wat te doen tegen roddelen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: wat te doen tegen roddelen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:33

Overal wordt er dik geroddelt, ook bij mij op stal.
Gewoon negeren, tenzij je er echt last van heb, dan kun je er wat van zeggen Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:35

Bij ons roddelen ze ook onwijs erg. trek me er niets van aan. Bij 75% van de mensen heb ik liever dat ze over mij praten dan tegen mij praten:P. Ze zijn zelfs zo erg dat ze met officiele wedstrijden tegen de jury zeggen dat je paard normaal veel beter loopt. ik heb er zelfs minder punten voor gekregen! ik start nu niet meer thuis. Toen ik mijn paard verzorgde (hij was toe nnog neit van mij) deden ze vaak de staldeur open. En kreeg ik daar de schuld van. Ik heb al vaak ruzie gehad en praat ook gewoon alleen nog maar tegen mensen die ik aardig vind. De rest mag van mij van de aarde verdwijnen. Klinkt hard maar sommige zijn echt gemeen en niet alleen tegen de mensen maar ook tegen de paarden. Ze geven dan tijdens hun voerbeurt jouw paard als enige van stal geen eten. Hoe bedoel je zielig...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:36

Dat is heel zielig, maar het is ook HEEL stom van de staleigenaren om 'voerbeurten' niet gewoon zelf te doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:41

Hoe kun je als mens je jaloezie nou botvieren op een paard???? Dus bv door zo'n beestje dan niet te voeren? Verward
Tjonge, dan ben je wel een heel slecht mens in mijn ogen, hoor. Boos!

Maar ben het ook wel eens met de stelling dat dat soort mensen vaak ook niet zo paardvriendelijk bezig is.....
En die heb ik sowieso liever niet in de buurt van mijn paard en mij. Ben zoooo blij dat mijn paardje lekker buiten staat en ik heel weinig met de stallen bij ons te maken heb. Altijd wordt er wel ergens geroddeld, gestolen, geschreeuwd, geslagen.....
Ik zit veel liever in mijn uppie op het land in de kudde, hoor. Maar ja, stel je voor dat je 1 km moet lopen. Daar word je moe van, volgens hen Clown (ik moet ver lopen, de kudde die het hele jaar door buiten staat, staat nogal ver weg in een natuurgebied).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 18-04-08 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:43

roxxxiejjj schreef:
Bij ons roddelen ze ook onwijs erg. trek me er niets van aan. Bij 75% van de mensen heb ik liever dat ze over mij praten dan tegen mij praten:P. Ze zijn zelfs zo erg dat ze met officiele wedstrijden tegen de jury zeggen dat je paard normaal veel beter loopt. ik heb er zelfs minder punten voor gekregen! ik start nu niet meer thuis. Toen ik mijn paard verzorgde (hij was toe nnog neit van mij) deden ze vaak de staldeur open. En kreeg ik daar de schuld van. Ik heb al vaak ruzie gehad en praat ook gewoon alleen nog maar tegen mensen die ik aardig vind. De rest mag van mij van de aarde verdwijnen. Klinkt hard maar sommige zijn echt gemeen en niet alleen tegen de mensen maar ook tegen de paarden. Ze geven dan tijdens hun voerbeurt jouw paard als enige van stal geen eten. Hoe bedoel je zielig...

Dit vind ik echt walgelijk he.
Je paard is er gewoon de dupe van, en jij zelf ook.
Laten ze lekker elkaar gaan vervelen ofzo.
Ben je nu weg bij die stalling?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:44

Maanling we hebben geen staleigenaar;). En we hebben ook haast geen land:(. Maar 4 ieniemini kleine landjes. Waar we alleen zomers overdag gebruik van kunnen maken. En ja die mensen zijn zelf ook niet paard vriendelijk met hun eigen paarden. Vorige keer was er eentje spierbevangen. Ze hebben dat paard met een zweep over een hindernis gejaagd!:O. En er wat van zeggen helpt niet ze blijven doorgaan.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:45

Nee het is erg dichtbij en ik heb het er naar mijn zin. nu zijn de mensen uit die voerbeurt gegooid dus moeten ze zelf 3 keer per dag hun paarden voeren:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:48

roxxxiejjj schreef:
En ja die mensen zijn zelf ook niet paard vriendelijk met hun eigen paarden. Vorige keer was er eentje spierbevangen. Ze hebben dat paard met een zweep over een hindernis gejaagd!:O. En er wat van zeggen helpt niet ze blijven doorgaan.

Dat MEEN JE NIET???????? Wat afschuwelijk!!!!!
Kijk, zulke mensen daar kan ik maar een ding mee: Hamer
Om te Misselijk
Zo ga je toch niet met dieren om????

Overigens zou ik niet blij zijn met een stalling zonder fijne weidegang.
Ik vind dat een vereiste voor mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:08

Dat is echt erg.
Dat de mensen ruzie heben en de dieren niet.
En daar dan voor gestraft worden.
Wie denken die mensen niet wel wie ze zijn.
Hier wordt ik echt boos om.
En dat van een paard over een hindernis jagen terwijl die iets mankeert.
Heel erg ziek zulke mensen verdienen geen paard en geen ander levend wezen.
wij hebben ook wel eens ruzie op stal maar de dieren zijn hier absoluut niet de duppen van.
Ik heb zo ie zo een hekel aan mensen die met zwepen rijden zonder dat nodig is of met sporen als ze niet eens weten hoe ze er mee om moeten gaan.
ik heb in duitsland ooit iets meegemaakt dat was pas zielig reden meiden op een soort van paardje die je kunt huren een paardagen.
Reden ze met die wieltjes had iemand van die wieltjes en die was scherp dat die genen langs de buik met die wieltjes ging dat het vel los ging en het lag open heb toen alles bij elkaar gekrijst.
En die genen stapte eraf en liet hem staan en was weg.
Dierenarts er bij enzo mijn moeder en vader hadden mij meegenomen naar het vakantie huisje en mij rustig gemaakt.
En dat allemaal omdat het paard volgens de andere niet goed doorliep.
Ik haat die mensen die dit doen.
ik weet niet wat er met het paard veder is gebeurd toen.
Maar was echt zielig het gaat ook nooit meer van je netvlies af.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:28

Haha, die paarden mensen roddel graag!
ik heb het ook wel eens gehoord.
ze doen het soms zo opvallend waar je gewoon bij staat
maarja het vliegt wel weer over dat geroddel! gewoon niets van zeggen!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:31

als iemant mij verteld dat er geroddeld word over mij,dan raag iknetjes wie dat doet,en ga ik eropaf,
en vraag ik heel netjes wat er te vertellen valt,
meestal staan ze dan al met de mond vol tanden.

Reedjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:42

Mmm lastig om het te laten stoppen.

yvon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:30

bij ons word er ook veel gerodddeld.
ik vind het gewoon zielig,dat ze nergens anders over kunnen praten!
er is al iemand weg hier,ze werd gewoon een beetje weggepest,ze kreeg overal de schuld van.maar ook om een andere reden is ze weg gegaan.
ik probeer me gewoon nergens mee te bemoeien,en ga lekker met de meiden om die wel leuk zijn,en samen sta je sterker.Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:35

je kunt er niks tegen doen.. roddelen op stal..
het enigste wat kan is: je paard ergens anders neer zetten waar de sfeer beter is en waar je meer op 1 lijn zit met de mensen.
en wat je nu kunt doen is vooral neutraal blijven en nergens je mening over geven, (dus zeg maar niet meewerken aan roddels)
komen er toch mensen naar je toe van die dit die dat, reageer er dan op van goh echt waar en herhaal stukjes van de zin van die persoon, zo ga je er toch op in maar zeg je niks verkeerd

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:36

Nadya schreef:
roxxxiejjj schreef:
En ja die mensen zijn zelf ook niet paard vriendelijk met hun eigen paarden. Vorige keer was er eentje spierbevangen. Ze hebben dat paard met een zweep over een hindernis gejaagd!:O. En er wat van zeggen helpt niet ze blijven doorgaan.

Dat MEEN JE NIET???????? Wat afschuwelijk!!!!!
Kijk, zulke mensen daar kan ik maar een ding mee: Hamer
Om te Misselijk
Zo ga je toch niet met dieren om????

Overigens zou ik niet blij zijn met een stalling zonder fijne weidegang.
Ik vind dat een vereiste voor mijn paard.

MIjn pony staat om 5 uur toch bij het hek dan is hij het zat. Lachen en in de winter staat hij meestal een paar uur in de paddock:).

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:58

roxxxiejjj: Amai wat je daar allemaal beschrijft in jou stal vind ik toch te ver gaan. Ik hoop van harte dat ik nooit in zo'n stal terecht kom... En als ik in zo'n stal kom ben ik direkt weg.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:38

heerlijk hoor, sta weer lekker in een kleine stal waar ik niet lastig word gevallen door roddels. Paard krijgt weer goed te eten, mag bijna het land weer op (afrastering was niet goed dus moest vervangen worden) . gewoon weer naar stal kunnen zonder dat je moet denken goh wat zal ik nou weer voor mijn voeten gegooid krijgen. heerlijk.

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:36

ga na wie er over jou roddelt en ga onder 4 ogen met die gene praten,
vraag waarom hij/zij die dingen over jou verzint en vraag of ze er mee op wil houden
en als dat niet lukt doe je alsof je doof ben Clown
mensen die over andere dingen gaan verzinnen zijn dom hou dat in je achterhooft Koe

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:37

Ik negeer het, ook al weet ik goed dat er over mij geroddeld... Ach, intussen roddelen ze niet over iemand anders. En als ze het nodig vinden om wat over mij te zeggen, dan moet ik toch wel ongelooflijk interessant zijn hé? Clown

Soms kan ik me ook niet inhouden hoor, maar in theorie probeer ik het te negeren.
En soms maak ik het gewoon nog wat erger. Zo kwam er onlangs iemand vragen of het nu écht waar was dat ik Willow gekocht had voor 150.000 euro ROFL Daar heb ik op geantwoord "ben je gek? als hij zo goedkoop had geweest had ik hem niet gewillen hoor!" Geld, geld!
En toen kreeg ik "je maakt toch een grapje?" en heb ik geantwoord "jij bent begonnen" Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:42

Er bovenstaan is het enige wat je kan doen met roddelen, dan moet je gewoon lekker alleen naar stal gaan om je paard en niet naar de rest luisteren...

Op mijn vorige stal werd veel geroddeld, maar ik trok me daar altijd weinig van aan. Ik kom daar tenslotte voor mijn paard, al het andere komt op een tweede plaats...

Toen ik naar mijn nieuwe stal verhuisde werd er binnen twee weken ook alweer geroddeld dat ik wel erg weinig met mijn pony deed.
Wat die mensen niet konden zien door de deken, is dat mijn pony gebeten was door een ander paard en een hele lelijke plek op haar rug had precies onder het zadel.
Als hun willen denken dat ik dan weinig met mijn pony doe, vind ik dat prima hoor. Maak me er echt niet meer druk om, zolang ikzelf maar weet dat het goed zit.

Verhuizen is een optie, maar het gebeurt op alle stallen. Je zult er dus gewoon mee moeten leren omgaan en er boven staan. Knipoog

karlynnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:46

ik heb het ook wel eens gehad.
Ik had er zn genoeg van! en toen ben ik naar haar toe gegaan en gezegd.
Meid wat is je probleem.
Ze werdt helemaal rood en sinds dien is het over:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:47

ik vind dit topic toch ook een aardig voorbeeld van roddelen Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:52

roxxxiejjj schreef:

Dan ben je echt zielig ja als je dat humor vind!! Ga lekker geintjes uithalen met iemand die je terug kan pakken maar niet bij een paard!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:56

bij mij deden ze het op stal ook erg,mijn pony zou het moeilijk met me hebben,ik verzorgde haar niet goed,en kijk dat dikke mens op die fjord.
en allemaal achter mijn rug om.

gelukkig is het nu minder,maar ik heb er een lange tijd niet om durven rijden,uit angst voor reacties van stalgenoten.
ik heb me er heel erg rot om gevoeld(en soms nog steeds)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:00

Ik heb daar ook een hele tijd last van gehad. Als ik ooit een fout maakte ging het meteen de hele stal rond.. Echt niet leuk. Ik ben daar weggegaan maarja dat kan niet bij iedereen... Erover praten is ook wel erg eng en krijg je dat iedereen elkaar gaat beschuldigen natuurlijk..