om de pijn te onderdrukken en minder hevig te vloeien. Dit werkte perfect en ik had (vrijwel) nergens meer last van. De naam van deze tabletten weet ik zo niet, kan je alleen vertellen dat ze blauw waren en ongeveer net zo groot als een eurocent (misschien iets kleiner).

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:09

Ik heb ook een tijdje tabletten geslikt zodat ik kon paardrijden maar van die tabletten werd je wel suf dus ik moest wel opletten dat ik niet in slaap viel. das het nadeel aan die tabletten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 18:28

Ik heb het helaas geerfd van m'n moeder, die moest vroeger elke maand een prik halen in het ziekenhuis (ze werkte als verpleegster) anders ging ze van der stokkie door de pijn etc. Ik werd in het begin echt gek van de pijn, vooral toen ik nog geen jaar ongesteld was. Nu merk ik ook goed wanneer ik ongesteld moet worden. Ik krijg een zeurderig gevoel in m'n rug en buik en moet vaker naar de wc. De eerste dag is nog steeds een waar drama, maar de rest van de dagen is normaal, geen pijn en weinig bloedingen. Ik slik van die kleine gele pilletjes (hele moeilijke naam, iets met mydroginol ofzoiets) in een groen/wit doosje. Ik heb verder nooit last van tussentijdse bloedingen ondanks dat de pil heel licht is. Heb trouwens ook nooit last van ongewenste zwangerschappen Tong uitsteken

Is de Mirena niet ontzettend pijnlijk ?? Het lijkt me dat je dat ding constant voelt zitten of valt dat mee ?