Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
koda schreef:Niet iedereen heeft een weiland bij huis of bij stal maar zijn daarvoor nog wel goed voor hun paarden en niet alle mensen die een weiland hebben zijn goed voor hun paarden
jesito schreef:koda schreef:Niet iedereen heeft een weiland bij huis of bij stal maar zijn daarvoor nog wel goed voor hun paarden en niet alle mensen die een weiland hebben zijn goed voor hun paarden
Ik vind nog steeds dat je paard en zeker een jong paard veel buiten moet kunnen zijn, als je dat niet kunt moet je je afvragen of je dan wel een paard moet nemen.
Beter gezegd kun je je paard zoiets aan doen, om de hele dag in dat hokje te staan.
Daar is niks te doen voor je paard, hij kan niet rennen, bokken, niet uitbubdig rollen, kroelen met anderen paarden enz.
Om nog maar eens niet te vergeten dat dat stilstaan helemaal niet goed voor een paar is, veel bewegen is beter voor de bloedsomloop (circulatie) en beter voor de spijsvertering.
Hebben paarden die veel op stal staan het dan zo slecht?
Ik denk van wel, ze vervelen zich dood, hopen dat jij ergens die dag misschien eens komt om hem waarschijnlijk een uurtje uit die box te bevrijden.
Dan moet je paard rondjes lopen in de bak en owee als hij eens sneller gaat of bokt.
Maar lieve mensen dat is nou een paard, gun je paard een paardenleven en voor mij gaat er niks boven een paard de hele dag buiten.
Er zijn nog steeds zoveel paarden die 24/7 in hun box staan.

jesito schreef:Trouwens sportpaarden komen vaak wel buiten, ik denk dat de paarden van Anky meer buiten komen dan menig ander paard in nederland.
Daarbij worden deze paarden heel anders getraint en deze paarden komen meerdere keren per dag uit hun box.
Cowgirl schreef:jesito schreef:Trouwens sportpaarden komen vaak wel buiten, ik denk dat de paarden van Anky meer buiten komen dan menig ander paard in nederland.
Daarbij worden deze paarden heel anders getraint en deze paarden komen meerdere keren per dag uit hun box.
Ik durf mijn 2 paarden in te zetten om te wedden dat mijn paarden meer buiten komen dan die van anky.
het valt mij op dat mensen veel zeggen: vooral jonge paarden moeten naar buiten.
dat snap ik niet. je moet hierin geen lijn willen trekken, elk paard is het zelfde en daar bedoel ik mee dat elk paard zoveel mogenlijk beweging moet hebben op een dag.
In het geval van TS vriendin zou ik op zoek gaan naar een stal waar ze op zijn minst s'ochtends buiten gezet worden en s'avonds weer binnen . En waar het mogenlijk is om ze zomers 24/7 buiten te houden.
verder gaat bij ons in de winter ook het weiland dicht...of jullie moeten het normaal vinden dat de paarden tot de hakken aan toe wegzakken in de bagger. Gelukkig is er vorig jaar op mijn stal een paddock gerealiseerd en kunnen de boxpaarden overdag mooi naar buiten.
Charlottte schreef:nou 24/7 vind ik ook wat overdreven hoor, onze paarden komen de hele dag buiten en hebben niets te klagen; natuurlijk is he fijn als paarden alleen maar buiten willen, maar on ze paarde staan 's avonds voor de poort of ze niet naar binnen mogen
jesito schreef:Je kunt ook een boom in de stal planten misschien dat hij er dan in gaat klimmen.
rebeltje schreef:Voerbox van hartog. Plastic box waar je hooi/kuil in kan doen met een rooster erop waardoor je paard veeel langer bezig is. Veel buiten is natuurlijk altijd belangrijk maar niet altijd genoeg te realiseren, daarbij verveeld mijn merrie zich ook als ze de hele dag op het land gelopen heeftDit werkt voor haar ideaal
Pensionnetje schreef:Naar buiten met jonge dieren! Speelkameraadjes geven en lekker laten dollen.
Zo min mogelijk op stal zetten. Dat is veel beter voor hun ontwikkeling.