Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Roane schreef:Tis eerder dat het een lang verhaal is en dat het een beetje off-topic zou zijn.
Trouwens, ik zit nog wel met de patsstelling; deken of geen deken. Het idee was dat de paarden dan dekenloos de hitactief stal in gaan, hun eigen wintervachtje krijgen en zo 'natuurlijker' gehouden worden. (omg een natural-manege!)
Ik zit alleen dan dat Bart dus spierbevangen is en dat kou niet bepaald goed kan zijn. Deken of geen deken, dat is de vraag.

Ik zou het risico dan niet durven te nemen om 'm bloot buiten te zetten 

Daarom dat ik ook voor stevige dekens zou investeren.. en dat je ze dan 1 of 2 jaar kan gebruiken. Dat hoort nou imo eenmaal bij deze wijze van houden.. de kans is groter dat andere paarden je deken slopen. 
Jord schreef:Ben benieuwd hoe die hit-actiefstal eruit ziet bij Hartenhoeve, las in de krant dat ze over 2 weken open dag hebben ga ik eens kijken. De binnenbak zou ook vergroot zijn? Heb het in Arnhem gezien maar was er niet weg van. Denk er hetzelfde over als Maya.
spelletjes enzo, paardje hobbelen. Ik help dan ook mee die dag. (boktmeeting
)
Heb altijd de neiging om in een heokje te gaan staan en dan die hele bak door te crossen. 
dus hou je hart vast als je langskomt. De manege staat te boek als de gezelligste (en rommeligste
) manege van de regio.
Alleen die voerstations zijn wat duur als je over maar 4 paarden praat, dus wij gaan het oplossen met een voerhek voor paarden zoals die veel gebruikt worden in grote groepstallingen. We willen "ad lib" gaan voeren, dus permanent ruwvoer voor de hekken in de winter (dit is ook gewoon een praktische overweging, want wij kunnen niet 's ochtends voeren). In de zomer zullen ze - net als nu - 24/7 buiten op een andere wei staan. Krijgt de wei bij de stal weer een beetje rust. Krachtvoer krijgen ze nog wel "handmatig" gevoerd, maar wij zijn geen wedstrijdruiters, dus die van ons staan niet zo hoog in het voer.
(en we hebben 4 KWPN'ers, geen probleem, allemaal lekker vachtje, zolang ze maar kunnen eten kunnen ze zich prima warm houden).

De verbeterde voederstations hebben dat dus niet.Roane schreef:Ja over twee weken, 6 oktober is de grote opening. spelletjes enzo, paardje hobbelen. Ik help dan ook mee die dag. (boktmeeting )
De rijbak is ook vergroot ja, twee volledige binnenbakken. Lekker asociaal. Heb altijd de neiging om in een heokje te gaan staan en dan die hele bak door te crossen.
Maar nee, we houden ons in
manege Hartenhoeve is trouwens geen ***** manege he dus hou je hart vast als je langskomt. De manege staat te boek als de gezelligste (en rommeligste ) manege van de regio.

Dandy schreef:Ik heb niet alle posts gelezen dus als ik iets herhaal wat al gezegd is, sorry ! Ik heb gehoord dat de stal in Arnhem juist niet hufterproof is qua voeren. Het schijnt dat de paarden door hebben dat ze moeten wachten tot een bepaald paard via de chip zijn voer krijgt, en daarna dat paard alsnog wegjagen en zijn voer opeten. Er schijnen dus ook paarden tussen te lopen die niet al te dik zijn.
Maar, ik heb dit uit 2e hand en heb het niet zelf gezien !
runningkawa schreef:Mijn 3 paarden kennende zou er wel degelijk een tik uitgedeeld worden bij zo'n automaat en zou Zanda heel wat dunner worden
, die kunnen daar heerlijk onbeperkt hooi eten. Jord schreef:Denk dat zo'n stal ook echt bedoeld is voor manege- en recreatiepaarden en niet voor sportpaarden waar ik jouw paard(en) dan onder reken runningkawa. In de regel zijn de eerst genoemde toch wat rustiger, wat logisch is als ze voor manegelessen gebruikt worden.
Jord schreef:Denk dat zo'n stal ook echt bedoeld is voor manege- en recreatiepaarden en niet voor sportpaarden waar ik jouw paard(en) dan onder reken runningkawa. In de regel zijn de eerst genoemde toch wat rustiger, wat logisch is als ze voor manegelessen gebruikt worden.