Ik sta met mijn boys op een stal met bepaalde openingstijden.Met die tijden kan ik prima leven omdat ik zelf wisseldiensten loop.
De paarden worden rond half 5 naar binnen gehaald en gevoerd en 's morgens om kwart over 7 is de 1e voerbeurt en met mooi weer worden ze ook vroeg naar buiten geschopt
.
De stal is gewoon 7 dagen in de week open en vooral in het weekend worden er nog wel eens werkzaamheden geplanned omdat er dan "meer handen" voorradig zijn
Ik geef mijn boys meestal op zaterdag een vrije dag (misschien even een klein beetje beweging in de paddock maar dat is het dan ook).Dan kan ik ook boodschappen doen op mijn gemakkie na het uitmesten..op zondag gaan we meestal lekker een eindje rijden,als ik tenminste niet hoef te werken
Ik zou het vreselijk vinden als ik op een bepaalde dag in de week niet naar mijn paarden mag vanwege het geloof.Mijn paarden moeten ook op zondag in een schone,frisse stal staan.Zij vragen er niet om om in een box te staan...geloof of geen geloof,dieren mogen daar niet onder lijden.
Dat mensen geen activiteit op het erf willen vind ik nog tot daar aan toe....maar niet uitmesten 
Ik zou nooit op zo'n stal gaan staan,maar goed dat is mijn keuze.Je schikt je naar de stalregels....en als je dat niet wilt dat ga je er niet staan
Wel vind ik dat je op een privé erf op dit soort dagen zoveel moet doen om de rust te handhaven.Dus wel gewoon je paardje doen en je gepruts met je zadel...maar niet een hele horde mensen met gegil en geschreeuw op het erf.Maar dat vind ik ook gelden voor andere dagen,ik houd van rust op en rond het erf.
Groetjes,Tinky