voor 3 kwart is de stal bedekt met een laagje zaagsel. Waar ik dus die ene dag niks nieuws bij hoef te strooien.. omdat ze in die 1ne kwart, achter in de stal poept en plast. Het kan daarweglopen, omdat dit oude koeienstallen zijn geweest. Over die spleten ligt nu een rubbere mat, waar de urine onder door kan weg lopen.
De tweede dag.. scheep ik alle poep eruit en gaat er wat nieuw zaagsel overheen.
Dit is echt echt echt maar heeel weinig, omdat ze dus alles achterin doet waar niks ligt. Haar zaagsel is dus eigenlijk nooit vies. Tenzij ze perongelijk een plas voorin heeft gedaan of ik de staart heb gewassen en je zo een natte plek in het zaagsel krijg.
Voor de hygiëne wil ik wel eens 1 keer in de 4 maanden ofzo alles eruit scheppen en helemaal nieuw zaagsel erin doen.
Ze staat niet op een dikke laag zaagsel, alleen de bodem is gewoon netjes bedekt.
Ik heb een erg zuinig paardje
makkie hoor.stal uitmesten kost mij de ene dag 10 seconde.. en de andere dag 5 minuutjes, omdat ik dan de drollen naar de mesthoopbreng met de kruiwagen en das t meeste looptijd..
haha..
)