kosten paard per maand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Re: kosten paard per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:01

Gelderland [Elst.]
Fries x oldenburger, nu nog 2,5 jaar, straks als ze 3 is word ze ook gewoon gereden.
Betaal 120, hooi, stro, voer(gewoon goedkoop biks) weiland, en als ik een stal nodig heb, kan ik er gebruik van maken!

We hebben alleen een buitenbak.

Inentingen, dierenarts, hoefsmid allemaal zelf betalen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:43

Paard aan huis in Friesland

hypotheekkosten laat ik maar even buiten beschouwing, maar onze maandlasten voor het huis zijn 3x zoveel als toen we een tussenwoning hadden Tong uitsteken
Ook hebben we heel veel geld moeten investeren in stallen, bak, omheining, paddock etc.

Goed,

Paard zomer:
hooi: 10 tot 15 euro per maand
brok: 10 tot 15 euro per maand
wormenkuur: gem. 7,50 per maand
ijzers voor: 30 euro per maand
vliegenspray: 15 euro per maand

Totaal zo'n: 82,50 per maand

Winter:
Hooi: 30 a 40 euro per maand
brok: 10 tot 15 euro per maand
Houtspaanders: 20 tot 30 euro per maand
ijzers voor: 30 euro per maand
wormenkuren: gem 7,50 per maand

Totaal: ong 122,50 per maand

Dit is excl. verenigingskosten, lessen, enting (ong. 30 euro per x)
En eventuele medicijnen en supplementen.

Mijn pony kost:

hooi: zomers: 10 tot 15 euro 's winters: 30 tot 40 euro
voer: 5 euro per maand
hoefsmid: ong. 7 euro per maand
vliegenspray: 15 euro per maand
enting 1x: gem. 2,50 per maand

zomers dus ongeveer: 45 euro per maand
's winters ongeveer: 70 euro per maand.

We hebben 3 pony's/paarden in weidegang waarvan de eigenaren meehelpen in de verzorging. We hebben dus een rooster zodat iedereen af en toe vrij heeft.

Als ik het zo op een rijtje zet is paarden aan huis nog best duur Schijnheilig
Vooral de bijkomende dingen als op ijzers, lessen, vliegenspray en supplementen als je paard die nodig heeft...

Het maken van de nodige voorzieningen bij je huis.
Landonderhoud als onkruidspuiten, walsen en slepen, bemesten etc. nog niet eens meegerekend...

Ik hoop dit jaar minder kwijt te zijn aan hooi omdat we nu ook hooi van eigen land hebben. Het ziet er naar uit dat als we 2x kunnen oogsten (1x voordroog en 1x hooien), we voldoende ruwvoer hebben voor het hele jaar. Afgelopen jaar betaalden we de 2e helft van de winter en daarna 2,60 per pakje hooi. dan lopen de kosten snel op...

Aan lessen ben ik zo'n 80 tot 100 euro per maand kwijt, en ik koop ook nog af en toe kleding, chabrakjes en andere benodigdheden...
Wedstrijden doe ik nu niet, en dat scheelt ook veel geld.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:27

Luxe pensionstalling in Zuid-Limburg, waarbij ik echter wel zelf mest en mijn eigen voer heb. De paarden worden 's morgens buiten gezet en voor 20 euro per maand worden ze binnen gehaald, dit laat ik echter alleen in de donkere maanden doen, in de zomer blijft hij lekker lang staan.

- stalling 130 euro
- stro 20 euro
- hooi 35 euro
- voer 17 euro
- wormenkuur 5 euro
- smid 35 euro
- wortelen 12 euro

samen: 254 euro

Dit zijn alleen de kosten die ik minimaal kwijt ben, de post "onvoorzien" zal ook nog wel het e.e.a. aan kosten bevatten, maar dat wil ik liever niet zwart op wit zien Bloos Haha!.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:44

Mijn paard staat bij een dorpsgenootje aan huis.
Ze staat daar overdag op de wei (van 8.30 tot 17.30) en 's avonds en 's nachts op stal. Binnen en buiten zetten , voeren en mesten wordt door haar gedaan.
Ik heb de beschikking over een buitenbak daar en de bossen om de hoek Lachen

Ik betaal:

Stalling: €30,- per week (incl. hooi, brok en vlas)
Hoefsmid 1x in 8 weken: €25 alleen bekappen.
Wormenkuur: 17,50
Jaarlijkse inenting: nog geen idee wat dat gaat kosten (heb mijn paard nog niet zo lang en ze hoeft pas in september ge-ent)
Vliegenspray: 14,50 per maand ongeveer.

Ik woon trouwens in de provincie Brabant.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:19

mijn paardje staat bij een ''boer''. Provincie NoordBrabant. vlakbij belgische grens Lachen

stalling €60,- per maand (bij stalling zit hooi en stro inbegrepen. Mesten (als ze al binnenstaan) om de beurt. Mag gebruik maken van bak en springmateriaal. Brok zelf kopen)
hoefsmid ong €20,- p/m
brok (subli Zonder) €8,- per maand (doe echt een ruime maand met 1 zak brok)
wormenkuur ong €5,- per maand

----------------+
kom uit op ong €93 per maand Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:39

Onze shetlandpony staat op een klein, rustig pension bij ons vlakbij (noordoost polder)

-Weidegang (meerdere weides en in principe staat de "kudde" bij elkaar in de grootste wei)
- Eigen stal
- stalbedekking (van oktober tot april) inbegrepen
- 2 keer per dag hooi wordt incl. gevoerd, mocht je extra brok o.i.d. willen voeren moet je dit zelf kopen en klaarzetten (alle paarden krijgen op stal gelijk eten)
- afspuitplek, grote bak met springmateriaal, iets kleinere (longeer)bak. Beide met verlichting.
- kantine en w.c.'s

Voor onze shetlander is het 60 euro per maand (ex. hoefsmid, inenting, wormenkuur) en voor een paard is het 135 euro per maand.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:29

heb het toevallig pas uitgerekend aangezien ik het vanaf volgende maand moet gaan betalen Tong uitsteken

heb een welsh A en een shet hoef alleen het voer en vlas(bodembedeking) te betalen. Omdat ze thuis staan hoef ik niet de stalling te betalen.

Kosten waren 56,17pm voor allebei de paardjes bij elkaar. hoefsmid is 95euro per 2 maanden. eentje staan namelijk op ijzers.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 21-11-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Een topic uit 2007...reacties na dit bericht verwijderd, wegens te oud topic.

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:31

hallo :)

ik heb 3 paarden waaronder 2 grote kwpners,1 van maar liefst 1,85 en een van 1,76 en een fjord van 1,45

3 grote eeters dus :P

ik heb de paarden bij mijn auders staan en woon nog thuis :o

5 hektare land , eigen stallen een buitenbak met verlichting en het bos/heide op 10 minuten stappen

ik betaal 45 euro per maand aan krachtvoer en dergelijke (koop grote patij in voor heel jaar)
krijgen gratis 1x in de week oud brood van mijn oom (hij is bakker)
hooi van eigen land dus gratis maar wel veel werk met maaien we verpakken het niet maar slaan het op in de schuur op
1 x per 8 weken bekappen 22,50 per keer per paard dus gemiddeld per maand voor 3 paarden 33,75
stro per maand , 1 baal per week voor 3 stallen baal stro kost 3 euro x 12 = 36

lesgeld 15 per les dus 60 euro per maand

vaste kosten per maand 174,75 voor 3 paarden

zomers 105 euror per maand alleen krachtvoer 45 euro per maand en lesgeld 60,00 per maand

heb alleen de dierenarts kosten en ontwormen niet meegerekend :)
Laatst bijgewerkt door xxieslady op 04-03-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xxieslady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:35

wat zijn sommige duur uit :? ik zou gewoon een weiland dicht bij het bos huren en er een container neer zetten als stal en opslag en een stuk afzetten als bak en 1 keer in de week met de trailer naar de les ofso

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:14

Ik heb een D pony van 1.48 , ik woon in Friesland en ze staat op een pensionstalling.

Winter;
Stalling; 155. Dit houdt ook in; een ruime rijhal/binnenbak, 2 paddocks, en het bos is op 20 meter afstand. :)
Voer; hangt er van af, heb nu ponybrok dus ongeveer 15 per maand. Daarbij krijgt ze in de ochtend een kilo biks en 3 keer per dag kuil.
Ontworming; zit bij de stalling in.

Zomer;
Stalling; 60 , ze staan dan 24/7 buiten en je kunt gewoon gebruik maken van alles.
Voer; omdat ze de hele dag op het land staan voer ik haar de eerste periode niet bij. Maar wanneer het 'grasbuikje' weg is voer ik haar gewoon biks bij. 15 per 2/3 maanden als ik zuinig ben.

Ik heb geen les, maar les is bij ons ongeveer 5/10 euro per keer.

Bekappen is bij mij 30 euro per keer. Dus 30 euro per 2/3 maanden.

Ik ben een meid van 17 die door haar studie heen bij mc donalds werkt en ALLES zelf moet betalen. En het gaat me prima af, dus ik ben tevreden!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:29

125 euro per maand voor 2 ha land voor 2 paarden,er is mogelijkheid bij slecht weer ze naar een andere weide te plaatsen met veel zand en hele grote nette container.

hooi halen we zelf van die 2 ha af dus nagenoeg geen hooi kopen.alleen zelf de bemesting van het land betalen.
1 paard krijgt nu extra basisbix vanwege te mager zijn.zak a 10 euro ong 3 zakken per maand.
gratis zakken vol brood van de supermarkt op zaterdag.
wortels per week 25 kilo voor 3 euro.

Als paard weer goed op gewicht is leven ze alleen van gras en hooi.

zeeuws vlaanderen

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:36

Ik betaal per maand voor mijn 1,5 jarige veulen:

195 euro stalling:
Dagelijkse weidegang (zomer en winter) + stal voor de nacht
2 maal brok p.d
Veel kuil/hooi, meerdere keren p.d (mag zelf ook bijvoeren)
Maatjes
All-weather bak

Hoefsmid á 20 euro, elke 8/10 weken
Verder jaarlijks twee wormenkuren, enting, ook geef ik standaard sand-clear.

Ik ben 19, werk 3 avonden in een restaurant naast mijn studie en kan het met gemak betalen.
Echter wel minder als je flinke dierenarts kosten krijgt, dus een spaarpotje voor het geval dat, is wel aan te raden.

bcnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:37

Doe het zelf stal in bemmel,

230 permaand

Dan heb ik:
Voer
4 maal hooi op een dag
4 plakken stro per week
Binnenbak
Buitenbak
Weidegang

Hoefsmid zomer € 120,- want dan staat hij op ijzers

Hoefsmid winter € 40,- zonder ijzers

Mijn ouders betalen mijn stalling ik betaal de hoefsmid lessen en benzine geld.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:32

Flurk schreef:
Fjordje staat op pensionstal in Schipluiden (Zuid-Holland) een box van 3 bij 4 voor 290 euro per maand hoefsmid om de 6 weken 57,50 (alleen voor ijzers) we hebben een onder de maat binnenbak en een 20 x 40 buitenbak er komt een stapmolen en er is behalve nu door de regen weidegang ik mest zelf uit maar tegen meerprijs kun je dat ook laten doen wel moet je apart betalen voor stalling van trailer (indien aanwezig)

Kwam deze post van mezelf tegen en er is wat veranderd
Heb nu haflinger sta nog steeds op deze stal.
Stalprijs voor deze box is per 1 april 350 euro daar zit 5 euro toeslag in voor zaagsel
Hoefsmid komt om de 7 weken en kost nu 85 rondom beslag
Er is een stapmolen en een overdekte longeercirkel bijgekomen en de Buitenbak is 20 x 60 meter geworden met een automatische deur

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:54

ik was wel benieuwd naar wat ik eigenlijk kwijt ben :+ het is zo automatisch dat ik er bijna niet bij stil sta.
Ik ben per maand 235 aan de stal kwijt + 70 euro aan voer (koop mijn eigen brokken)
Ik les ongeveer elke week, wat op 120 per maand uit komt.
Smit komt eens per 8 weken (70 euro) wat dus 35 p.m zou zijn.
dus... 470 (!!!) pm.. damnn

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:00

Ik heb een d pony en ben er 150€ per maand kwijt aan stalling
stalling is bij vrienden, zijn 5 stallen en ze hebben maar paarden dusja.
m'n pony heeft een stal met uitloop en alles is inbegrepen stro hooi voer en dagelijks buiten
ik denk dat ik in het totaal 215€ per maand kwijt ben(moet het niet zelf betalen m'n ouders doen dat) aan lessen en spullen erbij.

Lysanneex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:09

ongeveer 260 euro per maand, maar daar komt ook nog hoefsmith bij en lessen en soms spullen, dus ligt er een beetje aan.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:08

Ahjah bij mij ist het zonder hoefsmid en dierenarts geteld.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:13

Ik woon in Noord - holland en sta momenteel op een manege met nette binnen en buitenbak, geen weidegang (ga van de zomer ergens anders op de wei)
Ik betaal 175 aan stalling (zelf uitmesten) volpension was 275 geweest
Enting 1x pj 30,- per spuit
Ontworming : eicheck 17,50 (iedere 6maanden mits van toepassing, dus als hij op de wei staat) wormenspuit 15 euro zonodig 1/2x per jaar is al veel (ontworm alleen nog als echt moet)
Hoefsmid 1x per 6 maanden ongeveer 35 euro (geen ijzers)

Tandarts 1x per jaar ongeveer 180 euro (met verdoving en hele mikmak)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:49

Flevoland, ik betaal 90 euro stalling per paard exclusief stro en krachtvoer.
Voor 2 paarden ben ik aan stalling ongeveer 250 euro per maand kwijt.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:39

Groningen.
Heb 1 pony op een pensionstal staan voor €140 per maand. Daar zit het hooi, biks, stro bij in. Wel moet je zelf mesten.
Binnen en buiten zetten is regeling mee onder alle klanten + eigenaar. Hoefsmid komt 1x in de 6 weken, dan gaan alle paarden tegelijk zodat de voorrijkosten gedeeld kunnen worden, dit gebeurt ook met de tandarts/dierenarts (voor inentingen, voor andere ongevallen natuurlijk zelf betalen)
Wormkuren worden ook door de staleigenaar geregeld, en dan kunnen we ze van haar goedkoper krijgen omdat ze korting krijgt (door hoeveelheid van kopen?)

Er is een buitenbak aanwezig met verlichting, 2 grote paddock's en 3hectare(?) land (Voor 6 paarden). De paarden komen buiten van ongeveer 10 uur tot dat het donker wordt bij mooi weer, bij slecht weer eerder. In de zomer komen ze bij mooi weer 24/7 buiten.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:54

Ik sta op een prive stal met 4 eigen paarden en 2 pension paarden. Staan van mei tot november 24/7 op t land rest van de tijd op de paddock en snachts op stal ligt aan het weer.
Mijn bijna 3 jarige heeft een box van 5x4 met raam.
Hij krijgt 5xper dag goede kwaliteit voordroog en staat op stro.
Ik betaal daarvoor 165 in de winter en 150 in de zomer.

Dus 165 stalgeld
21 om de drie maanden voor vitamine brok (pavo )
10 voor lucerne waar ik ongv 3 a 4 maanden mee doe
35 bekappen om de 8 a 10 weken
21 wormenkuur 2 x in het jaar, rest mest onderzoek
40 1x in het jaar enten
Extras per maand dus dekens, likstenen, nieuw halster, wortels noem maar op je hebt af en toe wat nodig gem 35 per maand.
30 verzekering heb een basis en ziektekosten

Serenaadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:58

Anoniem schreef:
Hier komt mijn lijst:

Stalling kosten 165,- per maand (inclusief: hooi, stro, mesten, opstrooien, voeren, buiten zetten, zeer goede buitenbaan met verlichting, ruime box, paddock/weide, ruime kasten)
Krachtvoer moet je zelf aanschaffen. Kosten hiervoor zijn ong. 30,- per maand
Trailerstalling 10,- per maand
Wormenspuit verschilt ong. 10,- per maand
Hoefsmid (1 keer per 2 maanden dus per maand) 40,-
Dierenarts (2 keer per jaar enten dus ong. per maand) 10,-
Lessen per maand 140,- (1 keer per week)

en dan heb ik nog kosten aan mijn wedstrijdgebeuren maar dat laat ik even buiten beschouwing.
Ik sta in Noord Holland

Waar sta jij
Groetjes serena

Lisariemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:28

Ik ga binnekort een paard nemen. Ik woon in zeeland, Zeeuws-Vlaanderen. Ik moet alleen de kosten per maand betalen ik ga dat doen met een bijbaantje. Ik ga er vanuit dat het ongeveer €100 euro per maand is?? Ik ga geen heel groot paard nemen . Middelmatig. Ras weet ik zelf nog niet. Als ik een bijbaantje neem kom ik per maand met €60 euro en die 40 euro betalen dan toch me ouders nog. Zou ik misschien zelf lessen kunnen geven? Aan kleine kinderen? Weten jullie misschien hoeveel ik dan misschien kwijt ben aan per maand voedsel enzovoort?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:32

Lisariemens schreef:
Ik ga binnekort een paard nemen. Ik woon in zeeland, Zeeuws-Vlaanderen. Ik moet alleen de kosten per maand betalen ik ga dat doen met een bijbaantje. Ik ga er vanuit dat het ongeveer €100 euro per maand is?? Ik ga geen heel groot paard nemen . Middelmatig. Ras weet ik zelf nog niet. Als ik een bijbaantje neem kom ik per maand met €60 euro en die 40 euro betalen dan toch me ouders nog. Zou ik misschien zelf lessen kunnen geven? Aan kleine kinderen? Weten jullie misschien hoeveel ik dan misschien kwijt ben aan per maand voedsel enzovoort?

Waarvoor is die €100? Is dat alleen voor stalgeld? Wie gaat dan de DA, hoefsmid, zadel, hoofdstel, dekens en andere benodigdheden betalen? Je moet eerder rekenen op €250 per maand incl. al weet ik natuurlijk niet wat de stalling bij jullie in de omgeving doet.