xElienx schreef:natuurlijk komt er ook bodembedekking is de stal. ik ga ze echt niet op beton zetten. wij dachten meer aan vlas
Op zich is het een interessant idee. Maar vloerverwarming in combi met vlas zet ik toch mijn vraagtekens bij. Vlas heb je als dikke bodem in de stal. Dan zou die verwarming daar dus al doorheen moeten verwarmen, of veel minder vlas erin, waarbij je dan weer het probleem krijgt van er moet wat onder want de bodem is te dun. [Edit: leest nu reactie van Top Toys. Hielp dat echt door het vlas heen, die verwarming??]
Daarnaast wat oneilltje ook al schreef, het lijkt me erg slecht voor de luchtwegen. Je stal zal toch behoorlijk geisoleerd moeten worden om warmteverlies tegen te gaan. Lijkt me niet bevordelijk voor het stalklimaat. Ventilatie is toch erg belangrijk voor een paard.
Zeeuwtje68 schreef:Citaat:in mijn geval is het ook zielig om niet te scheren. ze krijgen zo'n extreem dikke vacht, dat ik ze niet meer normaal kan trainen. en om nou een natte pony in de wei te zetten... dat is zielig
Weet je dat dat helemaal geen kwaad kan, en dat de onder haren van je paard dan gewoon droog en warm zijn! En het zweet op de bovenste haren ligt, dus je pony of paard nooit kou vat op die manier!
Hardstikke leuk gevonden Zeeuwtje, maar dat is dus niet waar. Mijn ene paard word door en door nat (dus tot op de huid) als ik dr in de winter niet scheer en ga rijden. Er bestaan paarden op de wereld (ja echt waar) die dus ziek worden van het NIET scheren. En ja ik weet het heel zeker, die dame heeft al 2 keer een keelontsteking gehad vanwege het niet meer droog worden na het rijden. Dus jou bewering gaat hier niet op.
Als jij het natuurlijk wilt doen, prima maar begin dan niet zulke flauwe opmerkingen te maken. De vraag is wat de voors en tegens zijn voor vloerverwarming in een stal, niets meer niets minder. En jouw ongelovelijke flauwe opmerkingen en suggesties zijn echt onder alle maat. Als jij dat niet zou willen geef je aan waarom niet en klaar. Dan hoef je het topic niet meer te openen en je "natuurlijke" manier te promoten. Want de paarden van tegenwoordig KAN je niet meer zo houden als in het wild. WIJ, ja wij hebben het zo gedomestiseerd dat dat allang niet meer gaat (afgezien van het feit dat men wat met zijn/haar paard wil doen). Als je zo natuurlijk wilt, moet je ook nooit meer op een paard gaan zitten. Daarvoor is hij/zij nl ook niet gebouwd.
Goed stapt van het kistje af, TS ik zou me toch nog 5 keer bedenken om zoiets in mijn stal te laten maken. Een fris stalklimaat vind ik toch wel erg belangrijk (al spreekt me het idee van op stal geen dekens op moeten ook wel aan).