Honden op het erf: ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Honden op het erf: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:15

Ben ik toch niet de enige, heb gisteren weer eens na lange tijd in de buitenbak gereden, had geregend dus niet stoffig, heb de hele tijd gefixeerd moeten zijn op een verse drol midden op de hoefslag. Moet je allemaal voor lief nemen omdat eigenaren hun hond uitlaten op het pensionterrein, 2 vliegen in 1 klap, hond kan los rondrennen, de poep is altijd van een ander en de paardeneigenaar is meteen een zeikerd....

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:30

jesito schreef:
Dus jij bent er trots op dat jouw paard dat hondje een trap heeft verkocht terwijl het hondje gewoon onwetend is en de eigenaresse eigenlijk een trap had moeten hebben.
Daarbij had je ook wel eens aan kunnen geven dat je die hond er niet bij wil als je les krijgt dan had het zover niet hoeven komen.

Ik was trots op mijn paard dat ze voor zichzelf opkwam. In die zin dat ik continue last had van die hond, en zij dus duidelijk ook last had van dat beest. Tot voor haar de maat kennelijk vol was. En ja ik was er trots op, de eigenaresse heeft de hond daarna in de auto laten zitten. Dus mijn merrie heeft mijn probleem opgelost, ik durfde er niks van te zeggen, was nog jong toen. Dus ja ik was trots op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:36

Als zo een hond de les verstoort, ben je toch zelf niet echt sociaal om dat voort te laten gaan, ze had die hond meteen in de auto moeten laten, dan vind ik dus nog steeds dat zo een hond dan thuis in zijn eigen omgeving beter af is. De opdringerigheid dat een ander dat maar leuk moet vinden of moet accepteren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:17

KiWiKo schreef:
Nou het volgende, ik stond vaak met de winkel op manege's ......... allemaal gloedjenieuwe spullen........ OOK dekens ed.

Weet je hoevaak ik iets weg heb kunnen gooien omdat er een hond tegenaan gezeken had??? Kon ik het baasje achterhalen was het gewoon het product kopen....... maar gek genoeg zag ik die niet vaak.......

heel soms had ik mazzel en liep de hond aan een lijntje en deed het waar het baasje bij was........ tja dan valt er weinig te discusseren toch?

maar van de loslopers, heb ik heel... heel... heel veel ellende en kosten gehad!

Dus dan zijn alle honden maar zo, vind ik erg kort door de bocht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:18

Gelukkig niet zeg! dan was ik binnen een half jaar failliet Lachen Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:22

russel schreef:
Ben ik toch niet de enige, heb gisteren weer eens na lange tijd in de buitenbak gereden, had geregend dus niet stoffig, heb de hele tijd gefixeerd moeten zijn op een verse drol midden op de hoefslag. Moet je allemaal voor lief nemen omdat eigenaren hun hond uitlaten op het pensionterrein, 2 vliegen in 1 klap, hond kan los rondrennen, de poep is altijd van een ander en de paardeneigenaar is meteen een zeikerd....

Dat is misschien voor jouw erg vervelend maar ik zou me daar niet zo druk over maken, jouw paard laat op zijn tijd een vele grotere drol achter zich vallen en daar moet je ook omheen rijden.
Ja hondenpoep stinkt wat meer en leuk is anders maar dan moet je er wat van zeggen tegen de staleigenaren dat jij je daaraan stoort.
En niet maar gewoon alle honden over 1 kam gaan scheren en dat ze zich allemaal misdragen en nder de voeten lopen.

Ik heb op een stal gestaan waar de stalhond alles onderzeek, tja en wat doe je eraan, gewoon alles maar hoog hangen dan.
Ik ga me niet lopen ergeren aan die hond maar aan zijn baas die hem nooit fatsoen heeft geleerd.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:43

Ik neem mijn hondje meestal wel mee ik zorg wel dat ze goed uitgelaten is. En meestal gaan we het bos in en dan vind ze het heerlijk om mee te gaan. De stal hond vind het ook gezellig en de stal eigenaar heb ik er nooit wat over zeggen dat zij het vervelend vind.

Florientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:39

ik vindt dat je je hond wel mee mag nemen naar een manege of pensionstalling, op voor waarde dat je hem aan de lijn houdt wanneer hij niet goed luisterd. en je moet wel op hem passen zodat hij niet vervelend kan gaan doen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:48

Mijn honden lopen ook los op het erf, en mijn katten willen ook nog wel eens hun behoefte in de rijbak doen. Kan er niet mee zitten, ook al plassen mijn honden gelukkig niet overal tegenaan, en idd poep tussen schoon stro etc.. kan ik ook echt niet waarderen.
Zolang de mensen hier op stal zorgen dat de hond zijn/haar behoefte buiten doet, heb ik er geen problemen mee. Mijn paarden halen ook wel eens uit naar een hond als het teveel word, en dan heeft die hond het ook gelijk geleerd. Als mensen het daar niet mee eens zijn, kunnen ze een andere stal gaan zoeken.
Heb pas geleden wel een hond verboden om hier te laten komen, die scheet zodra hij in de schuur was heel het stro vol (bleef zeg maar lopen als hij behoefte deed). En baasje het niet opruimen en nog lachen ook, vond ik dus echt niet grappig. Die mag de schuur dus niet in, en als ze zien dat ie wat doet en het niet opruimen, kunnen ze dus ook een andere stal gaan zoeken.
Mijn honden heb ik geleerd het in de bosjes te doen, en mocht het toch een keer midden in onze tuin zijn, of op het pad, stenen oid dan ruim ik het op, dus verwacht ik ook zeker van de pensiongasten dat die dat ook doen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:49

Bij ons neemt iedereen af en toe zijn of haar hond mee. Niemand geen last van.

Mariekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:51

Het legt aan de opvoeding. maar het beste is ook natuurlijk hou de hond aan de lijn.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:02

die van mijn instructrice ( neemt haar hond altijd mee) is best iri die gaat gewoon midden in de bak zitten en ghaaat niet opzij als je er aan komt gevolg overreden hond... Bloos ik heb er niks op tegen zolang ze maar aan de kant gaan want nu moet je de hele tijd opletten waar is de hond en zo..

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:23

als de honden niet de bak in gaan of achter paarden aan geen is het geen probleem

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:30

mijn eigen hond loopt los op het erf en deze is naar andere honden niet altijd even lief. hij heeft zeg maar zijn voorkeur.
het is dan ook verstandig dat mensen bij ons geen honden meenemen. Wij geven het wel aan, bij de mensen die op stal komen dat onze hond zo is. mochten zij hun hond dan een keer mee willen nemen als het niet anders kan, is er altijd wel een mouw aan te passen, alleen het moet niet zo zijn dat die hond dan meer bij ons loopt dan onze eigen.

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:32

Ik heb mijn hond ook al enkele keren meegenomen, en geen problemen mee. Waar ik rijd loopt zelf ook altijd een hond los en oko geen problemen mee. Als het erop aan komt en mijn hond staat te dicht bij een paard gaat hij wel lopen van schrik.

Ik vind het wel kunnen dat er honden lopen, zolang ze maar braaf zijn.

Presto_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:11

bij ons op de manege hebben ze hele luidruchtige honden, die stoppen ze dan ook in ene paardenbox, maar er lopen ook honden die helemala niks doen, hangt dus van de hond af! Knipoog

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:18

Hier hebben ze ook 1 of 2 stalhonden.
Maar die zitten overdag gewoon in hun hok, afgezonderd zodat ze geen mensen zien, want het zien écht waakhonden.

Manegeklanten mogen gewoon hun honden meenemen, hebben ze geen problemen mee (natuurlijk moeten de honden niet te luidruchtig zijn of agressief zijn tegen paarden).

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:52

Ik vind dat honden gewoon bij de paarden kunnen,

ze moeten alleen geen rare fratsen gaan uithalen Ach gut

en ook niet te druk zijn Vingers aflikken

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:19

Erg afhankelijk van de honden, hoe die zich gedragen. Wel kom je regelmatig mensen tegen met zo'n onopgevoed ding die de hele boel bij elkaar blaft, dat vind ik dan wel irritant. Zeker als ze het beestje ook nog eens loslaten, dat kan ik dan echt niet begrijpen Gestoord

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:06

Stal eigenaar heeft 2 honden, waarvan er 1 waaks over zijn terrein. Hond is ook nogal groot en zwaar 50kg en niet vriendelijk tegen andere honden.
Meenemen van honden mag, maar voor eigen risico en ze mogen niet in de rijhal komen.
Helaas zijkt dat beest tegen fietsen/ auto's etc

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:46

Bij mij ook geen honden welkom.

Mijn paarden vinden honden alleen leuk als ze zijn platgetrapt en mijn hond denkt dat paarden lief genoeg zijn om er recht onder te gaan liggen.

Ik heb een gruwelijke hekel aan loslopende honden. Zorgen alleen maar voor ellende. Heel enkele honden die heel goed onder apel staan daar gelaten is het meeste bij lange na niet goed genoeg getraind om los te kunnen lopen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:49

Bij ons zijn honden welkom wel aangelijnd of in het bestemde afgezette vak.

Waar wij eerst stonden liepen all honden los en waren ze aan het spelen maar wanneer je ging rijden moest je je hond of in de stal doen of auto.

Was ook altijd heel leuk klaas die had er een beetje een hekel aan als de hond voor zijn voeten liep en beet dan in zijn staart Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:50

Bij ons lopen er 2 honden los, en weetikhoeveel katten... Nooit last van drollen in de bak ofzo, zo zijn ze dan wel weer.. Knipoog Ze blijven ook zeker wel uit de buurt als we eenmaal aan het rijden zijn.... Komt er zomaar een paard voorbij lopen aan de hand willen ze nog wel brutaal blijven liggen om te kijken wie het het langst volhoud, paard doorlopen/aan de kant, of hond blijven liggen/aan de kant. Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:20

Het ligt aan hoe de honden zijn. De eigenaar van stal had een hond die de paarden aanviel, die is nu dan ook weg (heeft helaas wel een tijd geduurd....) maar dat soort honden zie ik liever niet los rondlopen op het erf.

Er zijn ook mensen die hun hond meenemen en die zijn wel netjes opgevoed. Die blijven rustig zitten of liggen en gaan de paarden uit de weg. En mensen die hun hond aangelijnt houden vind ik helemaal fijn!

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:05

Ik denk dat ervan af hangt of de paarden bangig zijn voor honden en of de honden veel blaffen en heel druk zijn... Anders zouden ze makkelijk mee kunnen