[Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Ja, ik kan niet zonder
42 (8%)
Ja, ik kan niet zonder
38 (8%)
Ja, maar als er geen binnenbak is dat geen probleem
107 (22%)
Ja, maar ik kan ook zonder
102 (21%)
Nee, dat maakt me niks uit
75 (16%)
Nee, dat maakt me niets uit
70 (14%)
Anders, namelijk ....(plaats een berichtje)
17 (3%)
Anders, namelijk... (post in topic)
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 467

Lowara

Re: [Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:15

ik heb zelf alleen een buitenbak en kan dus in weer en wind rijden. toch vind ik het af en toe heerlijk in de winter om de trailer te pakken en lekker even naar de binnenbak van de club te gaan.
de bodem daar is ook een stuk beter en je hebt minder last van koude tenen en vingers.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:46

Ik heb thuis alleen een zwembak 's winters.. Ik zou een binnenbak helemaal geweldig vinden, maar daar hebben wij gewoon geen ruimte voor.
Nu moet ik het doen met niet kunnen rijden, en 1 keer in de week met de trailer naar de binnenbak.
Ik zou wel in een binnenbak in de buurt kunnen rijden, maar dat kost me dan 10 euro per uur, en dan moet ik nog een uur heen en terug... (en aangezien ik heel de dag moet stagelopen, is dat niet te doen)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:47

Ik heb eerst altijd alleen een buitenbak gehad, met mijn verzogpony een hele slechte en ging ik als ie niet et rijden was lekker het bos in, weer of geen weer(bij heel slecht weer reed ik niet) en toen ik haar gekocht heb, had ik een buitenbak met goede bodem die bijna altijd te rijden was, toen ik verhuist ben heb ik tijdelijk ergens gestaan waar ik alleen een afgezet stukje weiland had en dat werkte niet, stond wel aan het rand van het bos, maar kan met haar niet alleen naar buiten. Nu sta ik op een hele gezellige pension stal met een binnen en buiten bak en moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind een binnenbak, maar rij toch het liefst in de buitenbak. Binnenbak staat niet boven aan mijn lijstje, maar is wel erg prettig. ik vind een gezellige stal, met goede verzorging en weidegang (of padock) belangrijker...

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:50

Ik sta op een pensionstalling met buitenbak.
Als het weer het toelaat, rij ik vaak buiten.
Ik vind het fijn om buiten te rijden ook vind ik de binnenbak saai als ik er alle dagen moet rijden.
Wel ben ik verwend en ben ik op sommige dagen heel blij dat ik een binnenbak heb.
Maar aan de andere kant heb ik een trailer dus zou ik ook naar de manege kunnen gaan.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:31

ik heb een buitenbak tot mijn beschikking op de stal waar ik sta, ik kan ook eventueel naar de binnenbak toe met de trailer, maar heb dit sinds ik op deze stal sta (nu 2 jaar) nog nooit gedaan. De buitenbak is goed te rijden, ook met slecht weer, alleen als het echt stortregent, rijd ik niet....

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:42

het zal bij mij nooit op de eerste plek staan

ik vind het belangrijker dat m'n paard de hele dag naar buiten zou kunnen, dus als ik de keuze had tussen weidegang of binnenbak koos ik ZEKER voor de weidegang hoor! Lachen

JWK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:54

Een binnebak is wel fijner maar het is toch een kwestie van gewenning.
Al vind ik dat een binnebak wel makkelijker en beter is te onderhouden wat de training van je paard vermakkelijkt.
Een nadeel vind ik wel een paard wat altijd in een goeie binnenbak heeft gelopen het buiten iets moeilijker vind.
Voordeel van buiten paarden leren hun aandacht er beter bij te houden aangezien buiten er vaker meer gebeurt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:45

Ik heb altijd op stallen gestaan waar alleen een buitenbak was.

Ik heb een fulltime baan en ben fanatiek (wedstrijd)ruiter.

Een binnenbak zal misschien wel fijn zijn maar:
-vaak zijn dit stallen met erg veel personen
-het stallingsgeld ligt veek een stuk hoger
-vaak zijn dit stallen met weinig weidegang

Daarom: doe mij maar alleen en buitenbak.
er zijn altijd maar +/- 5 dagen per jaar dat het echt te slecht is om te rijden (en dat is vaak met vorst na een erg natte periode)

we hebben sinds kort iemand op stal staan die jaren een binnebak heeft gehad. Ze vind de regen en de modder wel vervelend maar dat weegt niet op tegen het feit dat haar paard het overduidelijk goed naar zijn zin heeft.

candice35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:46

een binnenbak is wel handig maar ik kan het ook zonder
er zijn belangrijke dingen die je niet kan missen voor een pony/paard

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:32

Ik rijd alweer zo'n 5 jaar in buitenbakken. Bevalt me prima. Heb vorige week na jaren weer in een binnenbak gereden, was toch wel weer even wennen! Lachen

Moet wel zeggen dat onze buitenbak echt super is, hele jaar door te rijden en geen last van blubsie en plassen! Ideaal!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:11

Een binnenbak is heel prettig, maar het is zeker geen noodzaak. Een fatsoenlijke buitenbak is in principe voldoende, als het een periode echt heel slecht weer is kunnen we altijd nog wel bij een binnenbak in de buurt terecht Haha!
Ik heb dus "anders" gestemd, want ik vind het een fijne bijkomstigheid, maar absoluut geen reden om van stal te veranderen. Mijn vorige stal had een fijne binnenbak, onze huidige heeft een buitenbak. Af en toe mis je die binnenbak wel, maar het weegt niet op tegen de andere voordelen van deze stal Cool
Een bak vind ik trouwens wel een noodzaak, naast een mooi buitenrijgebied, want ik wil mijn paard graag kunnen gymnastiseren en in de winter wil ik ook door de week kunnen rijden.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:04

Wij hebben ook alleen een buitenbak. Ik ben dan ook geen wedstrijd-ruiter, dus als de bak een keertje blubberig is ga ik gewoon het bos in oid. Ik ga inderdaad met mijn pony wel 1 keer per week met de trailer weg op les. Daar hebben ze ook een lekkere binnenbak, dat is dan wel heerlijk natuurlijk Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:08

ik heb aan stal geen binnenbak.

De buitenbak is gedraineerd dus vaak nog droog maar als het echt flink door heeft hoosd dan word het blubber trappen... Het zand is erg mul en dat maakt dat er met vorst redelijk goed/lag nog te rijden valt.

Een binnenbak is gewoon fijn. Je hebt geen last van het weer dat geweest is en dat op dat moment bezig is, en vorst is uiteraard ook geen probleem. Ook heb je minder last van kou en afleidende dingen, geen zon die in je ogen schijnt en dergelijke, wind.

Maar het maakt je opzich ook verwend.. Als het nu een keer vies weer is heb ik geen keus. Even door bijten of niet rijden of buiten rijden als de buitenbak het niet meer doet. Ik kleed me er dan gewoon tegen aan. Regenjas of thermo's broek en dan vind ik het vaak wel prima.

Een binnenbak is fijn en soms mis ik hem ook wel, maar over het algemeen hoeft het van mij niet zo nodig.

(kan eventueel wel met de trailer naar de rijvereniging, of in 3 kwartier er heen rijden)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:10

Ik vind een binnenbak wel prettig, dan heb ik tenminste op dagen zoals vandaag de buitenbak voor mij alleen terwijl de rest binnen rijdt Sigaar Haha!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:12

Apple schreef:
Ik vind een binnenbak wel prettig, dan heb ik tenminste op dagen zoals vandaag de buitenbak voor mij alleen terwijl de rest binnen rijdt Sigaar Haha!

haha ja, zo kun je het ook bekijken Tong uitsteken

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:15

ik vind een binnenbak handig als het regent omdat je anders nat wordt of niet kunt rijden maar als er geen is rij ik gewoon buiten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:21

Ik kan niet zonder Bloos

Ik vind het heel fijn een binnenbak te hebben,ik zou nu echt niet op een stal gaan staan zonder binnenbak.
Onze bak loopt heerlijk' we hebben ook een buitenbak maar die vind ik niet zo lekker licht lopen als de binnenbak
dus ik rij altijd in de binnenbak Tong uitsteken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:22

Ik kan echt wel zonder, als er tenminste een buitenbak is die altijd berijdbaar is.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:43

ik heb geen andere keus, dus kan wel zonder
rij op 't land en als het niet meer wil ga ik de bak in, maar dan moet ik een eindje rijden
in een binnenbak rijden zal helemaal niet lukken, dan moeten we er ergens 1 huren en dan met de trailer heen.
ach ik doe stiften in en het lukt nog prima Haha!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:05

wij hebben enkel een buitenbak. Ik zou het liefst ook een binnenbak hebben, maar de opties hier in de omgeving zijn niet ideaal. Of ze zijn te ver weg, of de stalling is te duur, of hij is te klein (er is er een die is echt niet groot, daarvoor ga ik ook niet speciaal op een stal staan). Onlangs heb ik gehoord van een stal bij mij in de buurt wat wel nog een optie is met een ruime binnenbak en erg dicht bij huis. Maar volgens mij zitten ze vol. Maar dus geen must, wel leuk. Maar ik kan best zonder.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:02

deschels schreef:
ik werk 40 uur per weer, rij dressuurmatig dus ja als ik s'avonds naar mijn paard ga wil ik wel wat comfort...dus ben erg blij met de binnenbak en zou niet meer zonder willen...

Ik denk er precies zo over Knipoog Ik zou onze binnenbak dus ook niet meer willen missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:13

Spam! Clown

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een binnenbak ook wel heel prettig vind in dit koude kikkerlandje. Op de trainingsstal waar ik nu rijd hadden we tot een jaar geleden geen binnenbak en reden we altijd buiten. Het ligt op een nogal open plek dus er staat altijd vrij veel wind, een van de laatste lessen in de buitenbak kan ik me nog wel herinneren. Ik liep te soppen in mijn sokken zo nat en koud was ik. Dus ik ben heel blij met de komst van de binnenbak *LOL*

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:30

Hoi,

Nee een binnenbak is voor mij niet belangrijk. Ik heb een buitenbak met verlichting en dat werkt ook prima. Het is een beetje kwestie van instelling. Je kleed je er op en het gaat prima en wees nou eerlijk..hoe vaak komt het in Nederland nog voor dat het sneeuwt of hard vriest. Mocht dat toch zo zijn dan ga ik naar het bos of maak een ander stapritje. Anders krijgt hij vrij.
Ik kan beschikken over een binnenbak, 5 minuten hier vandaan, maar 's winters is het altijd druk, en daar hou ik niet van.
Als ik jouw verhaal zo lees heb je het niet echt naar je zin daar. Plezier en sfeer zijn heel belangrijk hoor! Dan maar iets minder luxe... Succes ermee