Halster om in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

halster om in de wei?

Ja
92 (26%)
Nee
187 (54%)
Soms
63 (18%)

Totaal aantal stemmen: 342

Jade91

Re: Halster om in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:17

Bij ons allemaal gewoon altijd, dus dag en nacht een halster om. Hebben ze alleen niet om als we aan het rijden zijn ...
Nog nooit wat mee gebeurd.
Vroeger hadden we van die ontsnap pony's en daarom hebben we ze eigenlijk nooit uit gedaan.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:26

die van mij heeft hem om omdat de stalhouder anders 100 paarden naar binnen moet halen zonder halster en dat wordt lastig. Verder zorg ik er wel voor dat haar halster zodanig past dat er niks kan blijven hangen en een van een zwak materiaal is wat snel kan breken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:02

ik laat een halster nooit om in de wei alleen als het paard net nieuw is en zich misschien niet laat pakken o.i.d. maar ik vind het risico te groot dat er iets kan gebeuren.

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:08

het liefst af Haha! maar zomers heeft m`n pony een deken op (zomer eceem Verdrietig ) die aan het halster zit....

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:14

in de wei hebben mijn paarden hun halster om, in de stal doe ik het altijd af. Wij wonen buitenaf en vind het dan toch wel belangrijk dat ik mijn paarden kan vangen willen ze ooit ontsnappen. Mijn ene paard had daar een paar jaar geleden nogal een handje van, stond steeds in de berm ipv in de wei. Wel zorg ik er altijd voor dat het halster hoog genoeg om zijn neus zit, en niet te wijd is. zo is er minder kans dat ze vast blijven haken.
In de zomer heb ik trouwens altijd zo'n vliegennetje voor hun ogen hangen aan het halster.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:20

Halster houdt ik gewoon om, nooit ongelukken mee gebeurd. Lachen
Is ook een stuk makkelijker voor de pensionhouder.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:39

o ja er hangt ook nog een vliegen netje aan dus kan niet anders

Igorr_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:10

In de wei hebben ze het af, daar staan ze meestal voor langere uren in, dus ik hoef ze ook niet even snel te kunnen pakken ofzo.
In principe zou het wel kunnen hoor, er staan geen gevaarlijke dingen (voor zover ik weet) in de wei, waar ze aan vast kunnen komen te zitten.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:22

De mijne ging altijd zonder halster de wei op.
Soms liet ik zijn halster wel aan, maar dan stond hij zomaar eventjes op de wei en had ik er constant kijk op.

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:46

Bij die van mij gaan ze altijd af. behalve in de echte vliegenperiode, dan hebben ze een vliegennetje om en moet ik het halster dus om laten!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:50

Ik hou er absoluut niet van. Al is het in mijn geval een beetje vervelend want ik heb dus een verzorgpaard alleen het dochtertje van de eigenaar wil koste wat kost altijd het halster om laten. Tja ook al zou ik hem dus af doen doet ze hem alsnog weer zelf om. Vervelend maar maar ik ben er geen voorstander van tenzij het gaat om de vliegenperiode inderdaad of als het gaat om een niet al te lange tijd of als je er toezicht op hebt.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:09

Mijn paard heeft enkel een halster om als ik haar ga borstelen.
Alle paarden bij ons op stal lopen smorgens van hun stal zelf naar de weide.
Ze worden in groepjes losgelaten, dus de deur van hun stal wordt open gedaan.
Mijn merrie staat in totaal met vijf, en die lopen door de buitenpiste en zo hun deel van de weide in.
Dan worden de volgende losgelaten en die lopen de andere weide in.
Savonds wordt de weide open gedaan en komen ze per groep terug naar binnen, elk paard kent zijn stal.
Maar er zijn veel paarden bij die een 'touwhalster' aanhebben, mijn merrie niets. Kan ze makkelijk in de weide haar halster aandoen en meenemen.

xMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:19

Die van ons gaan met, ze zijn soms wat moeilijk te vangen. Knipoog
Dus met halster is wat makkelijker om ze te pakken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:42

ninjahoen schreef:
Bij die van mij gaan ze altijd af. behalve in de echte vliegenperiode, dan hebben ze een vliegennetje om en moet ik het halster dus om laten!

je hebt ook netjes en maskers waar je geen halster voor om hoeft te laten hoor...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:22

Ik heb het halster altijd af. Bluebell heeft haar halster heel soms aan als ze haar iklaatmenietpakken-periode heeft (met name als ze ín die periode ook nog haar ikkruiponderdeomheiningdoor-periode heeft). Dan is ze even wat makkelijker te pakken, maar komt eigenlijk bijna niet meer voor. Laatste keer dat ze een halster om heeft gehad in de wei was vorige zomer Lachen .

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:30

Ik heb alleen een halster in de zomer (voor het netje), en anders af.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:33

Mijn pony heeft alleen een halster om als ze daarmee op de poetsplaats oid staat. In de wei/paddock of whatever heeft ze hem altijd af. Ik wil geen risico lopen dat ze ergens achter blijft hangen.
Vangen is geen probleem, want ze komt altijd netjes naar het hek als ik dr roep. In de zomer heb ik een gewoon vliegenmasker wat je zonder halster kunt gebruiken.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:34

in de wei altijd een halster om, hebben wel eens de neiging om bij de overburen te gaan eten (gras bij de buren is toch altijd groener) en dan kan elke voorbijganger ze pakken. Zonder halster krijg je ze niet gevangen als ze uitbreken. helaas hebben ze weinig tot geen ontzag voor de stroom. Shet staat wel zonder halster, omdat hij daar ontzettende jeuk van krijgt.
Op stal altijd de halsters af.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:30

bij ons op stal houden de paarden gewoon hun halster om omdat ze dan makkelijker te pakken zijn als ze weer naar stal moeten nog nooit een vervelende ervaring mee gehad! (in de stal hebben ze het halster wel altijd af!)
maar de paarden die 24 uur per dag buiten staan die hebben geen halster om!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:11

Bij ons op stal dan hebben de paarden buiten ook altijd een halster om. Ik heb het eigenlijk liever niet, maar dat wilt de staleigenaar, want die haalt ze ook binnen.
Ik heb het liever niet omdat ik wel eens een paard heb gezien die is blijven hangen achter een paaltje, die had zich zo vastgedraaid dat hij zichzelf verstikt had. Dat beeld zal ik nooit meer vergeten, heel naar.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:11

Lynn_Nikita schreef:
ninjahoen schreef:

je hebt ook netjes en maskers waar je geen halster voor om hoeft te laten hoor...

Ik wilde ik net zeggen, die heb ik ook, ik laat dus echt geen gewoon halster aan in de wei!
En met de vliegenperiode heb ik zo'n ding wat je niet aan een halster hoeft te bevestigen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:19

Ik zou niet weten waarom ik mijn paard met halster buiten zou laten staan . Hij staat 24/7 buiten en zodra hij me ziet/hoort komt 'ie naar me toe. Ik zou geen moment rust hebben als hij met halster buiten zou staan, mij te link.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:43

Mijn verzorgpaard staat er zonder in. Ze stroopt ze altijd af.
Alleen in de zomer wanneer ze weer erg last krijgt van de vliegjes rond de ogen dan komt er zo'n vliegennetje aan een keelriem op.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:51

Babiche heeft haar halster altijd om, vooral in de zomer. Dan zit er namelijk zo'n speciaal kapje voor over de neus aanvast, die de UV straling tegen houdt. Anders is der neus na een uurtje in de zon staan al helemaal verbrand! Ach gut

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:53

Mijn shetten hebben alleen hun halster om in de wei als ik weet dat het slecht weer wordt en ik zelf nachtdienst heb. Mijn vader haalt ze dan binnen en 1 van de shetten wil soms moeilijk komen.

De andere grotere paarden hebben altijd hun halster om in de wei, ze gaan 's morgens naar buiten en 's avonds op stal. Ze worden hier door de pensionhouder buiten en binnen gezet. Sommige eigenaars krijgen hun paard met halster zelfs niet te pakken dus laat staan als ze dan geen halster om hebben.