Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:02

Zelfde hier... ook 10 euro omhoog in oktober. Voor zo ver ik weet zijn bij ons in den haag en omstreken, bijna alle stallen omhoog gegaan.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:09

Per 1 oktober gaat de stalling voor een pony met 17,50 omhoog en voor een paard 20,-.
Prijsstijging van 10%.
Maar wat ik me afvraag... mag dit een paar dagen van te voren bekend worden gemaakt?
Want het gaat as. maandag al in en is van de week pas bekend gemaakt.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:17

runningkawa schreef:
@Elzepelze
Merk jij dan veel verschil in verbruik, goedkoop of duur?
Doe je langer met het dure?

Nou, ik moet toegeven dat ik in eerste instantie dacht van niet.
Maar toch moet ik nu zeggen dat ik met het 'merk' spul een dikkere laag blijf houden omdat het beter absorbeert, en er dus langer mee doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:21

Jij pot dan op neem ik aan?
Of bedoel je dat het ook langer duurt voordat de plas plek "vol" is voordat je hem eruit haalt?

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:25

Eigenlijk bedoel ik dat het langer duurt voor de plasplek vol is.
Ik haal hem eens in de vijf dagen weg, en dan is hij nog niet niet helemaal vol..
Klinkt best vies, maar je ruikt hem nog niet eens (en rood is hij ook nog niet)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:26

mmm, tovh ook nog weer eens proberen

Ik heb het toen eens geprobeerd maar kon ook zo snel geen verschil merken..misschien eens wat langer proberen Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:28

Nouja, vind ik niet zo gek want in eerste instantie dacht ik ook dat er geen verschil in zat. Maar nu ben ik dus inderdaad blij dat ik het wel heb Lachen

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:06

Bij ons niet hoor..
Nog steeds (HEEL goedkoop) maar 125 in de maand..

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:06

Wij betalen nu nog 195,- per maand, maar gaan in ieder geval in januari omhoog. Aanstaande vrijdag hebben we een vergadering over de stroprijzen. Want waarschijnlijk zullen we best een flinke verhoging krijgen. Eventuele opties zijn vlas. Geen idee wat de prijzen daarvan zijn.
Ik ben alleen zo bang dat mijn paard daarvan gaat eten. Iemand een idee hoe slecht dit is? Of dan toch maar kuil in een ruif doen zodat ze niet vlas mee kan gaan eten?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:27

Wij hebben het strooisel exclusief. Nu merkte ik dat het ook nogal in prijs kan verschillen waar je het haalt. Bij de agri-winkel bij ons in het dorp heb je kleinere pakken merkloos zaagsel/houtkrullen voor 8,75 per pak, bij de welkoop betaal je voor grotere pakken plospan 8 euro en bij de agri-bezorgservice betaal je maar 7,20 voor grote pakken alspan... Een beetje shoppen kan dus veel uitmaken voor grotere stallen of mensen met meerdere paarden...
Prijzen van alle soorten strooisels staan onder druk vanwege de biocentrales... Alles wordt gebruikt voor energieopwekking...
Ik heb de balen van de winkel in het dorp dus terug gebracht... Het scheelde me teveel!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:31

Er zijn geloof ik wel regels MBT verhoging, Er mag 1x per jaar max 10 % omhoog worden gegaan. Zo zijn wij ook het maximal omhoog gegaan. gelukkig niet in 1 keer, maar elke maand iets.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:33

gister van de stalhouder gehoord dat we waarschijnlijk 15e omhoog gaan, van 290 naar 305 dus. reden: stro was 2x zo duur als vorige winter! Bloos! hij had het nu uit Zuid-Spanje helemaal...
ook Pavo had hem al aangeschreven dat voer duurder wordt (omdat tarwe duurder wordt). en mestafvoer was duurder geworden.

ik baal er wel van, maar snap dat die man ook z'n brood moet verdienen. Bloos

Nancy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:34

Bij ons gaat het vanaf januari ook omhoog, waarschijnlijk ongeveer €15,- in de maand. Betaal nu €310,- dus zal wel €325,- gaan worden.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:34

karuna schreef:
Houtkrul is helemaal prijzig geworden. Dat wordt gebruikt nu voor Biomassa stroomopwekking. Om die reden is ook vlas en hennep wat duurder geworden en het stro dus ook. Ook is de afvoer van mest flink aan de prijs. En afvoeren van houtkrul mest is nu zowat onbetaaldbaar.

Wij gebruikte eerst ook hout krullen maar dat is dus echt niet meer te betalen he.
Daarom zijn we overgegaan op stro.

Was ik maar gaan dammen scheelde een hoop geld!!!! Clown

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:35

Wij gaan 20 euro meer betalen voor de maanden oktober november december hierna wordt weer verder gekeken.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:36

krullen wil de stalhouder hier niet; teveel hoefproblemen daardoor, en meer stalondeugden doordat ze niks te knabbelen hebben.

vlas kan je wel kiezen, maar is ook duur (nog duurder dan stro). ik heb er wel even op gestaan, maar vind het niks. Bloos

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:38

dierfysio schreef:
gister van de stalhouder gehoord dat we waarschijnlijk 15e omhoog gaan, van 290 naar 305 dus. reden: stro was 2x zo duur als vorige winter! Bloos! hij had het nu uit Zuid-Spanje helemaal...
ook Pavo had hem al aangeschreven dat voer duurder wordt (omdat tarwe duurder wordt). en mestafvoer was duurder geworden.

ik baal er wel van, maar snap dat die man ook z'n brood moet verdienen. Bloos

Het voer wordt inderdaat ook steeds duurder heb ik gelukkig geen last van mijn vader verkoopt het paarden voer zelf Knipoog
Maar voor andere is dit dus zwaar k*t bodembedekking en voer duurder

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:51

Wij zijn per 1 juli al € 40,00 euro meer moeten gaan betalen.
Dit voor duurder hooi, stro, nieuwe all-weatherbodem en brok.

Daarbij zijn ook de prijzen voor les naar boven gegaan.

Maar als ik dan bedragen van € 305.00 zie dan mogen wij nog niet mopperen.

xJessicaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:29

Bij mij is het ook 1 oktober met 10 euro omhoog gegaan.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:33

Ik heb er bij ons nog niks over gehoord maar het zal me niks verbazen als we binnenkort een brief met de verhoging op de deurmat krijgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:37

Bij ons is de stalprijs nu al 6 jaar hetzelfde en ik heb nog niks gehoord over een verhoging.
Terwijl de nieuwe lading stro wel al binnen is, misschien verkoopt ie zijn hooi duurder Haha!

Letwel wij krijgen binnen 1.5-3 jaar een nieuwe stal dus ik denk dat we dan meer moeten gaan betalen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:44

Ik heb ook wel het idee dat veel pensioneigenaren de prijzen van het stro een "goede" aangelegenheid vinden om de prijzen eens flink omhoog te doen.

Ik sprak gister de eigenaar van onze stal en die zei dat bij ons de prijzen niet omhoog gaan omdat dit soort dingen bij een goede onderneming worden ingecalculeerd (moet wel zeggen dat ik echt op een pensionstal sta met incl. fokmerries en veulens van circa 90 paarden) Het is echt een paardenbedrijf dus wel anders dan wanneer je bij een hobbyboer staat ofzo)

Elk jaar gaan de prijzen ongeveer met 5 euro tot max 10 euro omhoog en daarmee worden ook dingen opgevangen zoals duurder stro. Gelukkig komt bij ons ook een groot deel van ons eigen land af. We krijgen zelfs in de winter een nieuwe binnenbak die gewoon bij elkaar is gespaard en waarbij de stallingskosten niet enorm mee omhoog gaan.

Super geregeld dus!!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:07

tsja, elk jaar standaard 5 of 10e omhoog, of jaaaaren niet, en nu een keertje 15e. ik zie het verschil niet. Verward

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:14

Ja stro is nu heel erg duur geworden! het is echt niet normaal meer! t zijn nu 2 slechte jaren achter elkaar..
de brokken enzo zijn ook allemaal een heel stuk duurder geworden.

Arjen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:23

Wij hebben zelf een pensionstal.

Bij ons gaan de prijzen niet omhoog, door de inkoopaantallen te verhogen kan je nog steeds op hetzelde niveau inkopen dus zien wij geen reden om het stalgeld te verhogen