mijn paard moet 's winters buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ik wil dat mijn paard minimaal zo buiten komt:

24/7 in het land
82 (28%)
overdag in het land 's nachts binnen
150 (51%)
een dagdeel in het land
26 (8%)
een dagdeel in de paddock/bak
30 (10%)
een uurtje los
2 (0%)
hoeft niet los, ik rij wel
1 (0%)
mijn paard vermaakt zich maar in zijn stal
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 292

Zera

Re: mijn paard moet 's winters buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:52

Heb gekozen voor voor overdag buiten en s'nachts binnen!!..
Ze gaat meestal ronde een uur of 8 naar buiten en haal haar rond een uur of 6/7/8 naar binnen..

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:54

Waarom staat de optie er niet bij: ik zet een geisoleerde loopstal neer in een grote paddock en laat mijn paarden lekker zelf kiezen Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:47

Dani62 schreef:
poes schreef:
Maar ik lig snachts wel in een ruimte zo klein als de wc (bed).

Ja, maar paarden zijn ook niet te vergelijken met mensen. Bloos

Paarden merken het verschil tussen dag en nacht zoals wij het verschil tussen halve maan en volle maan opmerken bv.
We merken het op maar het verandert verder niets aan ons ritme.

Vandaar dat mijn tweede zin dat ook gelijk zei dat ze niet slapen zoals ons Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:50

M'n paarden staan vaak van 's ochtends vroeg t/m s avonds rond avondeten buiten, maar het is niet dat dat persee moet ofzo.
Als het slecht weer is, dan is het ook prima om ze maar even een paar uurtjes naar buiten te doen en de rest van de dag binnen te houden.
Die van mij zijn niet zo moeilijk.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:51

Het liefst 24/7 buiten zomer en winter, maar als dat niet mogelijk is dan toch graag overdag minimaal een aantal uur in een paddock.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 11:52

Toad schreef:
Waarom staat de optie er niet bij: ik zet een geisoleerde loopstal neer in een grote paddock en laat mijn paarden lekker zelf kiezen Clown

ja indd die had er misschien bijgemoeten. maar die valt dan onder altijd buiten zeg maar. vroeger bij mijn verzorgpony hadden we een schuilstal gemaakt voor de shetlander, maar hij ging er niet in hih.

wel leuk dat iedereen een mening heeft trouwens. en dat toch wel iedereen hier heel duidelijk in is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:57

Mijn pony staat nu de hele dag binnen.
Maar aangezien ik dat niet eerlijk vind tegenover hem en het tegen mijn principes indruist ga ik hem naar een andere stal verhuizen. Daar staat hij het hele jaar door overdag buiten! En ik heb eindelijk weer een goed gevoel over mezelf en mijn pony Haha! Heerlijk!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:03

Overdag staan ze ongeveer vanaf 8 t/m 5 uur buiten. Daarna komen ze lekker warm op stal.
Ook met slecht weer komen ze naar buiten, dus alleen 'snachts op stal.

Ik wil gewoon niet dat ze een hele dag op stal staan, misschien straks met extreem weer dat het wel keer kan voorkomen.
Maar dan nog, zullen ze in de bak komen om even uit de stal te zijn. Lachen

Zomers is het gewoon 24 uur per dag buiten!! Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:54

Mijn paard staat overdags buiten en s'nachts op stal, ook in de winter. Ik heb hier mijn huidige stal op uit gekozen. Ik wilde perse dat mijn paard ook in het najaar en de winter buiten kan, dat blijkt nog al eens lastig...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:56

Altijd 24/7 buiten. Tenzij het extreem weer is, maar dat is nu nog niet voorgekomen. Ze vermaken zich prima in de wei met hooi en een schuilstal.

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:29

Bij ons op stal gaan ze nu niet meer het land in maar meestal in de paddock een tijdje!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:34

Mijn paardje staat overdag buiten, rond 4 uur ga ik rijden, en dan staat ze een hele nacht binnen. Een uurtje buiten vind ik echt te weinig, een paard is een kuddedier dus het moet zich kunnen uitleven. Maargoed, als het pijpenstelen regent moet je het ook niet in de regen zetten natuurlijk Knipoog

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:12

Een paard kan prima tegen regen hoor. In het wild zijn er ook geen stallen immers. Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:47

Ze kunnen er misschien wel tegen, maar veel paarden vinden er geen bal aan... Als het de hele dag en nacht pijpenstelen regent dan gaan ze met hun kont in de wind staan, met hun kop omlaag, wachten tot het voorbij is. Als het dan droog is gaan ze weer verder waar ze mee bezig waren, maar alleen maar regen en regen worden ze hier toch wel wat sjaggie van hoor... Dan gaan ze aan het einde van zo'n regendag toch graag mee naar binnen.
Overigens kunnen paarden beter tegen (droge) kou dan tegen vocht. Problemen die te maken hebben met verminderde weerstand van de huid door o.a. vocht zijn bijvoorbeeld mok of regenschurft. flinke vorst geeft verder weinig problemen behalve meer werk voor de eigenaar Knipoog

Het mooiste is inderdaad een zeer ruime inloopstal met erg ruime paddock die altijd droog en stevig is (Hit-actief idee) voor de natte periodes en 's nachts, met dan zo lang mogelijk overdag nog zo veel mogelijk/als wenselijk weidegang ter afwisseling.

Ach je moet wat overhouden om te wensen hè Knipoog

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:05

jolentinus schreef:
Toad schreef:

ja indd die had er misschien bijgemoeten. maar die valt dan onder altijd buiten zeg maar. vroeger bij mijn verzorgpony hadden we een schuilstal gemaakt voor de shetlander, maar hij ging er niet in hih.

wel leuk dat iedereen een mening heeft trouwens. en dat toch wel iedereen hier heel duidelijk in is.

dat gat dan voor mijn paarden niet op. Die staan in de zomer lekker binnen wegens de warmte en in de winter lekker binnen voor de regen. Zoals vandaag, ze zijn nog niet buiten gekomen. Daar kiezen ze toch echt zelf voor.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:13

Mijn pony is gisteren verhuisd en heeft een overdekte paddock vanwaar hij naar de wei kan lopen, de andere paarden staan echt de hele dag in de wei, die van mij snapt het nog niet helemaal geloof ik Haha!
Maar dat komt nog wel Knipoog

edit: 's nachts op stal
Laatst bijgewerkt door Miryamk op 02-12-07 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:16

optie 2 overdag buiten en savonds binnen
maar binnekort komt die aan huis te staan dan zal die denk ik 24/7 buiten staan
maar wel met de staldeur open zodat die zelf kiezen kan
en als die schuilen wil ook schuilen kan.