).Ik sta op een 'doe-het-zelf-pensionstal'. Ik regel mijn eigen voer, ik voer 's avonds ook zelf en zet het klaar voor de volgende morgen. Ze worden wel buiten gezet, maar binnen zetten doen we zelf. Mesten doen wij ook zelf, evenals het regelen van hooi/zaagsel/kuil. Kortgezegd; alles dat 's morgens moet gebeuren, wordt gedaan, de rest doe ik zelf.
Ik heb 2 paarden waar ik Endurance mee rijdt, mijn merrie internationaal klasse IV. Mijn ruin doet het wat rustiger aan.
Ik vind het heerlijk zo. Heb zelf het overzicht en kan mijn voerbeurten met de dag aanpassen (dagje stilstaan? schepje minder). Doordat ik alles zelf doe, heb ik ook het idee écht een paard te hebben. De lusten én de lasten zegmaar. Overigens nemen alle acties naast het paard betuttelen, geen uren in beslag. Ik maak van mijn stal een potstal in de winter, dus een schone toplaag, maar dikke warme onderlaag. Eens in de 2 weken viezigheid eruit om ervoor te zorgen dat de onderlaag wel egaal blijft. Kost me weinig tijd. In de zomer 24/7 buiten, dus geen stal schoon te houden.
Voeren, idem. Kost me hooguit een kwartiertje op stal, mijn merrie staat in de wei en dan heb je 1á2 x per week een voerbeurt, dat kost iets meer tijd (vooral meer kracht
), maar is prima te doen.Kanttekening; ik woon nog thuis en heb dus weinig huishoudelijke verantwoordelijkheden (de honden, mijn kamer, de badkamer). Ik hoef niet dagelijks de supermarkt in om boodschappen te doen. Overigens zeg ik er meteen bij dat ik nu vrijgezel ben (heerlijk
), toen ik nog een vaste relatie had, had ik meer moeite met combineren (en vooral mijn vriend had daar moeite mee..).Ik sta hier heerlijk, enige wat ik mis is een binnenbak, maar je kunt niet alles hebben

waarvan 1 les klant van mij