Elke dag poetsen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Elke dag poetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:41

thnx voor je antwoord. het laagje wordt ook idd opnieuw aangemaakt, maar dan moet het wel de kans krijgen om aangemaakt te kunnen worden. bij vaak borstelen, borstel je alles wat er weer opnieuws aangemaakt is, er net zo hard weer af

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:55

ik poets mijn haflinger iedere dag voor en na het rijden. tenzij hij nat is van de regen dan niet want dan ben ik bang dat hij jet koud krijgt. Na het rijden en hij is nat van de regen haal ik er alleen een plastic bortels over de plek waar mijn zadel en singel heeft gezeten voor de doorbloeding.
De hoeven krab ik altijd of het nu regent of niet altijd uit ( gaat anders lekker rotten!)

De vetlaag poets je volgens mij niet zo snel weg. Volgens mij kan dat alleen al je je paard te vaak wast met shampoo ( bij mijn weten)
Mijn haflinger staat 24 uur per dag buiten. Knipoog

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:45

Ik poets mijn pony voor en na het rijden/longeren. Dat is ongeveer 4/5x in de week. Hoeven krabben wel elke dag Ja
Pony staat altijd 's nachts binnen en 's winters onder een deken.

jennifer_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:32

ik poets mijn paard als ik er been zon 5 a 6 keer in de week ik vind het niet echt nodig m elke dag te moeten poetsen in het wild worden ze ook niet gepoetst

Nougat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:50

Ik poetst wel dagelijks. Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:55

ik poets 2/3 x uit gebreid en voor de rest even snel een borstel over de ergste plekken. En hoefjes wel elke dag.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:15

Volgensmij is het niet echt nodig hoor, om echt elke dag te moeten poetsen.
Mijn verzorgpony wordt alleen gepoetst als ik er ben en dat is zo'n 3/4 keer per week.
Ze staat ook dag en nacht op wei (nog wel) dus kan ik ook niet té veel poetsen aangezien dat niet goed is voor haar beschermingslaagje.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:17

Ik poets elke dag (als ik er ben)
Ja

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:15

Ik poets niet elke dag, maar ik probeer het wel, soms geen tijd namelijk.. Huilen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:19

Ik poets iedere dag voor het rijden heel goed (eerder dan een half uur zit ik er nooit op) en na het rijden even de harde borstel erover, doek over zijn hoofd tegen de zweetplekken achter zijn oren enzo, en hoeven uitkrabben.
Rijdt ik niet dan poets ik ook vaak niet.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:20

Ik vind dat je m wel elke dag moet poetsen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:41

iedere dag poetsen is helemaal niet nodig! 3/4x in de week is genoeg,, het wordt nu winter dus de paarden zijn bezig hun wintervacht aan te maken,, als je iedere dag gaat poetsen poets je die er weer af,, in de lente is het wel goed want dan laten ze hun haren juist los en dan help je ze daarbij met poetsen.... Clown

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:43

@Mii_Jessica; een wintervacht poets je er niet af hoor Lachen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:49

Als de paarden hun wintervacht weer aanmaken, wilt dat niet zeggen dat ze geen haren verliezen. De zomervacht gaat er weer af. Dus zal je ook "moeten" poetsen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:17

Ik poets elke dag, meesteal zelfs 2 keer. M'n schimmeltje is eigenlijk niet echt vies, maar er kunnen wel vervelende haartjes zitten, of vuil, wat kan gaan schuren onder het zadel. Niet echt een fijn gevoel voor hem. Na het poetsen even de zweetvlekken wegvegen, vaak nog afspuiten, en dan is ie weer als nieuw.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:20

Ik poets mijn paard elke dag, het is goed voor de doorbloeding (wat al eerder is genoemd) en ik zie of er ergens bulten zitten, wondjes zitten. Mijn paard is ook beledigd als ik hem een keer niet poets.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:52

Ik poets mijn paard 2x per dag goed! Voor het rijden... na het rijden een zweetdeken op en dan als ie droog is heel goed de zweetplekken eraf poetsen. Ik vind dat ze er gewoon netjes bij moeten staan dag en nacht!

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:02

voordat ik ga rijden poets ik dr altijd wel ff goed.. en als ze uit t land of de paddock komt en ze heeft gerold poets ik dr ook wel ff.. zomers spoel ik dr ook wel af.. wassen doe ik niej zovaak.. alleen de staart en soms als dr manen egt heel vies zijn.. en verder poets ik dr een aantal x gwoon als ik zin heb.. ff helemaal mooi maken enzow.. manen vlechten etc..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 18:59

Ik poets dagelijks

**Ze wordt er lekker schoon van
**Goed voor de bloedsomloop
**Checken op wondjes / vreemde dingen
**Een beetje quality time met mijn pony Knipoog

amkesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:09

ik poets mijn paard altijd heel uitgebreid voor en na het rijden zoals nu dat ze zo verharen 2x per dag uitgebreid rosborstel harde borstel zachte borstel wollen handschoen ze geniet er erg van. staart en manen borstel ik alleen voor een wedstrijd ben er heel zuinig op <3