Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Iranda schreef:We gaan voor optie 2 (24/7 buiten en toch binnenbak)! Inmiddels is alles afgesproken. Volgende week verhuizen we al![]()
![]()
Silence schreef:Citaat:Aangezien onze paarden niet echt in staat zijn om aan te geven wat zíj zouden willen
Ik heb er dus eentje die het wel aangeeft![]()
Hij staat normaal gesproken hele dagen op de wei en ´s nachts op stal.
Alleen heeft Silence er soms gewoon genoeg van op de wei. Dan gaat hij onder de draad door (zijn eigenlijk op paardenhoogte, omdat er alleen paarden op stal staan) en loopt dan naar de stallen.
Hij loopt dan ook echt zijn eigen stal in (deuren staan allemaal open) en gaat daar aan zijn hooi staan knabbelen of buiten kijken als het buitenluik open is.
De eerste keer schrokken de staleigenaren zich kapot, want Silence stond niet meer in de wei.
Lopen ze de stal in, is meneer daar prinsheerlijk gaan liggen....![]()
Nu komt het meestal wel een paar keer per week voor.
Silence geeft dus duidelijk aan liever binnen te staan op dat moment.
Hij kan natuurlijk ook weer terug naar buiten lopen, maar dat doet ie gewoonweg niet.
ook zo'n echt naturalpaard dat er geen klap aan vindt met rotweer
die van mij gaat dus heel duidelijk voor de optie 'snachts binnen, hele jaar door overdag buiten tenzij het echt beestenweer is, want dan hoeft het echt niet voor madam. gelukkig kan dit ook op de stal waar ik sta. Moet zeggen dat ze zich hier goed amuseert op de wei, maar als ze vindt dat het tijd is, gaat ze staan roepen aan het hek als ze ergens beweging ziet
dan hoeft ze van mij ook niet buiten te blijven hoor. Een van mijn vroegere verzorgponies stond bv weer altijd het liefst buiten, zelfs met windkracht 10 en nat en koud. die werd erg chago op stal, dus dat hoefde hij dan ook niet. Ik denk dat ieder paard zo zijn eigen voorkeuren heeft. Iranda schreef:Klopt, is best uniek dit! Ik had die hoop ook al opgegeven, vandaar mijn vraag in dit topic.
Ben er heeeeeel blij mee