Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wanja schreef:Ik spuit de benen meestal wel even af na het rijden. Ik las laatst in een onderzoekspublicatie dat afspuiten met koud water gedurende 5 minuten na het werk het risico op blessures met 78% verlaagd. Toch een interessant percentage
IlbaLover schreef:Hoi
Ik vroeg me af,is het goed voor je paard,als je de benen na het rijden met koud water afspuit als je paard hard heeft gewerkt ? Want dan zweet mijn paard altijd en ik doe ook altijd Peesbeschermers aan dus..

, haha. cindybijl schreef:stappen jullie het paard daarna ook weer droog? of doen jullie een deken op? of iets anders?
hoe doen jullie dat?
rowo schreef:Ik heb ooit eens gelezen dat een paard vanaf een temperatuur van 17 graden ook wel nat naar buiten kan. Niet totaal bezweet en buiten adem, maar je hoeft dan niet te wachten tot ze droog zijn. Ze rollen meestal direct vandaar...
fOrEveryOu schreef:In de eerste pagina word er gezegt met Techni-ice ofzo?
Waar kun je dat dan vandaan halen?

Karin schreef:rowo schreef:Ik heb ooit eens gelezen dat een paard vanaf een temperatuur van 17 graden ook wel nat naar buiten kan. Niet totaal bezweet en buiten adem, maar je hoeft dan niet te wachten tot ze droog zijn. Ze rollen meestal direct vandaar...
Als ik op wedstrijden met een bezweet of net gekoeld paard sta, het is warmer dan 17 graden maar er staat wel een fris windje, dan gaat er bij mijn paard een (dun fleece) dekentje over de kont en de broekspieren. Ik ga dan niet het risico lopen dat ik met een stijf paard sta, tijdens de veterinaire keuringen in de endurance kun je daar enorm op afgerekend worden bij de locomotie en het bepalen van de spierspanning. Zonde van alle verdere moeite die je doet om je paard gezond door de wedstrijd te krijgen.
Marliesje schreef:Maar is dat 5 minuten per been?
Of in totaal 5 minuten?
Ik spuit namelijk wel even over de benen, maar aan 5 minuten per been kom ik niet.