Juul schreef:VeerenAshley schreef:Wat ik trouwens helemaal onbegrijpelijk vind: mensen die hun paard in een stal opsluiten, terwijl er voldoende mogelijkheden in de nabije omgeving zijn waar hij overdag wél naar buiten zou kunnen! Maar ja, dan zonder binnenbak etc.
Oh god hou op.. dat soort mensen moeten niet té dicht in mijn buurt komen.
Nou, deze mensen ken ik ook. Dat zijn geen draken van mensen.... Maar zij hebben graag de lusten, maar niet de lasten.
Ze hebben jaren op een manege gereden, en dan is het tijd voor een eigen paard. Wanneer het dan zover is willen ze het liefst gewoon rijden, en niet teveel poespas er omheen. Dus willen ze volpension zodat ze niet hoeven te mesten e.d.
Wanneer er dan geen weidegang is, is dat van ondergeschikt belang.
Veel mensen zien niet hoe ongelukkig hun paarden zijn.... ze zien het echt niet. Terwijl ze vreselijk veel van het dier houden.

Maargoed, gelukkig zijn er ook nog mensen die verder denken..

).
. Maar helaas ken ik er zat in het dagelijks leven die hun paard gewoon dag in, dag uit op stal hebben staan. En ik ken meerdere stallingen, maneges e.d. in de buurt waar dat heel normaal is. IK vind dat niet normaal.
stond hij daar met zijn voorbenen over de staldeur en achterbenen er nog in.. Vreselijk.. Nou voor hem lekker de weide. In de winter gaan ze het ene deel in en word het andere deel lekker bemest en gaan ze in de zomer in het andere deel. Want dan is het andere stuk weide weer groen en het andere vertrapt