ongelukken op de wei..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Re: ongelukken op de wei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:14

runningkawa schreef:
Knopen we er toch een slof aan en trekken we hem in de krul...zal hem leren die etter knol met 6 kg sportbrok in zijn lijf en geen plek om energie kwijt te kunnen, pokke beesten ook altijd Haha!

Oh moet dat zo..... Had dat eerder gezegd Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:17

Jij had er niet eerder om gevraagt Haha!

Maar moet dat dan met jou weide poownie? Tong uitsteken

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:18

Ondanks de hele dag wei, kan die van mij nog strontvervelend zijn onder het zadel Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:19

Elke87 schreef:
Ik vind een paard moet gewoon paard kunnen zijn. En wij mensen kunnen andere paarden maatjes niet vervangen. Een paard is een zeer sociaal dier, en moet dus eigenlijk ook bij andere paarden kunnen staan. Het moet sowieso zoveel mogelijk naar buiten kunnen.
Je kind hou je toch ook niet binnen, omdat er met buiten spelen misschien iets kan gebeuren. En die pak je toch ook niet helemaal in..

Ik hou mijn kind ook niet binnen, hoor, die speelt al de hele ochtend (oningepakt Haha! ) in de tuin, klimt overal op en is al 4x naar me toe gekomen dat ze zich gestoten had of gevallen was. Knuffeltje op het plekje en ze is het allang weer vergeten. Ze is geen watje, mijn paard ook niet (en ik ook niet Knipoog ).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 19-07-07 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:20

*LOL*

Zou je haar eens alleen op stal moeten zetten...

Ik heb heel even, op een stal gereden waar het ook niet buiten kwam..er was een speciaal halster gemaakt voor paarden die t gek waren aan de hand richting stapmolen...
En maar voer erin en super scherp bit met slof, sporen en zweep...ben daar gillend weg gerent
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-07 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:20

Solide schreef:
Ondanks de hele dag wei, kan die van mij nog strontvervelend zijn onder het zadel Nagelbijten / Gniffelen

Whahahaaa Haha! ......

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:23

Citaat:
Ik hou mijn kind ook niet binnen, hoor, die speelt al de hele ochtend (oningepakt ) in de tuin, klimt overal op en is al 4x naar me toe gekomen dat ze zich gestoten had of gevallen was. Ze is geen watje, mijn paard ook niet (en ik ook niet ).

Dat jij dat durft zeg.. Tong uitsteken

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:23

bij ons staan de paarden iedere dag buiten Ja , en 's nachts natuurlijk wel op stal,
en altijd zonder bescherming, waarom zou je ze bescherming om doen, daar worden de pezen etc alleen maar slapper van.
ik kan er echt kwaad om worden hoe voorzichtig mensen soms met hun paarden zijn, Stoom uit je oren
laat een paard zichzelf ook gewoon paard voelen, Go jij! Go jij! en niet een opgesloten dier No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:24

schaam je Nadya, zo met je kind omgaan
En ze heeft toch wel een helm op en knie en posbeschermers aan, ow ja, vergeet de scheenbeschermers niet.
Ook dat leren lopen en fietsen moeten ze eens afschaffen, al die tanden door de lippen, belachelijk gewoon

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:24

runningkawa schreef:
*LOL*

Zou je haar eens alleen op stal moeten zetten...

Ik heb heel even, op een stal gereden waar het ook niet buiten kwam..er was een speciaal halster gemaakt voor paarden die t gek waren aan de hand richting stapmolen...
En maar voer erin en super scherp bit met slof, sporen en zweep...ben daar gillend weg gerent

Dan ontploft er een enorme bom en die van mij krijgt niet eens 6 kilo sportbrok per dag Nagelbijten / Gniffelen

Ongelofelijk dat mensen dat zo kunnen met paarden

Ik ga mijn weidepaardje eens rijden. Kijken wat ze vandaag in haar verassingspakket heeft Haha!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:25

Precies Jeanne, ik kan er ook gewoon boos om worden, als mensen hun paard de hele dag binnenhouden (lees niet op de wei komen).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:30

Haha! Haha! Haha!
Ik ben zelf heel eerlijk gezegd wel degelijk een watje als ze valt of zich stoot, want ik vind het vreselijk als ze pijn heeft en zielig is. Maar ja, het hoort erbij, he, en ik probeer het maar niet teveel te laten merken (want dan krijg je pas een zeurkind Knipoog ).

Trouwens, binnen gebeuren nog veel ergere dingen soms. Dus dan maar alle meubels uit je huis halen, want ze kan er af vallen, zich stoten e.d. Tja, dan ben je in mijn ogen wel heel gezond bezig met het welzijn van je kind. Gestoord

Mag ik trouwens misschien even zeggen dat als iemand zich 'ervare springruiter' noemt in zijn profiel, ik even mijn twijfels heb over hoe serieus we zulke posts moeten nemen? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:32

Dan mis ik de website naar zijn beroemde stal Haha!

Juist doen ze op springstallen niet zo watjes achtig
Ga naar hendrix, ga naar leon thijssen, daar staan ze niet met bandages in de stal hoor en ook geen rol singels
En bij thijssen weet ik dat alles gewoon buiten komt, niet de hele dag en ook niet samen, maar wel buiten Ja

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:34

runningkawa schreef:
Knopen we er toch een slof aan en trekken we hem in de krul...zal hem leren die etter knol met 6 kg sportbrok in zijn lijf en geen plek om energie kwijt te kunnen, pokke beesten ook altijd Haha!

Ook heri naar buiten met vorst en sneeuw
Kan ze dan niet laten staan, staan ze op 2 benen in de stal..

Pling dat doe ik dus altijd verkeerd!!!!!

Maar idd Solide, merken ze snel genoeg Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:34

Waarom gaat zo iemand dan wel springen??? Straks komt zijn been tegen een hindernis en dan??? Haha!
Nee, er klopt iets niet, volgens mij..... Klinkt meer als een wannabe springruiter van een jaar of 13. Haha! Tong uitsteken

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:36

Sportstar schreef:
Ik heb helaas veel slechte ervaringen met sport paarden in de wei. Gescheurde hoeven vast in het draad noem maar op. Ook hier geld voor mij voorkomen is beter dan genezen. Liever houd ik mijn sport paarden uit de wij! Natuurlijk zijn er een hele hoop mensen die hier anders over denken en dit goed voor de geest van het paard vinden. Maar dit weegt in de praktijk vaak niet op tegen de fysieke schaden die de wij of los gooien aanricht. Wanneer men er van overtuigt is dit toch te doen bescherm uw paard dan zo uitgebreid mogelijk!

Met vriendelijke groet,

Robert.

De enige reden dat paarden rare dingen gaan doen op de wei (met een korte ei) is omdat ze het niet gewend zijn (de vrijheid). Als ze elke dag in de wei zouden komen, doen ze gewoon normaal. En ik vind het niet goed voor de geest van het paard: het IS goed voor de geest van het paard. En ze krijgen er sterkere benen en pezen van, dus pluspunten te over. En geen stalondeugden meer .... bescherming is ook al onnodig, zoals bekend worden de pezen erg warm onder bandages, als je paarden gewoon lekker buiten opgroeien met veel beweging, zijn de pezen supersterk en hebben deze echt geen bescherming nodig

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:37

Sim0ne schreef:
Sportstar schreef:
Ik heb helaas veel slechte ervaringen met sport paarden in de wei. Gescheurde hoeven vast in het draad noem maar op. Ook hier geld voor mij voorkomen is beter dan genezen. Liever houd ik mijn sport paarden uit de wij! Natuurlijk zijn er een hele hoop mensen die hier anders over denken en dit goed voor de geest van het paard vinden. Maar dit weegt in de praktijk vaak niet op tegen de fysieke schaden die de wij of los gooien aanricht. Wanneer men er van overtuigt is dit toch te doen bescherm uw paard dan zo uitgebreid mogelijk!

Met vriendelijke groet,

Robert.

De enige reden dat paarden rare dingen gaan doen op de wei (met een korte ei) is omdat ze het niet gewend zijn (de vrijheid). Als ze elke dag in de wei zouden komen, doen ze gewoon normaal. En ik vind het niet goed voor de geest van het paard: het IS goed voor de geest van het paard. En ze krijgen er sterkere benen en pezen van, dus pluspunten te over. En geen stalondeugden meer .... bescherming is ook al onnodig, zoals bekend worden de pezen erg warm onder bandages, als je paarden gewoon lekker buiten opgroeien met veel beweging, zijn de pezen supersterk en hebben deze echt geen bescherming nodig

GOED ZO Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:38

Nu vraag ik me af Robert,heb je met recreatie paarden op de wei dan wel goede ervaringen? Omdat je dat alleen met sportpaarden hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:38

Hij klinkt me wel ouder, maar waarom springen dan?
Is ie nog nooit over de kop gegaan omdat de balk tussen de voorbeentjes bleef hangen?
iets wat elke springruiter wel eens mee maakt...

of eens landen in een oxertje met een groen paard...tja hoort erbij...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:39

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vork

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:40

Mijn paard loopt 24 per dag zomer en winter buiten (s winters met schuilstal), op de bevroren grond, in de regen, in de hitte enz. en dit allemaal zonder bescherming of deken...
Toen mijn paard een blessure had, moest ze 10 dgn stalrust. Nog nooit zo slecht geslapen als die dagen. Was als de dood dat ze door teveel energie de boel af zou breken, klem zou komen te liggen enz. Was erg blij dat ze daarna weer lekker op de wei kon. Paard ook nog nooit zo gelukkig gezien na die 10 dgn.

Ik ben voor lekker in de wei, met soortgenoten en een goede omheining en regelmatige controle. Een paard moet paard kunnen zijn en als je daar niet tegen kunt, kun je beter postzegels gaan verzamelen (niets tegen de postzegelverzamelaars hoor haha)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:41

Mijn pony is overleden door een klop van een ander paard in de wei...
Dus als ik nu paarden zie spelen, vechten,of normaal 'kudde-gedrag' vertonen in de wei,
dan hou ik toch steeds mijn hart vast!
Terwijl ik er vroeger niet naar om keek, een paard die een klop of beet krijgt in de weide, tjah is gewoon de natuur.. Maar als ik nu zoiets zie bonst mijn hart tot in mijn keel!
Ik heb het er dus moeilijk mee ja, maar het zal mij nooit weerhouden van mijn paard weidegang te geven met andere paarden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:41

Springen, dat zou ik dan weer niet zo snel doen, veel te gevaarlijk voor mijn 'dure' recreatiepaard, ik hou het liever bij veilige activiteiten zoals een heerlijke bosrit.... Maar dan zullen de paarden van Robert ook wel raar gaan doen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:45

Het is volgens mij ook net wat je paard gewend is. Als het lekker iedere dag de wei in kan, is het risico vrij klein dat er iets gebeurd.
Ben in Ierland op vakantie geweest en daar lopen de paarden gewoon over gladde stenen etc. Niets aan de hand hoor.
Wij zijn vaak echt veel te voorzichtig.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:47

Ik heb mijne ook al 2x zien vallen, maar hij stond op en vloog weer lekker door hoor Haha!
Mensen vallen toch ook weleens Sigaar Vind er niets vreemds aan als het af en toe gebeurt.