zondag is rustdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: zondag is rustdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:07

Ik zou niet willen staan op een stal met opeingstijden. Ik heb dat eerst wel gedaan en dan kan je dus niet doen wat je wilt met je paard. Mijn paard heeft ook regelmatig een rustdag, maar ik wil kunnen bapalen wanneer die dag is. Bij mij is dat bijv. niet op zondag, maar op een doordeweekse dag, als ik bijv. geen tijd heb.

jannekevdent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:15

Het lijkt me voor jezelf niet zo fijn. Zondag is een dag dat je lekker de tijd voor je paard hebt en dan zou je niet mogen komen. Ik zou mijn paard er niet zetten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:51

Ik sta met mijn boys op een stal met bepaalde openingstijden.Met die tijden kan ik prima leven omdat ik zelf wisseldiensten loop.
De paarden worden rond half 5 naar binnen gehaald en gevoerd en 's morgens om kwart over 7 is de 1e voerbeurt en met mooi weer worden ze ook vroeg naar buiten geschopt Haha! .
De stal is gewoon 7 dagen in de week open en vooral in het weekend worden er nog wel eens werkzaamheden geplanned omdat er dan "meer handen" voorradig zijn Knipoog
Ik geef mijn boys meestal op zaterdag een vrije dag (misschien even een klein beetje beweging in de paddock maar dat is het dan ook).Dan kan ik ook boodschappen doen op mijn gemakkie na het uitmesten..op zondag gaan we meestal lekker een eindje rijden,als ik tenminste niet hoef te werken Clown
Ik zou het vreselijk vinden als ik op een bepaalde dag in de week niet naar mijn paarden mag vanwege het geloof.Mijn paarden moeten ook op zondag in een schone,frisse stal staan.Zij vragen er niet om om in een box te staan...geloof of geen geloof,dieren mogen daar niet onder lijden.
Dat mensen geen activiteit op het erf willen vind ik nog tot daar aan toe....maar niet uitmesten
Ik zou nooit op zo'n stal gaan staan,maar goed dat is mijn keuze.Je schikt je naar de stalregels....en als je dat niet wilt dat ga je er niet staan Knipoog
Wel vind ik dat je op een privé erf op dit soort dagen zoveel moet doen om de rust te handhaven.Dus wel gewoon je paardje doen en je gepruts met je zadel...maar niet een hele horde mensen met gegil en geschreeuw op het erf.Maar dat vind ik ook gelden voor andere dagen,ik houd van rust op en rond het erf.

Groetjes,Tinky

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:43

Als je paard gewoon buiten komt is het voor hem geen probleem.
Ik persoonlijk zou er echter wel problemen mee hebben. Prima als zondag voor iemand rustdag is, maar niet voor mij en daar mag ook wel rekening mee gehouden worden.

Ik vind het prima om op zondag een beetje stil te zijn bij de paardjes enzo. Ik wil best de keuzes van gelovige mensen respecteren, maar dan moeten ze mijn keuzes ook respecteren.