Arabesk schreef:In de nieuwe Amazone die hierna verschijnt, komt een heel artikel over de voor(oor)delen over groepshuisvesting.
Is dat een tijdschrift? hebben ze een site? Dat wil ik wel graag lezen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:In de nieuwe Amazone die hierna verschijnt, komt een heel artikel over de voor(oor)delen over groepshuisvesting.

Isegrim schreef:deborah26 schreef:isegrim ik sta tegenover prinsenstad, bij neville stables. zal even de foto`s plaatsen
Oh okee, die site had ik al gezien omdat een pagina over de HIT-Actief ernaar verwees, maar op de site zie ik gewoon boxen...
Heb net de derde nieuwe opgelegd en daar zit ook al weer een scheurtje in. Het is wel grappig om te zien dat de echte karakters naar boven komen bij de paarden.Isegrim schreef:Ik denk dat paarden elkaar alleen 'in elkaar rammen' zolang de rangorde nog niet bepaald is. Als ze elkaar eenmaal gewend zijn en iedereen weet wat z'n plek is, dan zal de rust wederkeren.
mijn pony is duidelijk de baas over de rest, maar als het haar zo uitkomt drijft ze mijn paard in een hoekje en slaat op der in
of bijten, of met de oren in der nek een uur achter een ander aan galoperen (en dan zijn ze echt niet aan het spelen
)
en mijn paard verandert in een zielig hoopje bot omdat ze super onderdanig is... de andere 2 zullen zich wel kunnen aanpassen. maar ik weet zeker dat groepshuisvesting niet voor ieder paard leuk zal zijn
. Rianneke schreef:maar nu even een "tegenvraag" -> waarom zou je paarden in groepshuisvesting zetten als je de paarden overdag altijd op de wei hebt lopen en alleen snachts op stal zet? wat zijn dan nog de voordelen? volgens mij niet zoveel...
. ze worden dus niet helemaal aan hun lot overgelaten en er is volop controle op.Isegrim schreef:Dat schot van die tinkers is wel iets hoger dan 50 cm, kijk maar naar de foto die van achter genomen is.

Maya schreef:Angeliekje, mag ik vragen waarom dat schot aan de voorkant zo laag is?
deborah26 schreef:*lading foto's*
deborah26 schreef:als me paard in de winter overdag naar buiten op het land kon en s`nachts op stal zal ik dat ook best vinden. het gaat er bij mij om dat ze zoveel mogenlijk buiten komen. alleen in de randstad gaat dat dus niet en is dit dus de ideale oplossing.
deborah26 schreef:als me paard in de winter overdag naar buiten op het land kon en s`nachts op stal zal ik dat ook best vinden. het gaat er bij mij om dat ze zoveel mogenlijk buiten komen. alleen in de randstad gaat dat dus niet en is dit dus de ideale oplossing.
Arabesk schreef:het is beter als een paard het héle etmaal door kan bewegen. Ze 's nachts op stal zetten betekent altijd nog dat ze een aantal uren achter elkaar amper kunnen bewegen, niet met vriendjes kunnen groomen etc
Arabesk schreef:het is beter als een paard het héle etmaal door kan bewegen
dus wat ze dan bewegen moet dan maar in hun 3 bij 5 stal....