Namen van de dravers op www.bokt.nl

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:06

mm ik had graag de officiele namen gehad als ik ze moet toevoegen in de database Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:31

Kyralovertje schreef:
Bij ons op stal staan 3 ex-dravers maar ze hebben nu nieuwe namen dus ik weet de officiele namen niet. Ze heten:"

- Skippy (zweedse draver)
- Goofy
- Hay-Fly (ook wel High-Fly)


Galaxy Privol VR die nu weer weg is bij ons op stal was ook een Zweedse draver

Fenntranss R was een Franse
Jose is gewoon een hollandse knol Lachen

Ik was trouwens bijna Europa Ninetytwo vergeten , gefokt door Gaby der vader dat vond ik echt een plaatje van een draver Kwijl

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:14

Tot hoever gaat dit terug dan? Want de vader van mijn droompaardje is Manza Buitenzorg, maar daarover geeft hij geen info. Manzano Star is trouwens inmiddels ruin (al aantal jaar trouwens).

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:07

ik heb er in zitten vanaf 1976 zo uit mijn hoofd,.. ik weet niet of ik info over Manza zelf er in heb zitten , maar zeker wel over de vele nakomelingen van hem.

Ik zal kijken wat ik met bovenstaande info kan en zal deze wanneer kan en nodig toevoegen aan mijn website.

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:16

Goh Liesje, wat heb je een geweldige website gemaakt, mijn complimenten! Ik ga hem gelijk bij mijn favorieten zetten, want als het om dravers gaat ben ik van de partij.... hier nog wat details voor je site bij Danielle S, nr 860227: geboortedatum 7 mei 1986, baanrecord 1.19.8

Danny (haar roepnaam) is al van mij vanaf dat ze 4 maanden oud was, ze is nu een bijzonder fitte zestienjarige, vandaag zei een stalgenoot nog dat ze wel een circuspaard leek: ik had haar in de buitenbak los gegooid, en ze bleef maar steigeren en gekke sprongen maken... ze heeft gekoersd, ik heb er dressuurwedstrijden mee gereden, een veulentje van gefokt en nu probeer ik er een Parelli-paard van te maken Haha!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:18

Cool feli met het zo ver brengen van een draver, echt petje af!

Ik heb van mijn draver Lachen een echte enduranceracer gemaakt Knipoog

Ik moet echter nog een foutje uit haar halen en dat is het wel weer van stal afwillen als ik alleen op buitenrit wil,...

Verder echt een super beest.

Ik ga de info van jouw draver erbij zetten Lachen

Tx voor de complimenten van mijn site.. Binnenkort wil ik ook de stambomen er neer zetten.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:35

De info van Woody Hanover en Danielle S zijn aangevuld bedankt voor de info!

Annelies

prompter

Berichten: 11498
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:42

En nou nog Danny's zoon erbij, Purple Rain! Volgend jaar gaat hij weer koersen, dus ik hoop dat zijn record voorlopig nog niet vaststaat Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 01:12

Liesje_1"]
[quote="naiade schreef:
Die van mij heet Ylona D (is van Silius x Rainbow Fortuna en mijn eigen fokproduct is Nifty van Ylona d = Silius x Speedy Haven.


Hoi,..

Ik kan dit vinden over een Ylona D, is dit dezelfde dat jij weet ?

    Jaar Naam Geslacht Regnr Vader Moeder Fokker
    1990 Hurricane Flight ruin NL900024 Snegem Flight Ylona D J W P van Dam
    1991 I'm No Angel merrie NL910058 Snegem Flight Ylona DJ W P van Dam
    1992 Just Kroon Vis merrie NL920112 Manza Buitenzorg Ylona D J W P van Dam

[/quote]

Ik heb dit over Ylona op het net gevonden...
Ylona D, merrie, nl.810621, vader silius, moeder rainbow fortuna, fokker j.j.h. damen, bruin, 1.56 m., 22-05-81 geboren.
dan verder:
1e veulen; hurricane flight, ruin, van snegem flight en ylona d, overleden in '95
2e veulen; i'm no angel, merrie, van snegem flight en ylona d, verkocht in '95
3e veulen; just kroon vis, merrie, van manza buitenzorg en ylona d, overleden in '95
4e veulen; kanu, hengst, van manza buitenzorg en ylona d
5e veulen; leonard(o), hengst/ruin, van meadow road en ylona d
6e veulen; (het veulen wat werd afgespeend dat we haar kochten!!!) millionare, merrie, van minnesota viking en ylona d
en dan het 7e veulen; nifty, merrie, van speedy haven en ylona d.

Dus elk jaar vanaf 1990 veulens gebracht.... Nifty is dus mijn veulen die ik nu als rijpaard heb.
Ylona is hier nog steeds maar doet niet erg veel meer (in de wei lopen en af en toe een ritje).

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:31

Mmm, heb ooit eens een dravertje gekend die bij ons op de manege Flintstone heette. Helaas is zij niet meer in het land der levenden Verdrietig Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze in het echt heette Het was iig een schat van een pony waar hele leuke veulens uitkwamen (met het drafpotentieel van hun moeder en de galop van pa, dus die lopen hele leuke dressuurproeven Haha!). Als je wilt kan ik vast nog wel een foto van d'r opscharrelen, misschien dat je d'r herkent ofzo?
En het vorige paardje van mijn lesgeverd was een ex-draver, bij haar heette hij Hegel. Zwart en oogde altijd groot (terwijl dat erg tegen viel). Die is doorverkocht naar Duitsland toe omdat zij vanwege haar rug zijn bokbuien niet meer kon hebben (en die kon bokken!! 4 benen tegelijk de lucht in, kop tussen de voorbenen en dan de rug helemaal rond, en zo de bak kriskras door Lips are sealed )

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:51

flettie schreef:
Mmm, heb ooit eens een dravertje gekend die bij ons op de manege Flintstone heette. Helaas is zij niet meer in het land der levenden Verdrietig Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze in het echt heette Het was iig een schat van een pony waar hele leuke veulens uitkwamen (met het drafpotentieel van hun moeder en de galop van pa, dus die lopen hele leuke dressuurproeven Haha!). Als je wilt kan ik vast nog wel een foto van d'r opscharrelen, misschien dat je d'r herkent ofzo?
En het vorige paardje van mijn lesgeverd was een ex-draver, bij haar heette hij Hegel. Zwart en oogde altijd groot (terwijl dat erg tegen viel). Die is doorverkocht naar Duitsland toe omdat zij vanwege haar rug zijn bokbuien niet meer kon hebben (en die kon bokken!! 4 benen tegelijk de lucht in, kop tussen de voorbenen en dan de rug helemaal rond, en zo de bak kriskras door Lips are sealed )


Dravers herkenen als je ze niet kent? Das echt heel erg moeilijk. Want het zijn er ook zoveel
Ik herkende nog niet eens Fenny op een foto Haha!

flettie

Berichten: 8655
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 16:06

Hahaha, nou ja, ze had zo'n lief koppie en van die mooie flaporen misschien zou ze daarom wel heel herkenbaar zijn. Maar ik heb er zelf een hard hoofd in hoor. Ze had zo'n typisch kleurtje, lekker helemaal bruin met zwarte manen en staart en alleen maar wat witte haren op d'r neus waar haar neusriem waarschijnlijk vroeger te strak heeft gezeten. Lekker orgineel dus wat aftekeningen betreft .... NOT Haha!:D

Iris22

Berichten: 125
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: onder Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 15:35

Hallo.

Ik ga eindelijk maar eens reageren op topics, omdat ik nu kán reageren (een onderwerp waar ik wát van weet).

Maar vader heeft (met een groepje hobbiesten) gehad: Han Buitenzorg (leeft nog, is uit de draverij en staat bij onze dierenarts), Janna Buitenzorg (is nu fokmerrie geloof ik), Colonial Pride (is dacht ik overleden) en Kairos Yet (is dacht ik ook overleden)

Mijn vader heeft: Beautiful I.T. (een zweedse fokmerrie)
Twinstar Fili (hengst, wordt in maart 2 jaar)(eerste fokproduct van mijn vader) moeder: Beautiful I.T.
vader: Dante Buitenzorg

Daarnaast staat er nog een merrie bij ons, zij is van iemand anders. Ze is drachtig op dit moment.


...
Nu ga ik gauw naar buiten...weer eens bij de paardjes kijken Knipoog
doei

iris

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:24

Hee! Ik heb ook een dravertje.

Domenic Compean.


Grtjs!

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:36

mijn draver heet:
Le Bon Kievitshof

afstamming is: v... On The Take
m... Futurity

*LOL* OK dan!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:20

Ik heb een draver verzorgd: Rocky. Hij is afgeschreven van de renbaan omdat hij peesproblemen had en daardoor alleen nog maar geschikt was voor recreatie. Kent iemand hem toevallig?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:44

Dit topic is al een oud topic vandaar een slotje.