Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ingmar_ schreef:De IJslander bij Lancelot heeft zomerexeem en krijgt daar van alles voor; onder andere IJslands zeewier en dus lijnzaadolie.. Maar ja, die lijnzaadolie is nogal duur natuurlijk. Als dus zonnebloemolie beter werkt, kan ik ze dat misschien wel adviseren..
Ninx schreef:Hoorde laatst een tip: verhaart je paard heel erg? Doe een rauw ei door het voer. Door de energiestoot kan het paard zijn haar goed loslaten...
Ik keek er zelf van op, en heb het ook nog niet geprobeerd. Maar volgens de verteller echt een wondermiddel!
Lioke schreef:Ik vroeg me af of jullie handige harry's nog wat tips hadden voor het maken van een zadelkast. Ik heb er namelijk één nodig en dacht om de kosten wat te drukken er zelf één te maken. Er is maar 1probleem: ik ben niet echt handig. Dus welk materiaal, afmetingen, ... alles waar jullie aan denken is welkom.
Julia_14 schreef:- Drinkfles voor tijdens het sporten gevult met water meenemen in de trailer. Kun je makkelijk laarzen mee afspoelen, singel mee schoonmaken of je paard z'n hoofd vlug mee afspoelen
Ninx schreef:Hoorde laatst een tip: verhaart je paard heel erg? Doe een rauw ei door het voer. Door de energiestoot kan het paard zijn haar goed loslaten...
Ik keek er zelf van op, en heb het ook nog niet geprobeerd. Maar volgens de verteller echt een wondermiddel!
Zomenilu schreef:Moet je gaatje bijmaken in je halster ? (neusriem etc)
Leg gewoon je (halster)riempje op de tegels en zorg dat waar het gaatje moet komen precies op de voeg ligt tussen twee tegels. Pak een spijker en een hamer en sla de spijker door het leer. En Voila een gaatje !
Dan heb je niet zo'n speciale schaar nodig om gaatjes te ponsen, want die gaan altijd stuk of je moet onwijs veel kracht zetten.
Linda_E schreef:# heb je een paard wat veel hangt? Tip 1: neem een koe halster, krijgen ze nooit kapot. Tip 2: of doe je halster de keelriem niet vast, dan schiet het halster er af als hij hangt en springt niet meteen kapot. Tis maar net welke optie beter bij je paard past.
JaneJansen schreef:nu DE TIP!
een sneeuwschep/schuiver om de stal(met gladde ondergrond) uit te mesten!
kan in 1x heel veel op de schep dus is de stal lekker snel klaar. en kosten bij de Welkoop: 7,95....
(even een schroefje erin zodat de schep niet van de stok valt maar dat is bij meer scheppen zo)
Ingmar_ schreef:Als je de stal aan het uitmesten bent niet de kruiwagen met de lange kant tegen de stal zetten, maar met de korte kant. Anders valt ie om, zeker als de grond een beetje aflooptIk spreek uit ervaring.