Over paardvriendelijk of niet verschillen de meningen. Het is niet zielig voor je paard, hij voelt amper iets van die deken, en in de zomer krijgt hij het er ook niet warmer door...
Aan de andere kant, het is en blijft een paard..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dus die staat lekker paard te wezen heel het jaar door 
Belles schreef:wat is er nou belangrijker?
ik zelf vind dat een paard paard hoort te wezen, dan in de zomer maar een bruine fries.
ik kan me niet voorstellen die gelukkig worden van zomers overdag op stal.
mijn paarden althans niet.
Zometeen gaan paarden de wei niet meer op, omdat ze vies kunnen worden van de modder 
klomp schreef:tja ik Moet de mijne af en toe wel binnen zetten (bovendien wil die zelf dan ook graag) want mijn zwarte paard verbrand. ik heb zelfs factor 50 (kinder-nivea) en dat helpt niet. uiteraard gaat hij enkel naar binnen bij temperaturen van boven de 30 a 32 graden, afhankelijk van de scherpte van de zon.
sommige paarden vinden de hitte wel degelijk vervelend

) veel te beleven daar. Om vb. op te noemen; lama's in de wei, soms ontsnappen de koeien wel eens (
) en er staan ook vaak 'enge mannetjes' op de akkerbouw. Zelfs op stal vermaakt hij zich uitstekend goed
Word een fries er minder op omdat die niet pik zwart is echt om van te walgen gewoon.
, gelukkig begint de wintervacht dus ze worden al zwarter. hopelijk die van mij snel! want ze moet mee op wedstrijd. maarja, ik kan wel een deken kopen maar ben bang dat zo'n dunne deken snel aan flarden ligt, we hebben hier een driejarige die overal zijn tanden in zet, en ik betwijfel of onze jaarling en veulen dat niet doen
, dus zou alleen kunnen als zij weg zijn en dat is geen optie. die van ons krijgen nu niet eens een regendeken op, het zou nu voorlopg droog blijven en als het weer veel gaat regenen komen ze weer lekker bij ons thuis te staan! onze friezen kunnen eigenlijk tegen al het weer wel goed, geen van alle zijn ze ziek (ook bijna nooit geweest) en ze staan er tevreden bij!
Angg schreef:Onzin in de zomer heb ik altijd een bruine merrieWord een fries er minder op omdat die niet pik zwart is echt om van te walgen gewoon.
, komt er iemand met een 'zwarte' fries binnen, zegt ze uiterlijk luidruchtig, hier komt een échte fries aan. nouja zeg! als mesnen erom gaan zeuren zeg ik gewoon, wat moet ik dan doen ze opsluiten? dat doen ze maar lekker op de manege, maar mijn paard krijgt zijn verdiende vrijheid
lammie2701 schreef:mijn fries gaat gewoon de wei op overdag, zonder deken. als hij zwart (of in iedergeval donkerder) dan was ik hem gewoon een paar keer met dreamcoat shampoo voor zwarte paarden en dit helpt goed. ik vind dat een paard ook nog een paard moet kunnen zijn. 's winters moet ze al dag en nacht een deken op en dan vind ik dat ze 's zomers gewoon zonder mag (vliegendekens tijdens een ritje aangespannen uitgezonderd).
klaske123 schreef:lammie2701 schreef:mijn fries gaat gewoon de wei op overdag, zonder deken. als hij zwart (of in iedergeval donkerder) dan was ik hem gewoon een paar keer met dreamcoat shampoo voor zwarte paarden en dit helpt goed. ik vind dat een paard ook nog een paard moet kunnen zijn. 's winters moet ze al dag en nacht een deken op en dan vind ik dat ze 's zomers gewoon zonder mag (vliegendekens tijdens een ritje aangespannen uitgezonderd).
Ik denk dan dat mijn paard s'winters paard mag zijn, heeft exceem en heeft dus een deken om. Maar ja ze blijft zwart en het helpt, daar gaat het om. En s'winters heeft ze geen deken om.
lotjj92 schreef:Angg schreef:Onzin in de zomer heb ik altijd een bruine merrieWord een fries er minder op omdat die niet pik zwart is echt om van te walgen gewoon.
krijg je wel veel commentaar over, ik igg wel, komt er iemand met een 'zwarte' fries binnen, zegt ze uiterlijk luidruchtig, hier komt een échte fries aan. nouja zeg! als mesnen erom gaan zeuren zeg ik gewoon, wat moet ik dan doen ze opsluiten? dat doen ze maar lekker op de manege, maar mijn paard krijgt zijn verdiende vrijheid