Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jullie tuin is dan wel 20 bij 80 maar hoeveel mag er eigenlijk gebruikt worden voor de pony??
dit stuk is dan incl. bak
denk persoonlijk dat het kleiner hoort dan het is, ooit een 20 x 40m bak gezien? daar kan een groot paard ook best met 2 anderen goed in staan racen.
maar ik denk niet dus de ouders hun hele tuin ervoor gaan opofferen?
Cynthiaaapje schreef:is mijn paar dan ook heel zielig? als wij wel een stuk land krijgen wordt het ook een 30m x 80m voor 1 nog grote nog te kopen pony en een grote tuiger ruindit stuk is dan incl. bak
denk persoonlijk dat het kleiner hoort dan het is, ooit een 20 x 40m bak gezien? daar kan een groot paard ook best met 2 anderen goed in staan racen.
Ze wil de pony´s in een al bestaande schuur zetten, en dan is het alleen nog de vraag of dit mag van haar ouders.
Ik denk dat bokt even vergeet dat er wel wordt bijgevoerd enzo..
ik heb het idee dat bokt zich een beetje verkijkt.. Charaz schreef:russel schreef:Het zijn shets, waar maken we ons druk om die dieren moeten niet eens heel de dag gras hebben. Las ergens dat ze 1600 m2 hebben en dan ook nog elders rond het huis stukken gras.
Ohnee was ik vergeten shets zijn geen paarden die in de natuur ook de hele dag door (met tussenpozen) grazen dom.
Ook shetlanders horen de hele dag op een (schrale) wei te staan, om ze in vet gras te zetten is geen verstandig plan nee.
PattyOosten schreef:Ze mag 1 pony als ze een goede plek heeft gevonden om hem te stallen. Nu wil ze twee ponys in de tuin, en de schuur plus de helft van de garage gaan gebruiken. Ik kan me zo voorstellen dat haar ouders dit niet helemaal in gedachten hadden, vandaar dus de vraag russel
Vjestagirl schreef:Wat ik wel appart vind is dat de informatie door het topic heen veranderd. Eerst mocht ze 1 pony, nu 2. Eerst wilde ze hem 1x per dag voeren, nu 4 à 5 keer. En zo veranderd er wel meer info zodra er commentaar komt. Beetje frapant...
Marian_ schreef:even een vraagjejullie tuin is dan wel 20 bij 80 maar hoeveel mag er eigenlijk gebruikt worden voor de pony??
ik denk niet dat je ouders hun hele tuin laten omgooien om er vervolgens gras op te laten groeien (geen gazongras) en een stal (meschien mag je die er wel helemaal niet neerzetten vd gemeente)?
20 bij 80 is dan wel net groot genoeg voor 2 shetten maar ik denk dat de ouders van dit meisje niet hun hele tuin beschikbaar stellen en dus de ruimte krap word...
Juul schreef:En eerst zeg je nog dat het beest een muilkorf omkrijgt ?
De zandbak optie (met alle bijkomende aanbevelingen en onderzoek) lijkt me de beste optie. Echt grazen kan je dan misschien elders regelen voor de zomer,ook weer met alle bijkomende genoemde nadelen. Bottomline: is veel werk,kost ook zeker wat, vinden je ouders het goed, ben je gemotiveerd,dan kan het best!?
Vjestagirl schreef:Wat ik wel appart vind is dat de informatie door het topic heen veranderd. Eerst mocht ze 1 pony, nu 2. Eerst wilde ze hem 1x per dag voeren, nu 4 à 5 keer. En zo veranderd er wel meer info zodra er commentaar komt. Beetje frapant...