Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
De vrouw van wie ik haar heb vertelde dat ze voor transport met zn alle door een soort grote sloot zijn gejaagd om ze een beetje schoon aan te laten komen. Vervolgens werden ze met zn alle in een grote container gejaagd en gemept, en toen dus geladen en vervoerd.. Geen pretje. Tis nu overigens een geweldig paard hoor!! Kan alles met haar. Is alleen nog een beetje bang voor sommige mannen. Als een man dominant op haar afkomt valt ze aan. Ik bekap zelf haar hoeven en heb een hele rustige dierenarts.. Gelukkig is alles goed gekomen met haar! Haar zusje die met t zelfde trasport is gekomen (in de zelfde container) was een stuk minder bang.. ligt dus inderdaad ook aan het paard zelf. Spetje is beetje stressiger. (die ander was overigens ook drachtig..)
. Maar voel je niet aangevallen we snappen allemaal dat jij dit nooit voor je paardje gewild had Eefste schreef:Even voor de duidelijkheid.. ik heb mijn paardje niet zo laten vervoeren hoor.. Ik heb haar gekocht toen ze in NL was.. Heb haar gekocht van een vrouw die de import had geregeld, en die haar voor zichzelf had gekocht.
)
) Is door handelaar opgehaald in slowakije samen met zo'n naja, 20 andere pups. Met zn alle in kleine draagbakken gestopt, zoveel mogelijk in het bestelbusje, nog tig adressen af en rijden maar... bij aankomst zijn er waarschijnlijk een paar pups overleden...
Toch is ze niet echt sloom... soms in de bak wel maar daar vind ze dan ook neits aan, maar buiten is ze gewoon wel heel goed reagerend.bayaatje schreef:maigraa, mijn gra fjordenmerrie heeft ook in het "wild" geleefd. Zij komt uit noorwegen. Ze is veel dominanter dan mijn andere paarden. Niet naar mij, maar naar de paarden. Ook klauwt ze naar mijn honden en andere dieren.
. Maar ja heb haar niet gezien onder invloed van moederlijke hormonen.. Mensen (moeders) doen ook de raarste dingen om hun kind te beschermen 
MoonenL schreef:hey Detour, dat van Boann die een veulen heeft dood getrapt dat wist ik helemaal niet. Je zou het echt niet achter haar zoeken. Ze is zo makkelijk met andere paarden eigenlijk. Maar ja heb haar niet gezien onder invloed van moederlijke hormonen.. Mensen (moeders) doen ook de raarste dingen om hun kind te beschermen

bayaatje schreef:. Ook heb ik al een dode en vertrappelde egel gevonden
)