paard verveeld zich in stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mz_Lipgloss

Re: paard verveeld zich in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:22

Soort speelgoed, Vakere poets/rij beurten..

Gwoon iets meer aandacht..

;]

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:45

kan het paard van je vriendin niet samen met die van jouw los? Heeft hij of zij direkt soort genoten. Je kunt dan ook aan haar vragen of ze jouw paarden er dan ook uitzet als zij haar paard los gooit. Komen die van jouw ook nog eens exta los. Doe ik ook bij mij op stal.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:46

Ik ga mee met de meeste opmerkingen. Gewoon lekker buiten laten lopen met andere paarden.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:03

Niet iedereen heeft een weiland bij huis of bij stal maar zijn daarvoor nog wel goed voor hun paarden en niet alle mensen die een weiland hebben zijn goed voor hun paarden

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:20

koda schreef:
Niet iedereen heeft een weiland bij huis of bij stal maar zijn daarvoor nog wel goed voor hun paarden en niet alle mensen die een weiland hebben zijn goed voor hun paarden

Ik vind nog steeds dat je paard en zeker een jong paard veel buiten moet kunnen zijn, als je dat niet kunt moet je je afvragen of je dan wel een paard moet nemen.
Beter gezegd kun je je paard zoiets aan doen, om de hele dag in dat hokje te staan.
Daar is niks te doen voor je paard, hij kan niet rennen, bokken, niet uitbubdig rollen, kroelen met anderen paarden enz.
Om nog maar eens niet te vergeten dat dat stilstaan helemaal niet goed voor een paar is, veel bewegen is beter voor de bloedsomloop (circulatie) en beter voor de spijsvertering.
Hebben paarden die veel op stal staan het dan zo slecht?
Ik denk van wel, ze vervelen zich dood, hopen dat jij ergens die dag misschien eens komt om hem waarschijnlijk een uurtje uit die box te bevrijden.
Dan moet je paard rondjes lopen in de bak en owee als hij eens sneller gaat of bokt.
Maar lieve mensen dat is nou een paard, gun je paard een paardenleven en voor mij gaat er niks boven een paard de hele dag buiten.
Er zijn nog steeds zoveel paarden die 24/7 in hun box staan.

Lauraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:56

Een bal, hooinet, liksteen. Veel meer kan je niet doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:59

een liksteen voor de verveling, leg uit.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:18

jesito schreef:
koda schreef:

Ik vind nog steeds dat je paard en zeker een jong paard veel buiten moet kunnen zijn, als je dat niet kunt moet je je afvragen of je dan wel een paard moet nemen.
Beter gezegd kun je je paard zoiets aan doen, om de hele dag in dat hokje te staan.
Daar is niks te doen voor je paard, hij kan niet rennen, bokken, niet uitbubdig rollen, kroelen met anderen paarden enz.
Om nog maar eens niet te vergeten dat dat stilstaan helemaal niet goed voor een paar is, veel bewegen is beter voor de bloedsomloop (circulatie) en beter voor de spijsvertering.
Hebben paarden die veel op stal staan het dan zo slecht?
Ik denk van wel, ze vervelen zich dood, hopen dat jij ergens die dag misschien eens komt om hem waarschijnlijk een uurtje uit die box te bevrijden.
Dan moet je paard rondjes lopen in de bak en owee als hij eens sneller gaat of bokt.
Maar lieve mensen dat is nou een paard, gun je paard een paardenleven en voor mij gaat er niks boven een paard de hele dag buiten.
Er zijn nog steeds zoveel paarden die 24/7 in hun box staan.

je hebt ook nog paddocks en bakken waar je paarden in los kan laten. Wij hebben nu de luxe om ze daar de hele dag in te zetten. Ze gaan tegen een uur of half 11 naar buiten en komen tegen een uur of 4 naar binnen. Dan worden de meeste paarden gereden en daarna krijgen ze voer de nacht. Mijn twenter staat sinds vandaag bij een vriendin omdat haar paard niet alleen kan staan die staat dus nu wel de hele dag buiten. Vind het alleen maar fijn voor hem want jonge paarden horen buiten te kunnen ravotten en te spelen maar als je geen weiland hebt dan maar in een bak op paddock.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:17

wie spreekt hier dat het een wei moet zijn?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:55

jesito schreef:
Trouwens sportpaarden komen vaak wel buiten, ik denk dat de paarden van Anky meer buiten komen dan menig ander paard in nederland.
Daarbij worden deze paarden heel anders getraint en deze paarden komen meerdere keren per dag uit hun box.

Ik durf mijn 2 paarden in te zetten om te wedden dat mijn paarden meer buiten komen dan die van anky.

het valt mij op dat mensen veel zeggen: vooral jonge paarden moeten naar buiten.
dat snap ik niet. je moet hierin geen lijn willen trekken, elk paard is het zelfde en daar bedoel ik mee dat elk paard zoveel mogenlijk beweging moet hebben op een dag.

In het geval van TS vriendin zou ik op zoek gaan naar een stal waar ze op zijn minst s'ochtends buiten gezet worden en s'avonds weer binnen . En waar het mogenlijk is om ze zomers 24/7 buiten te houden.

verder gaat bij ons in de winter ook het weiland dicht...of jullie moeten het normaal vinden dat de paarden tot de hakken aan toe wegzakken in de bagger. Gelukkig is er vorig jaar op mijn stal een paddock gerealiseerd en kunnen de boxpaarden overdag mooi naar buiten.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:42

nou 24/7 vind ik ook wat overdreven hoor, onze paarden komen de hele dag buiten en hebben niets te klagen; natuurlijk is he fijn als paarden alleen maar buiten willen, maar on ze paarde staan 's avonds voor de poort of ze niet naar binnen mogen Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:42

Staan ze daar omdat ze weten dat ze dan eten krijgen?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 06:43

Nee dat hebben ze al gehad Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:03

Cowgirl schreef:
jesito schreef:
Trouwens sportpaarden komen vaak wel buiten, ik denk dat de paarden van Anky meer buiten komen dan menig ander paard in nederland.
Daarbij worden deze paarden heel anders getraint en deze paarden komen meerdere keren per dag uit hun box.

Ik durf mijn 2 paarden in te zetten om te wedden dat mijn paarden meer buiten komen dan die van anky.

het valt mij op dat mensen veel zeggen: vooral jonge paarden moeten naar buiten.
dat snap ik niet. je moet hierin geen lijn willen trekken, elk paard is het zelfde en daar bedoel ik mee dat elk paard zoveel mogenlijk beweging moet hebben op een dag.

In het geval van TS vriendin zou ik op zoek gaan naar een stal waar ze op zijn minst s'ochtends buiten gezet worden en s'avonds weer binnen . En waar het mogenlijk is om ze zomers 24/7 buiten te houden.

verder gaat bij ons in de winter ook het weiland dicht...of jullie moeten het normaal vinden dat de paarden tot de hakken aan toe wegzakken in de bagger. Gelukkig is er vorig jaar op mijn stal een paddock gerealiseerd en kunnen de boxpaarden overdag mooi naar buiten.

Kun je lezen er staat menig ander paard in nederland.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:05

Charlottte schreef:
nou 24/7 vind ik ook wat overdreven hoor, onze paarden komen de hele dag buiten en hebben niets te klagen; natuurlijk is he fijn als paarden alleen maar buiten willen, maar on ze paarde staan 's avonds voor de poort of ze niet naar binnen mogen Knipoog

Ze staan voor de poort omdat in de stal hun eten is, als het eten op en je zou de staldeur open laten zouden ze echt niet in de stal blijven staan.
Maar ik ben het met je eens dat het niet perse 24/7 hoeft te zijn, als ze overdag al de hele dag buiten kunnen heb je het al goed voor mekaar en je paardje ook.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:53

Nou, in ieder geval onze oude merrie van 27, staat àltijd voor de poort, ze krijgen op de weide hun hardvoer; hooi ; en gras, in de zomer krijgen ze op stal niets te eten dus ik denk niet dat ze voor het eten voor de poort staan!;)

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:28

leg zo'n bal in de stal waarin de voer kan doen, vervelen ze zich niet of geef het paard meer beweging misschien helpt dat? Het kan namelijk zijn dat hij gewoon energie te veel heeft misschien kan de manege hem 's ochtends een uurtje in de paddock oid zetten en dat je vriendin hem die middag ook nog rijdt..

succes ermee!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:47

stal speeljes zie ik meer als iets vor het schuldgevoel van de paardeneigenaar.

dan hoeft het paard er niet uit, want zijn stal hangt vol met al die bende.
mensen kom op. een herdershond of een bordercollie stop je toch ook niet in 24/7 in een bench?(geen groot hok dus)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:14

Een wilgenstam kan je ook in de box leggen.
Van ongeveer 15cm dik,kan hij lekker op knabbelen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:53

Je kunt ook een boom in de stal planten misschien dat hij er dan in gaat klimmen.
Er is maar 1 goede oplossing en dat is meer naar buiten.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:20

jesito schreef:
Je kunt ook een boom in de stal planten misschien dat hij er dan in gaat klimmen.

Gefeliciteerd ;de opmerking van de maand!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:22

rebeltje schreef:
Voerbox van hartog. Plastic box waar je hooi/kuil in kan doen met een rooster erop waardoor je paard veeel langer bezig is. Veel buiten is natuurlijk altijd belangrijk maar niet altijd genoeg te realiseren, daarbij verveeld mijn merrie zich ook als ze de hele dag op het land gelopen heeft Knipoog Dit werkt voor haar ideaal Lachen

Waar kan je zo'n voerbox kopen?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:25

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:32

Ow ja nu zie ik wat er werd bedoeld.
Bedankt

_pacific_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:21

Pensionnetje schreef:
Naar buiten met jonge dieren! Speelkameraadjes geven en lekker laten dollen.
Zo min mogelijk op stal zetten. Dat is veel beter voor hun ontwikkeling.

doe eens oefeningen
zoals tussen balkjes lopen
vrijspringen
over zeilen lopen rond valggetjes enzo maak je em oo nog verkeersmak handig togg
in de stal kun je een jollyball ofsow leggen !!! altijd interessant