wie betaalt jou paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee

Re: wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:38

Ik krijg mijn pony en zadels van mijn ouders.
Mijn ouders betalen ook voer, stro, hoefsmid en DA.
En snelle dingen zoals sokken, snoepjes,vliegenspray..
Ik betaal zelf rijbroeken, dekjes,cap,dekens,peesbeschermers,hoofdstel,borsttuig enz.
Mijn ouders betalen dus vrij veel, maar ik heb ook niet zo veel geld Tong uitsteken

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:51

Ik heb mn paard zelf betaalt. Zadel en alle andere toebehoren betaal ik ook zelf. Broeken,sokken etc betalen m'n ouders en de stalling/DA/Hoefsmid betalen ze ook. Maar het meeste betaal ik zelf. Privéles betaal ik ook nog Tong uitsteken

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:57

Ik heb de aanschaf van mijn 2 pony's en mijn paard zelf betaald en ik betaal verder alles wat erbij komt kijken zelf. Ook toen ik nog thuis woonde. Inmiddels woon ik al een tijd niet meer thuis maar heb altijd alles zelf moeten betalen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:13

Tot nu toe betaalt mijn ventje mijn paard.
Ik ben nog steeds op zoek naar een baantje om haar zelf te kunnen betalen, maar dat gaat toch niet zo gemakkelijk als gehoopt.
Zodra ik een baan heb dan betaal ik alles zelf.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:26

Ik heb mijn pony's van mijn ouders..
Ze betalen ook het eten enzo..
Maar als ik graag een dekje wil ofzo dan moet ik het meestal zelf betalen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:27

Mijn ouders betalen eigenlijk alles voor mijn pony Bloos Alleen als ik iets nieuws wil voor hem terwijl ik het niet nodig heb, moet ik het zelf betalen Knipoog

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:40

Mijn ouders betalen mn pony rest eromheen betaal ik allemaal zelf behalve de hoefsmid. Zadel/hoofdstel dat soort spullen heb ik dus allemaal zelf betaald Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:48

Mijn ouders hebben niets aan mijn pony betaald, ook geen aanschafkosten oid. Het enige wat ik wel eens kreeg was een klein zakje wortelen, verder waren letterlijk alle kosten voor mezelf.

Omdat ik studeer en op mezelf woon was het daarom ook niet meer haalbaar. Ik kon wel voldoende werken om het te betalen, maar daardoor had ik minder tijd voor mijn studie. Als ik meer tijd aan mijn studie zou besteden zou ik minder kunnen werken of minder naar mijn pony kunnen gaan. Daarom moest ik haar helaas verkopen..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:21

Ik betaal mijn paard 100% zelf. De aanschaf heb ik zelf betaald, de stallingskosten betaal ik, DA en hoefsmid net zo. Eigenlijk gewoon álle kosten, incl tuigage enzo.
Het is niet makkelijk, ik studeer ook en heb de keuze gemaakt om thuis te blijven wonen zodat ik 't paard kan onderhouden. Dan nog mag ik blij zijn dat ze goedkoop staat...

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:28

Ik betaal ook álles zelf.
Ik studeer ook zelf, en heb geluk dat ik een volle mep studiefinanciering krijg, en dat ik (nog) thuis woon, voor hoelang dat nog is weet ik niet maar dat zie ik nog wel.
Verder staat mijn paard op de stal waar ik in de weekenden werk, de stalprijs is niet al te hoog.
Door de week rijd ik niet veel, maar ze komt er wel zo goed als iedere dag eruit.
Bovendien heb ik het geluk dat mijn zusje haar ook kan rijden.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:19

Ik heb mijn pony en een nieuw zadle van mijn moeder gekregen. Da, stalling, voer en hoefsmid betaald ze ook. Ik krijg elke week prive les en daar betalen we alle 2 de helft van. Overige spullen zoals dekens, peesbeschermers, hoofdstel, dekjes enz. betaal ik zelf.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:25

[PP] -> [VSW]

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:44

Ik betaal mijn pony ook volledig zelf.

Eigenlijk mocht ik helemaal geen pony van mijn ouders, maar ik heb dan toch stiekem gekocht toen ik achttien jaar werd.
Ze hebben er uiteindelijk geen halszaak van gemaakt, maar de voorwaarde was dan wel dat ik de volledige verantwoordelijkheid op mij nam, inclusief de financiële kant.
Ik werk dus op zaterdag en in de vakanties.
Ondertussen ben ik afgestudeerd (als Master in het Vertalen trouwens, dus ik heb wel een universitaire opleiding gevolgd) en kan ik beginnen uitkijken naar vast werk.

Het is niet altijd even gemakkelijk om het helemaal alleen te doen, denk daar maar goed over na.
Ook ik had een ruim 'potje' gespaard voor eventuele DA-kosten, maar na een kliniekopname voor koliek en een aanslepende beenblessure (inclusief RX-foto's, medicatie, etc.) is dat toch hard geslonken.
Ook qua tijd en verantwoordelijkheid loopt het niet altijd van een leien dakje. Ik sta op een stal met weiland waar helemaal niks wordt gedaan. Ik sta er dus altijd alleen voor, en geloof me, in de winter vervloek ik het daar soms wel eens.

MAAR als je dan terugkomt van een heerlijk ontspannen wandeling met je EIGEN pony die je helemaal zelf beleerd en opgevoed hebt, en je ziet hem dan lekker met zijn snoetje in het gras staan, is het het allemaal wel waard! Pling

Netty18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:49

Ik heb mijn 2 paarden zelf betaald, er komt volgende week weer een paardje bij die ook zelf ga betalen. DA, hoefsmid en alles betaal ik ook zelf. De paarden staan bij me thuis dus stro en voer dat betalen me ouders.

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:52

Ik heb het paard van mijn ouders gekregen. Met het paard heb ik ook de eerste "behoeftes" gehad zoals een zadel en een deken, een hoofdstel had ik zelf gekocht. Ondertussen dat ik hem had was ik niet tevreden over het zadel (Wintec) En ruilden we hem ik voor een lederen, ook dit betaalde mn ouders. later heb ik zelf nog een dressuurzadel gekocht en een springzadel. Verder betalen mijn ouders: Hooi, stro, paardenverzekering, smid, dierenarts, privelessen ( Bloos ) en we betalen om en om het voer (brok en muesli) Ik betaal: Om en om het voer dan, stalhuur (50€), en de verdere dingen zoals ontworming, vliegenspray en dekens enzo enzo enzo..

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:58

ik betaal alles zelf...al hoe wel mijn moeder wel bijsprong toen ik de rekening van de kliniek kreeg.... en ze koop 2 x in de week een zak appels Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:59

Ik deel de kosten van m'n shetje samen met m'n vriendin.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:02

Ik heb haar zelf betaald en ook nu betaa ik nog steeds alles zelf. Toen ik haar kocht, woonde ik nog thuis, maar toch heb ik haar zelf betaald.

Voor Prisca betaalden mijn ouders wel mijn rijlessen, deel van lidmaatschap rijvereniging, rijkleding etc. Toen ik Prisca kocht, werkte ik al, dus toen hield dat op.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:06

Ik heb mijn paard van het spaargeld wat mijn ouders voor me hadden gespaard vanaf mijn geboorte gekocht. Ik betaal alles zelf en heb dat ook altijd al gedaan.
Ik denk dat mijn vader in de 10,5 jaar dat ik Miro heb hem misschien 10x gezien heeft, mijn moeder misschien wel 20x haha....
Niemand in mijn familie heeft ook maar iets met paarden Tong uitsteken

xxmanouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:07

Mijn ouders betalen het. Haha!
Het is mij een beetje in de schoot geworpen om te gaan paardrijden!
Mijn zus reed paard en mijn broer ook!
We hebben allemaal een eigen paard gehad (4 paarden nu nog 3) Bloos

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:07

Mijn ouders betalen de stalling, voor de rest betaal ik alles zelf.
Heb voorheen ook wel zelf de stalling betaald, maar toen ik een huis ging kopen en een hypotheek moest gaan betalen, hebben mijn oudrs gezegd: Ok, je kunt kiezen, of wij betalen de hypotheek en jij je paard of andersom. ik heb ervoor gekozen dat mijn ouders mijn paard gingen betalen. Zo weet ik zeker dat het altijd betaald kan blijven worden al ik een keer wat minder heb... En weet ik dus zeker datmijn paard het altijd goed zal hebben...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:09

Ik studeer en werk zoveel als ik kan om geld binnen te krijgen

Ik heb een jaar gewerkt toen ik nog geen geschikte studie had gevonden en werkte bijna fulltime. In die tijd had ik veel gespaard en kochten wij mijn eerste eigen pony. Omdat ik gelukkig veel had gespaard hoefde ik niet te bezuinigen op belangrijke spullen, als goed zadel en ander tuig. Mijn ouders en ik hebben beide de helft van de aanschaf betaald. Toen ik heel veel werkte betaalde ik ook de helft van de stalling. Nu ik weer studeer betalen mijn ouders de stalling helemaal. De DA en de hoefsmid zouden mijn ouders ook betalen, maar die betalen we vaak omstebeurt.

De rest betaal ik allemaal zelf. Tuig+hebbedingen+wormekuren en lessen. En vooral dat laatste wordt toch altijd een aardig optelsommetje. Maar goed.. ik werk niet voor niks zeg ik altijd maar!

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:11

mijn moeder betaald mijn paarden
gelukkig staat ik ik niet op een dure stal Haha!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:11

Ik betaal hem samen met mijn zus. We studeren allebei en betalen hem van ons bijbaantje. Wij zijn allebei in de 20 dus verdienen wel wat meer per uur als een 16jarige. Maar alsnog vind ik dat ik een groot deel van mijn loon kwijt ben aan mijn paard (en dan betaal ik dus nog maar de helft!) je moet het er echt voor over hebben. En bedenk ook, als je een baantje neemt die je nu nog niet hebt dat je dan veel tijd ook daar aan kwijt bent.. De overige tijd zit je bij je paard, voor vrienden/uitgaan krijg je wel minder tijd.!!!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:12

Ik betaal alles zelf (aanschaf, voer, stalling, DA, hoefsmid, harnachement etc.).