paard binnen/buiten bij oud&nieuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: paard binnen/buiten bij oud&nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:01

Die van mij staat met oud en nieuw op het land. er is niet hgeel dicht bij een woonwijk. en ze heet de jaren hiervoor ook al buiten gestaan met oud en nieuw Lachen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:51

Onze paarden staan de nachten binnen dus ook met oud en nieuw!
Op zich valt het vuurwerk wel mee omdat de boerderij net uit het dorp ligt!
Verder rij ik rond 23.00 er even naartoe om nog flink hooi te geven!

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:24

Mijn ervaring is dat je, wanneer je in de zomer al op potten en pannen slaat, je in de winter een mak paardje hebt. Geen paniek dus bij oud en nieuw.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:26

wij doen ze altijd opsluiten, hooi erbij, radio hard aan en dan valt het wel mee...

we hebben ook geluk dat we hier niet veel vuurwerkafstekers hebben Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:30

Mijn paarden staan overdag buiten en gaan rond een uur of 5 naar binnen.
Net zoals dit jaar.
We wonen vlak aan de duitse grens en in duitsland wordt nu al volop geknalt, dus de paarden zijn er aan gewend.
Voor de luchtpijlen gaan ze de eerste paar keren wel naar buiten kijken.
Elke stal heeft een luik naar buiten, dus maak mij er geen zorgen over.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:05

Bij mij binnen. Voor de rest altijd 24 op 24 op het land/paddock, maar ik ben met nieuwjaar niet thuis en achter is nogal veel aantrekkelijke ruimte om wat met vuurwerk te knoeien etc. Mijn paard is op zich rustig, maar ik neem het risico liever niet. Ik gooi haar elk jaar een extra hap hooi en daar doet ze het prima mee.

exruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:46

mijn paard staat zoiezo al binnen maar, had hem anders echt wel binnen gezet, krijg al weer van die visioenen met verdwaald vuurwerk enz? Duivel

TalithaSL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:48

De mijne laat ik binnen staan, staat hij anders ook. Bij ons is karbitschieten een gewoonte, dus hij is al heel wat harde knallen gewend

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:50

yvette24 schreef:
mijn paard staat zoiezo al binnen maar, had hem anders echt wel binnen gezet, krijg al weer van die visioenen met verdwaald vuurwerk enz? Duivel

Die krijg ik over paarden op stal zetten, verdwaalde pijl, brand, niet thuis etc etc etc'
Nee, laat ze lekker op het land en ga even weg van een feestje om 23.30 om te gaan kijken en wat wortels neer te gooien, hooi hebben ze al onbeperkjt

exruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:08

_rosita_ schreef:
yvette24 schreef:

Die krijg ik over paarden op stal zetten, verdwaalde pijl, brand, niet thuis etc etc etc'
Nee, laat ze lekker op het land en ga even weg van een feestje om 23.30 om te gaan kijken en wat wortels neer te gooien, hooi hebben ze al onbeperkjt

sjaa daar zit ook wel weer wat in

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:28

Ik zou em buiten laten als ik jou was. Hij is daar nu een beetje aangewend, en als ie buiten overstuur raakt, doet ie dat binnen al helemaal, omdat ie dan het vuurwerk niet ziet, maar wel hoort Knipoog

Mijn verzorgpony staat binnen Knipoog

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:55

Amor sta 's nachts altijd binnen dus met oud en nieuw staat ze ook lekker binnen.
over dag staat ze wel gewoon buiten.
's avond krijgen ze dan ook extra kuilgras

bouwvakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:16

binnen Lachen
m'n pony snel bang, en heeft haar been al eens gebroken, nadat ze ervandoor ging toen ze schrok.
dus zei gaat lekker in haar stal

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:30

Ik zou je paard zo laten staan zoals hij altijd staat.

Die van mij staat gewoon op stal 's nachts, ik doe alleen het bovenluik dicht zodat er niks zijn stal invliegt (oke die kans is vrij klein, ik doe het meer voor mijn eigen gemoedsrust Knipoog ) en zo staat hij denk ik ook wat rustiger, met het luik open staat hij altijd heel gestresst te kijken als er ergens lawaai oid. is, dus met vuurwerk zal hij dan wel helemaal gek worden. Met het luik dicht heeft hij alleen nog een raampje om door te kijken Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:31

Binnen en het paard vand e buren komt een nachtje bij ons logeren, want diens buren schieten carbid, stelletje lolbroeken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:32

Gewoon wat ze gewend zijn,
de ene staat 's nachts op stal, de andere 2 staan op wei met schuilstal. En ik laat het ook zo met oud en nieuw.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:34

Die van ons gaan gewoon buiten, kunnen zelf naar binnen lopen mochten ze dat willen. Onze paarden schrikken ook niet zomaar ergens van.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 06-12-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:37

ik zou haar niet buiten zetten. Juist t vlucht gedrag kan buiten voor gevaarlijke situaties zorgen. Je moet er toch niet aan denken dat ze bijv. zo schrikt en buiten de omheining terecht komt . Mijn paard staat overdags buiten en s nachts op stal. even voor middernacht gaan we nog even langs om de bovendeuren te sluiten en nog extra hooi te geven.

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:01

Ik zou ze zeker niet buiten zetten. Bij ons staan ze allemaal op stal, luiken dicht, licht en muziek aan en een hele grote bak dikke wortels in hun voerbak.

Groetjes
Brigitte

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:03

Die van mij blijven gewoon staan en kijken gezellig met hun tweetjes naar het vuurwerk. Ik dacht ook dat ze gingen schrikken, maar toen ik ging kijken stonden ze gewoon gezellig met hun hoofdje in de lucht te kijken.

kissXbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:04

bij ons staan ze binnen!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:04

Bij ons gaan ze ook snachts naar binnen. Ze staan best aardig ín het dorp, dus is wel zo veilig. Snachts wordt er wel bij ze gekeken.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:54

Ligt er maar net aan wat het paard gewend is en hoe dicht er huizen bij staan. Bij ons staan ze allemaal binnen.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:55

Mijne staan binnen, de hele stal, altijd in de winter snachts, er is nooit wat gebeurt, in de nacht van oud en nieuw.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:58

sandr0 schreef:
ik zou haar niet buiten zetten. Juist t vlucht gedrag kan buiten voor gevaarlijke situaties zorgen. Je moet er toch niet aan denken dat ze bijv. zo schrikt en buiten de omheining terecht komt . Mijn paard staat overdags buiten en s nachts op stal. even voor middernacht gaan we nog even langs om de bovendeuren te sluiten en nog extra hooi te geven.

Dat geldt precies hetzelfde voor op stal staan..... ik heb ze nu voor het 3e jaar buiten en er is niet eens sprake van vluchtgedrag... Staan op hun gemakkie rond te kijken. Op stal zou mijn paard volledig uit haar vel knallen, doodsbang zou ze worden en juist dat zorgt voor gevaarlijke situaties. Denk niet dat je erover kan praten wat in het algmeen is, per paard is het heel verschillend. Staat een paard in de winter dag en nacht op stal, lijkt het me idd niet zo handig om ''m dan juist met oud en nieuw de vrijheid te geven