Iedere dag naar je paard....??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak per week ga jij naar je eigen paard?

iedere dag
144 (66%)
5-6 keer per week
53 (24%)
3-4 keer per week
18 (8%)
minder dan 3 keer per week
1 (0%)
nooit........; )
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 216

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:58

Ik ga zowieso 6 dagen in de week rijden.
Heel soms neem ik een ATV dag.
Maar ik ga er dan wel even om de hoek kijken hoe mijn paardje erbij staat.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:59

Ik ga in principe iedere dag naar Omar ondanks het feit dat hij ook volpension staat. Mijn bijrijdster komt iedere zaterdag en maandag en zaterdag ben ik er ook vaak zelf maar ik ben het mezelf aan het afleren, is erg moeilijk want ik mis mijn ventje als ik hem 1 dag niet zie. Ik weet mezelf inmiddels geen raad wat ik moet doen als ik een vrije avond/dag heb. Vanavond komt mijn bijrijdster en ik zit nu al te bedenken wat ik dan vanavond moet gaan doen Verward

Ik vind het gewoon belangrijk dat ikzelf of mijn bijrijdster iedere dag bij Omar is; voor beweging, checken of alles okay is met hem, iets lekkers geven (appeltje ofzo) en gewoon even lekker aandacht. Laatst waren bijvoorbeeld opeens de waterbakken bevroren en had hij dus geen water meer. Ik mest ook altijd iedere dag zelf uit omdat ik het beter doe dan het door de stal gedaan wordt en ik wil dat hij iedere dag een schoon "bedje" heeft.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:02

Ik ga gemideld 3 keer per dag naar Sweety. Soms zelf 4 keer. Maar Sweety staat op 2 min wandelen van bij mijn thuis op de wei. En ik moet haar zelf voeren enzo dan moet je wel meer en altijd gaan. 2keer eten en een 3de keer ga ik om klusjes te doen zoals mesten en poetsen. En rijden ook nog natuurlijk.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:34

Ik ga bijna elke dag, alleen zaterdag niet, dat is zeg maar mijn dag. Want ik zit ook nog op school, en dan besteed ik zaterdag mijn aandacht aan mijn huiswerk, zaterdag doet de verzorger 'me' paardje.
Als het aan mij zou liggen zou ik werkelijk elke dag gaan, maar ik moet realistisch blijven en me school niet vergeten

Groetjes Zilly

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:56

Toen iik MIstral nog had en geen kinderen, ging ik elke dag zelf. De dagen dat ik niet ging waren echt schaars. Hoewel ik makkelijk kon regelen dat iemand anders hem bijv. op de wei zette.
Nadat Benthe geboren is, ging ik nog 4 keer in de week. De andere dagen was er een verzorgster. Inhet begin was dat wel heeel erg wennen. Maar al gauw beviel het erg goed.
Tja... nu heb ik niets meer, dus kom ik nog hooguit twee keer per week op de manege (ook omdat ik door zwangerschap niet meer kan rijden, dus ook niet op iemand anders'paard).

Maar ik ben het met enkelen hierboven eens:Zolang je weet dat hij/zij toch wel beweging en verzorging krijgt, is er niets mis mee, om eens niet te gaan. Die knuffel van jouw, krijgt hij toch ook niet als je er met een sjacho-kop toch heen 'moet'. Dan kun je net zo goed niet gaan.
Ik vind niet dat je een paard zomaar hele dagen sitl kunt laten staan. Ik zou ook niet graag (meer dan!!) 24 uur in mijn bed liggen bijvoorbeeld, of m'n huis niet uit kunnen/mogen. Maar ik ga ervan uit dat dit in jouw geval niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:18

M´n paarden staan bij m´n vader die ze s´morgens voert en naar buiten doet.
De rest moet ik zelf doen, dus ik ga er dagelijks heen om uit te mesten, ze naar binnen te halen en te voeren (en natuurlijk te rijden)
Om 22:00 krijgen ze nog een keer hooi van m´n vader.
Als we eens een hele dag weg gaan doen we de stallen s´morgens en doet m´n vader ze s´avonds weer naar binnen.
Al met al een ideale regeling

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:20

ik ga ook elke dag naar m'n paardjes, behalve wanneer ik ziek ben, wordt echt gek als ik er niet heen kan..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 00:51

Westernfreak schreef:
Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.

Wat een rotopmerking zeg! Dus ik verdien Cheyenne niet......nou lekker is dat Volgens mij heeft ze een heerlijk leven en ze ziet er erg gelukkig en gezond uit, ook al kom ik eens 2 dagen in de week niet......en op die twee dagen wordt ze gewoon netjes verzorgd en ben ik hard geld aan het verdienen om haar eten en warme stalletje te kunnen betalen.....

Maar goed...ik verdien haar niet.....boehoe...... Huilen nou dan ga ik maar een 'te koop'-advertentie zetten in EA Verdrietig Wie wil mijn paardje redden uit deze vreselijke situatie?

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:22

Franca"]
[quote="Westernfreak schreef:
Als je niet de motivatie of tijd op kan brengen om elke dag naar je paard te gaan, verdien je in mijn ogen geen eigen paard....bij een verzorgpaard / pony ligt dat natuurlijk net iets anders, dan is de eigenaar verantwoordelijk voor het dier.

Wat een rotopmerking zeg! Dus ik verdien Cheyenne niet......nou lekker is dat Volgens mij heeft ze een heerlijk leven en ze ziet er erg gelukkig en gezond uit, ook al kom ik eens 2 dagen in de week niet......en op die twee dagen wordt ze gewoon netjes verzorgd en ben ik hard geld aan het verdienen om haar eten en warme stalletje te kunnen betalen.....

Maar goed...ik verdien haar niet.....boehoe...... Huilen nou dan ga ik maar een 'te koop'-advertentie zetten in EA Verdrietig Wie wil mijn paardje redden uit deze vreselijke situatie?
[/quote]

Ik sluit me bij Franca aan. Omdat ik in m'n eentje moet zorgen dat het geld op tafel komt voor 2 paarden en een huishouden, ik daarvoor hard moet werken en niet iedere dag, maar toch minstens 5/6 keer per week naar m'n paarden ga, verdien ik hen dus niet?!
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als jij eenmaal een hypotheek en alle vaste lasten op moet gaan brengen, die horen bij het volwassen leven..... Misschien heb je dan ook niet meer de mazzel bij je paard te wonen en piep je dan iets anders!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:54

Soms wou ik dat die van mij ook in pension stonden. Zoals laatst dat je elke keer met al die emmers water moest zeulen. Maar klaag niet hoor. Regel iedere vakantie netjes oppas voor mijn beestjes en verder ga ik het hele jaar door, ziek of niet ziek, drie keer per dag minstens even de schuur in om te voeren, mesten, binnen of buiten te zetten, poetsen en als het zo uitkomt ook nog twee paarden te rijden. Meestal 1 rijden en 1 longeren.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 15:30

Ik ga iedere dag ook als ik ziek ben

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 15:43

elke dag een paar keer want die van mij staan ook bij mij
aan huis.
Als ik ziek ben doe ik ook alles zelf inclusief het uitmesten

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 17:27

Nikita staat vol-pension en wordt overdag in de trainingsmolen gezet, gevoerd en de stal wordt uitgemest/opgestrooid, maar ik kan geen dag overslaan hoor Haha!!
Ook als ik ziek ben ga ik naar d'r toe, maar dan krijgt ze een tussentijdse rustdag (uitgebreide poetsbeurt), longeer ik d'r, of stap er heel even op puur voor de beweging.
In de vakantie ga ik vaak twee keer per dag, 's ochtends lekker rustig rijden en 's avonds nog een beetje tutten..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:19

ik ga soms 1 of 2 x per dag naar mijn pony toe, ik moet alles zelf doen dus het is wel van zelf sprekend dat je moet komen, anders heeft hij iniet te eten en een schone stal.

1 dag in de week doet mijn vriendin hem, en 1 dag in de week doe ik haar pony. zo is het wel goed opgelost.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:04

Monnik"]
[quote="Franca"][quote="Westernfreak schreef:

[/quote]

Ik sluit me bij Franca aan. Omdat ik in m'n eentje moet zorgen dat het geld op tafel komt voor 2 paarden en een huishouden, ik daarvoor hard moet werken en niet iedere dag, maar toch minstens 5/6 keer per week naar m'n paarden ga, verdien ik hen dus niet?!
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als jij eenmaal een hypotheek en alle vaste lasten op moet gaan brengen, die horen bij het volwassen leven..... Misschien heb je dan ook niet meer de mazzel bij je paard te wonen en piep je dan iets anders!!!
[/quote]

Goh, wat zou het toch moeilijk zijn voor jonge mensen om een verzorgpaard te vinden als iedereen altijd alles maar zelf zou moeten doen. Ik had van de zomer een meisje die me hielp met Baggio en op sommige dagen bleef ik expres thuis, omdat ik het haar ook gunde en haar ook niet het idee wilde geven dat ik op haar vingers meekeek.
Ik heb een studie, een huishouden en daarom ook een baan, verder 3 katten én 2 honden, die ook aandacht verdienen., of niet? Zou hetzelfde zijn dat als moeders een keer hun kind naar de creche brengen, dat ze die kinderen ook niet verdienen. De oplossing is er nou eenmaal, waarom daar geen gebruik van maken? Sorry, ik blijf het behalve een beledigende opmerking ook een kortzichtige opmerking vinden. Maar we wachten gewoon af tot je zelf volwassen en wijs genoeg bent om te beseffen dat je in je handen mag klappen als je op je 20ste of ouder uberhaupt in staat bent een paard te onderhouden én elke dag te verzorgen!!!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:00

Mijn moeder gaat elke maandag gezellig met Smiles wandelen of fietsen, zij vindt het leuk, smiles vindt het leuk, en ik heb een dagje wat meer tijd (die dag zit ik tot 4 uur op school). En heel af en toe pak ik een verzorgponytje en mn moeder smiles en gaan we samen een ritje maken (ze is nog niet ervaren genoeg om alleen een rit te maken) als een soort van tegenprestatie, maar ze vindt het zowiezo wel leuk

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:04

Ik ga zo vaak mogelijk naar mijn verzorgponytje, dat is dus bijna elke dag Haha!
Helaas bestaat er ooknog zoiets als school Boos!:(

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:47

Jamey staat niet op volpension, wordt niet buitengezet, maar wordt wel gevoerd. Ook niet uitgemest. 1x per week heb ik een verzorgster, dus dat betekend dat ik 6x per week heenga. Over de gehele acht maanden dat ik haar nu heb heb ik haar 4 dagen laten staan (niet achter elkaar overigens Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:52

ff voor leonoor e.a.

je hoort ook regelmatig dat er een bijrijder gevraagd word, die dan ook mee betaald.
De reden die daarvoor bij sommige gegeven word is omdat ze het paard anders niet kunnen betalen.
daar ben je dan wel mooi klaar mee als de bijrijder weg gaat.

Hoe staan jullie daar dan tegen over?
Dus met die reden een bijrijder nemen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:20

runningkawa schreef:

Ik zou hier even een nieuw topic over starten. Ik denk dat je dan meer reacties krijgt...

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 00:19

Ja, daar kan je beter wel een nieuw topic over openen. Maar om meteen maar ff te reageren. Ik zou nooit een bijrijder nemen voor het geld! Mijn paard kan ik wel alleen financieel onderhouden, maar een bijrijder die wil meebetalen is altijd mooi meegenomen! Maar een bijrijder zou ik vooral nemen om het paard extra aandacht te laten krijgen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:02

Ik ga elke dag.
Ik ga ook minimaal 2x per dag soms 3 keer !
Weer of geen weer, zelfs al ben ik doodziek ga ik nog !

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:12

Helaas kon ik niet stemmen........er zijn vaak dagen bij dat ik wel een keer of 4 op stal kom Haha! Maar ik heb dan ook het voorrecht mijn paarden thuis te hebben. Maar ook ik heb heel af en toe dagen dat ik niet achter kom, dan laat ik de verzorging aan manlief over!

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 01:54

Ynse is van mij en mijn zusje, dus is het voor mij niet noodzakelijk om elke dag te gaan. Maar dat doe ik wel Haha!
Behlave als ik nachtdienst heb, dan laat ik de verzorging aan mijn zus over!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:11

runningkawa schreef:
ff voor leonoor e.a.

je hoort ook regelmatig dat er een bijrijder gevraagd word, die dan ook mee betaald.
De reden die daarvoor bij sommige gegeven word is omdat ze het paard anders niet kunnen betalen.
daar ben je dan wel mooi klaar mee als de bijrijder weg gaat.

Kijlk: de uitspraak dat als je je paard niet kan betalen, dan moet je geen paard nemen, is veel terechter. Ik laat mijn verzorger niet betalen, omdat ik desnoods honger lijd, maar er alles aan doe om het hem zo goed mogelijk te laten hebben!