Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dani62 schreef:De TS bedoelt met voer BIKS.
De shetjes staan op het land dus om de dag voer (biks) is niet zielig...
. aerdenhout1 schreef:traan_beauty schreef:Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met om de dag voeren? Als je ze genoeg geeft voor 2 dagen?![]()
Al geef je ze een week geen eten, als er maar genoeg ligt.. Elke dag toezicht vind ik dan wel weer belangrijk.
Verder is het goed dat je gegaan bent. Een beetje beweging kunnen ze ook wel gebruiken ja.
Ja hoor...en dan wel meteen tegen je paard zeggen...let op..hier moet je wel 2 dagen mee doen! Tjonge jonge.
TS staan de pony's nu elke dag binnen?? Dan hier het antwoord op je vraag....Ja dat is zielig en in dit geval ZEER onzinnig.
aerdenhout1 schreef:traan_beauty schreef:Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met om de dag voeren? Als je ze genoeg geeft voor 2 dagen?![]()
Al geef je ze een week geen eten, als er maar genoeg ligt.. Elke dag toezicht vind ik dan wel weer belangrijk.
Verder is het goed dat je gegaan bent. Een beetje beweging kunnen ze ook wel gebruiken ja.
Ja hoor...en dan wel meteen tegen je paard zeggen...let op..hier moet je wel 2 dagen mee doen! Tjonge jonge.
. xxappiexx schreef:SecretLIN schreef:naja ik vind het knap dat je zo snel kan fietsen terwijl je toch echt te ziek was en het heeeel ver weg was, en je hebt nog met ze gewandeld snel hoor
Ach, maak je niet zo druk zeg.
sannekeee schreef:Hallo ,
Mijn pony's hebben de luizen dus ze moeten op stal staan.
Nu ben ik ziek , en niemand kan er even naar toe.
Dus zou het erg zijn als ze een dagje op stal staan ?
want ze hoeven geen voer want dat krijgen ze om de 2 dagen.
Maar vinden jullie dat ik toch moet gaan > ik ben erg ziek dus ik weet het niet !
Ik hoop dat ik dit topic goed heb geplaatst..
Kuusjes Sanne
sandr0 schreef:Klinkt apart! Ik vind t wel zo eerlijk naar je paarden toe als ze in ieder geval even hun stal uit kunnen als is t een blokje om om hun benen te strekken. Hoe bedoel je dat ze maar 1 keer per 2 dagen eten krijgen? Voer je ze niet regelmatig?
Raggel schreef:Sjees, het kan toch ook nooit een keertje goed zijn hier he!
De TS is gegaan, het hele probleem is opgelost.
En toch blijven er mensen door zeure over allerlei onbelangrijke bijzaken, pony's staan op stal, slechte eigenaren,enz enz...
De TS kan hier nix aan doen en het is duidelijk met wat voor een doel de pony's op stal staan.
Hou toch een keer op...sandr0 schreef:Klinkt apart! Ik vind t wel zo eerlijk naar je paarden toe als ze in ieder geval even hun stal uit kunnen als is t een blokje om om hun benen te strekken. Hoe bedoel je dat ze maar 1 keer per 2 dagen eten krijgen? Voer je ze niet regelmatig?
Net als voorgaand berichtje van sandr0:
Het is al allemaal opgelost!!!!!
LEZEN mensen, LEZEN. Doet toch geen pijn ofzo..
Elsskippy schreef:In 5 jaar geen hoefsmid gezien.
Wat zijn dat dan toch voor een eigenaren.
Dat vind ik wel erg hoor.
En hoe zit het dan met de wormkuren, die zijn ook zo belangrijk krijgen ze die ook wel.
Paarden zijn gewoonten dieren dat betekent dat het belangrijk voor ze is op vaste tijden het voer te krijgen.
Dat het wel eens voor komt dat je een uur eerder of later voer geeft is dan nog niet zo erg.
Maar de regelmaat in het leven is belangrijk.
ik wil dat andere pony's/paarden graag besparen,
aerdenhout1 schreef:Nee...maar 5 jaar geen hoefsmid??? Hoe zien die voetjes er uit dan??
biancanij schreef:Het ligt eraan welke wormkuur je hebt hoevaak je moet ontwormen! Dat is niet bij elk middel hetzelfde. Maar waarom moeten ze binnen staan als ze luis hebben? Wat geft de DA voor reden? En mensen TS heeft het het beste voor met de pony's dus geef niet zo'n kritiek. Als de ponny's in de wei lopen kun je best om de dag bijvoeren en op stal zou dat ook wel kunnen als je maar genoeg geeft. Bij veel veulenpension stallen krijgen ze ook een hele baal voor de stal te staan en moeten daar een week meedoen. Een paard stopt vanzelf met eten als ze genoeg hebben. Je kunt ook als het teveel geld kost een voetbal in een hooinet doen tegen de verveling.
Aline_17 schreef:om de drie maanden moet ZEKER wel altijd, het is nog duurder als de dierenarts bij de shets moet komen.
Ik spreek uit ervaring, mijn pony heeft al een keer een ontsteking gehad door verkeerd ontwormenik wil dat andere pony's/paarden graag besparen,
En wat bedoel je met: daar ga je niet dood aan?