Stalmatten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: Stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:23

Ik heb wel een afvoer onder de stal, was vroeger een oude grupstal, en heb in 1 stal rubberen matten. Het bevalt heel goed, weinig strooisel en altijd droog. Wel moet je ze regelmatig schoonspuiten en ook eronder, want ik heb ervaren dat de maden het heel erg lekker vinden eronder Misselijk

Vieze foto Knipoog :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TEO6TERJ.jpg

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:28

yakkes

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:51

Idd yuk! Dat heb ik nou helemaal niet, gelukkig. Heb ook weinig tot geen vliegen (misschien doordat wij ieder jaar een ondierbestrijdingsbedrijf laten komen, dat werkt als een t**t).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:53

kim1207 schreef:
imker, mijn grootste vraag is. wat moet er voor bodem onder liggen?? Ik heb een betonnen vloer eronder, kan dat dan, kan dan de urine weg??? of blijft dat eronder liggen???? zijn ze zwaar i.v.m. eruit halen en schoon maken.

Je ziet dat ik er gewoon klinkers onder heb liggen. Bij deze stallen is geeneens afschot, bij mijn andere stallen heb ik wel een beetje afschot en een gootje. Ik merk eigenlijk weinig verschil...
De urine trekt weg door de voegen van de klinkers en bij de andere stal ws. ook eerder in de voegen, dan dat het naar het gootje loopt.

Ze wegen ongeveer tussen de 3 en 5 kg per stuk (heb ze nog nooit gewogen eigenlijk, maar ik pak er met gemak 4 tegelijk op.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:00

tja ik heb vlak beton, das toch anders ben ik bang dan tegels met voegen, dan kan t door de voegen weg... zal eens aan de boer vragen hoe t met die bodem zit!

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:08

Wij hebben in de stallen betonplaten waarom de urine ook niet goed wegliep met als gevolg dat ik haast alleen maar met die stallen bezig was... Boos!
Dus op zoek naar een oplossing hebben we 3e keus opsluitbanden gekocht en die in de boxen gelegd met tussen elke band een naad van ca, 4 cm., daarover de rubberen tegels (Divoza) en net zoveel stro als voorheen, en ik moet zeggen dat het perfect werkt !!! De stallen zijn mooi droog, en de paarden liggen warm, krijgen geen ligplekken en ik geen spierpijn. Haha! Haha! Haha!