ma_rie_tje schreef:@ RK eerder in het topic (ik dacht skess) had het over dat een paard 24 uur per dag buiten hoort. daar was mijn reactie dus ook gedeeltelijk op gericht.
Ik ben het er geheel mee eens dat een paard elke dag buiten hoort te komen met vriendjes, maar elke dag weide is vaak gewoon geen mogelijkheid.
In het topic is ook gezegt dat paddock dan niet meegetelt mag worden ect.
Ik ben hartstikke blij dat mijn paard wel in een paddock staat overdag!
Liever paddock dan in het land (in de winter), het land bij ons is nu al niet meer te doen.
Zodra het hier hard regend (of ene paar dagen) is het weiland (in de zomer!!) al niet meer te begaan.
Ook heb ik liever dat mijn paard in de paddock staat in de winter dan in de bak, de bak is zeik en zeik nat, en is dus neit te berijden als er overdag paarden in staan, en tja, met 15-16 paarden op stal kan je ze toch neit lang laten staan.
Zoiezo wordt er met mijn paard of gewandeld, of gereden in de winter en staat hij vaak savonds nog even met 1 (of 2) andere paarden een half uurtje in de bak. En tja, overdag paddock, want iets anders hebje hier eigenlijk niet!
Sorry, dat van die 24 uur had ik niet gezien.
Daar ben ik het ook niet mee eens.
Wel dat elk paard gewoon lekker vrij uit zijn stal moet komen.
Natuurlijk heeft weidegang daarbij de voorkeur, maar dat dat niet overal haalbaar is kan ik wel begrijpen.
Maar in een bak, of paddock of hoe je het ook wilt noemen (die in heel NL droog te krijgen is) vind ik wel een must.
Lekker even vrij zijn, rennen spelen rollen of in de zon soezen, wat ze willen.
En kon dat niet, ging ik opzoek naar een andere plek.
Gelukkig kan het op veel plaatsen wel