De hele dag op stal ? > Zielig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: De hele dag op stal ? > Zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 16:45

Ik ga elke dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vroeg alleen of dat echt moest !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:47

Dani62 schreef:
De TS bedoelt met voer BIKS.
De shetjes staan op het land dus om de dag voer (biks) is niet zielig...

Pony's staan hele dagen op stal Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:50

Normaal niet Knipoog.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:50

aerdenhout1 schreef:
traan_beauty schreef:
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met om de dag voeren? Als je ze genoeg geeft voor 2 dagen? Sigaar
Al geef je ze een week geen eten, als er maar genoeg ligt.. Elke dag toezicht vind ik dan wel weer belangrijk.

Verder is het goed dat je gegaan bent Lachen . Een beetje beweging kunnen ze ook wel gebruiken ja.

Ja hoor...en dan wel meteen tegen je paard zeggen...let op..hier moet je wel 2 dagen mee doen! Tjonge jonge.

TS staan de pony's nu elke dag binnen?? Dan hier het antwoord op je vraag....Ja dat is zielig en in dit geval ZEER onzinnig.

Dat vind jij. Maar de DA vindt dat niet, en dan heeft TS weinig in de pap te brokkelen neem ik zo aan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:53

Ik begrijp uit je verhaal, dat ze nu 14 dagen op stal moeten blijven omdat ze luis hebben. Dan kan je er wel elke dag heen gaan, maar stal blijft stal...of zie ik dat nu verkeerd?
Je vraag was...de hele dag op stal zielig...dus nogmaals...JA dat is zielig en niet nodig bij luis!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:27

aerdenhout1 schreef:
traan_beauty schreef:
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met om de dag voeren? Als je ze genoeg geeft voor 2 dagen? Sigaar
Al geef je ze een week geen eten, als er maar genoeg ligt.. Elke dag toezicht vind ik dan wel weer belangrijk.

Verder is het goed dat je gegaan bent Lachen . Een beetje beweging kunnen ze ook wel gebruiken ja.

Ja hoor...en dan wel meteen tegen je paard zeggen...let op..hier moet je wel 2 dagen mee doen! Tjonge jonge.

Tja, misschien dat het niet voor elk paard geldt, maar als je onze paarden (te) veel geeft voor 1 dag, hebben ze de volgende dag het ook niet op. Ze eten gewoon hoeveel ze nodig hebben..

Vind trouwens dat je erg heftig reageert.. Mag best iets minder denk ik Knipoog .

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:31

Normaal gesproken is het zeker niet ideaal. Is er niet iemand die ze er even uit kan halen? of mag dat juist niet? een kort wandelingetje? Anders zou ik zeker voor voldoende hooi en iets om te spelen (desnoods een likit liksteen) want zonder iets de hele dag in een stal is vrij onnatuurlijk!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:37

xxappiexx schreef:
SecretLIN schreef:
naja ik vind het knap dat je zo snel kan fietsen terwijl je toch echt te ziek was en het heeeel ver weg was, en je hebt nog met ze gewandeld snel hoor

Ach, maak je niet zo druk zeg.

Pardon? wie zegt dat ik mij druk maak? ik vind het alleen een beetje vreemd dat ze eerst heeeel ziek is en absoluut niet heen kan gaan ook omdat het heel ver fietsen is en na een paar flinke reacties haar kant op is ze opeens zo snel heen geweest?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:48

Hallo , DAT IS WEL NODIG !!!
Ze hebben er heel veel last van en als ze op de plek staan die besmet is , krijgen ze het weer.
De DA weet heus wel wat nodig is .
En ze mogen trouwens wel elke dag een wandelingetje door de wijk maken.
En ze krijgen niet om de dag eten !!
Alleen als ze op wei staan krijgen ze soms geen bijvoer , maar dan hebben ze altijd heel veel gras.
Ik zorg zo goed als ik kan voor ze en ze zijn er een stuk op voor uit gegaan sins ik er ben. Ze hadden zelf in 5 jaar geen hoefsmit gezien !! En nu , zijn hun hoeven + lichaam helemaal gezond ( op die luizen na , maar daar kan ik niks aan doen ) .
Dus wat nouw zielig , die pony's hebben genoeg beweging ( de jongeren word 3 keer in de week gereden en ook nog met hem gewandelt, en de ander die doet veel aan de hand en wandeld veel )
En ze krijgen genoeg liefde + aandacht + voer + beweging + zorg !!
Dus ze missen echt niks , kijk ander maar tussen mijn berichten en kijk maar naar hun foto's , ze zijn er top uit , en ik doe dus wel wat de DA zegt !! En ze wandelen elke dag dus ze zijn niet zielig en hebben een super fijn leven bij mij.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:22

In 5 jaar geen hoefsmid gezien.
Wat zijn dat dan toch voor een eigenaren.
Dat vind ik wel erg hoor.
En hoe zit het dan met de wormkuren, die zijn ook zo belangrijk krijgen ze die ook wel.
Paarden zijn gewoonten dieren dat betekent dat het belangrijk voor ze is op vaste tijden het voer te krijgen.
Dat het wel eens voor komt dat je een uur eerder of later voer geeft is dan nog niet zo erg.
Maar de regelmaat in het leven is belangrijk.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:50

sannekeee schreef:
Hallo ,

Mijn pony's hebben de luizen dus ze moeten op stal staan.
Nu ben ik ziek , en niemand kan er even naar toe.
Dus zou het erg zijn als ze een dagje op stal staan ?
want ze hoeven geen voer want dat krijgen ze om de 2 dagen.
Maar vinden jullie dat ik toch moet gaan > ik ben erg ziek dus ik weet het niet !

Ik hoop dat ik dit topic goed heb geplaatst..

Kuusjes Sanne

Klinkt apart! Ik vind t wel zo eerlijk naar je paarden toe als ze in ieder geval even hun stal uit kunnen als is t een blokje om om hun benen te strekken. Hoe bedoel je dat ze maar 1 keer per 2 dagen eten krijgen? Voer je ze niet regelmatig?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:04

Sjees, het kan toch ook nooit een keertje goed zijn hier he!

De TS is gegaan, het hele probleem is opgelost.
En toch blijven er mensen door zeure over allerlei onbelangrijke bijzaken, pony's staan op stal, slechte eigenaren,enz enz...
De TS kan hier nix aan doen en het is duidelijk met wat voor een doel de pony's op stal staan.
Hou toch een keer op...

sandr0 schreef:
Klinkt apart! Ik vind t wel zo eerlijk naar je paarden toe als ze in ieder geval even hun stal uit kunnen als is t een blokje om om hun benen te strekken. Hoe bedoel je dat ze maar 1 keer per 2 dagen eten krijgen? Voer je ze niet regelmatig?

Net als voorgaand berichtje van sandr0:
Het is al allemaal opgelost!!!!!

LEZEN mensen, LEZEN. Doet toch geen pijn ofzo..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:41

Raggel schreef:
Sjees, het kan toch ook nooit een keertje goed zijn hier he!

De TS is gegaan, het hele probleem is opgelost.
En toch blijven er mensen door zeure over allerlei onbelangrijke bijzaken, pony's staan op stal, slechte eigenaren,enz enz...
De TS kan hier nix aan doen en het is duidelijk met wat voor een doel de pony's op stal staan.
Hou toch een keer op...

sandr0 schreef:

Net als voorgaand berichtje van sandr0:
Het is al allemaal opgelost!!!!!

LEZEN mensen, LEZEN. Doet toch geen pijn ofzo..

Er zijn ook mensen die niet een heel topic door gaan spitten. Ik reageer op begin post van ts. Heb meer t eoden dan elk topic helemaal alle reactie's te gaan lezen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:00

Het is meerdere keren aangehaald door TS en anderen, dat alles nu opgelost is. Als je meer te doen hebt dan topics lezen, dan zou je misschien niet moeten posten.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 10:00

Elsskippy schreef:
In 5 jaar geen hoefsmid gezien.
Wat zijn dat dan toch voor een eigenaren.
Dat vind ik wel erg hoor.
En hoe zit het dan met de wormkuren, die zijn ook zo belangrijk krijgen ze die ook wel.
Paarden zijn gewoonten dieren dat betekent dat het belangrijk voor ze is op vaste tijden het voer te krijgen.
Dat het wel eens voor komt dat je een uur eerder of later voer geeft is dan nog niet zo erg.
Maar de regelmaat in het leven is belangrijk.

De eigenaren zijn heel aardig , maar ze weten niet zo heel veel van paarden ..
Ze hadden de ouderen bij het huis gekocht , en die werd toen van hun dochter , maar die viel er zo vaak af dat ze bang werd.
En de anderen is niet van hun maar van een oude vrouw , die soms met dierendag komt.
Maar ik verzorg ze dus , het is eigenlijk net of ze van mij zijn.
Ze krijgen ong. 2 keer per jaar een wormen kuur .
En de hoefmsit komt is nu 1 keer geweest.
En verder zijn willen ze best hoefvet enzo kopen , maar wel als het we echt nodig is !!.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 10:57

Twee keer per jaar een wormkuur? Dat is veel te weinig, dat moet je minstens om de drie maanden doen!!
En waarom vraag je 1 van je ouders niet even? Willen hun niet even wat hooi voeren? Als ik jou was zou ik het voedingspatroon wel veranderen want ik vind het wel raar dat ze zo weinig te eten krijgen.
Hoevaak laat je de hoefsmid komen dan?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:24

LEZEN MENSEN !!!
Daar ga je niet dood aan ..
Als je een wat leest , zie je dan ik ze wel elke dag voer , maar soms niet als ze op wie staan !!!!!!!!!!!
En die wormen kuren zijn best duur , dus die ga ik wel ook niet kopen !!
Maar ik kan wel een vragen of ze het vaker willen doen.
Maar om de 3 maanden hoe niet altijd hoor !!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:53

om de drie maanden moet ZEKER wel altijd, het is nog duurder als de dierenarts bij de shets moet komen.
Ik spreek uit ervaring, mijn pony heeft al een keer een ontsteking gehad door verkeerd ontwormen Ach gut ik wil dat andere pony's/paarden graag besparen,
En wat bedoel je met: daar ga je niet dood aan? Sigaar

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:55

Nee...maar 5 jaar geen hoefsmid??? Hoe zien die voetjes er uit dan??

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:32

Het ligt eraan welke wormkuur je hebt hoevaak je moet ontwormen! Dat is niet bij elk middel hetzelfde. Maar waarom moeten ze binnen staan als ze luis hebben? Wat geft de DA voor reden? En mensen TS heeft het het beste voor met de pony's dus geef niet zo'n kritiek. Als de ponny's in de wei lopen kun je best om de dag bijvoeren en op stal zou dat ook wel kunnen als je maar genoeg geeft. Bij veel veulenpension stallen krijgen ze ook een hele baal voor de stal te staan en moeten daar een week meedoen. Een paard stopt vanzelf met eten als ze genoeg hebben. Je kunt ook als het teveel geld kost een voetbal in een hooinet doen tegen de verveling.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:40

biancanij...als een paard zou stoppen met eten als ze genoeg hebben, dan zouden er niet zoveel paarden koliek krijgen!
De voetbal begrijp ik niet??

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:40

Ze hebben 1 maand geleden voor het eerst de hoefsmit weer gezien in 5 jaar , sinpel weg omdat alle anderen verzorgen er niet aan dachten !!
En ze krijgen dus nu 2 wormenkuren per jaar , omdat de mensen het ander te veel vinden.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:41

aerdenhout1 schreef:
Nee...maar 5 jaar geen hoefsmid??? Hoe zien die voetjes er uit dan??

Nu goed !!

HorsesWoman

biancanij schreef:
Het ligt eraan welke wormkuur je hebt hoevaak je moet ontwormen! Dat is niet bij elk middel hetzelfde. Maar waarom moeten ze binnen staan als ze luis hebben? Wat geft de DA voor reden? En mensen TS heeft het het beste voor met de pony's dus geef niet zo'n kritiek. Als de ponny's in de wei lopen kun je best om de dag bijvoeren en op stal zou dat ook wel kunnen als je maar genoeg geeft. Bij veel veulenpension stallen krijgen ze ook een hele baal voor de stal te staan en moeten daar een week meedoen. Een paard stopt vanzelf met eten als ze genoeg hebben. Je kunt ook als het teveel geld kost een voetbal in een hooinet doen tegen de verveling.

Lees ff al mijn berichten , daar staat 2 keer in waarom !!

HorsesWoman

Aline_17 schreef:
om de drie maanden moet ZEKER wel altijd, het is nog duurder als de dierenarts bij de shets moet komen.
Ik spreek uit ervaring, mijn pony heeft al een keer een ontsteking gehad door verkeerd ontwormen Ach gut ik wil dat andere pony's/paarden graag besparen,
En wat bedoel je met: daar ga je niet dood aan? Sigaar

Dat je niet dood gaat aan lezen .. Tong uitsteken