paard aan huis in de randstad zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: paard aan huis in de randstad zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:16

Nadya schreef:
Tita; je weet hoe ik er over denk, dat blijf ik niet herhalen.

doe me een lol dan gaan weer mijn nekharen overeind staan.

Alleen jouw manier van paard houden is goed en alle andere is niet zo goed of slecht

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:18

tja iid kleigrond hier en je wilt dan niet eens dat je paard altijd buiten staat hoor

Mok,schimmels enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:18

tita schreef:
Nadya schreef:

Alleen jouw manier van paard houden is goed en alle andere is niet zo goed of slecht

Zou je aub je persoonlijke aanvallen bij je kunnen houden, voordat er een slotje staat? Lachen

De natte peel grond is ook niet altijd vanzelf droog Tong uitsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:26

In jouw verhaal mis ik met name het sociale contact met andere paarden.
Ons paard heeft ook hier achterom gestaan in de stal, maar ging wel een straat verder elke dag met andere paardjes een paar uur de wei op.
Ideaal vond ik zelf (heerlijk knus) en een stuk beter dan op de meeste maneges/pensionstallen hier in de buurt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:53

Ik ken iemand die had haar paard op haar eigen boerderij aan huis, elke dag lekker op de wei.
Dit vind ik net zo zielig als aan huis staan, als het paard in zijn eentje moet staan.

Laatst was ik ook ergens, hartje hartje hartje randstad (aan het Amsterdamse bos) en die had 2 pony's aan huis in een soort uitloop.
Het ziet er een beetje 'raar' uit, maar ik zie nog liever dit, dan een paard alleen op de boerderij.

Wat betreft die paddocks op een manege, het is wel zo ja. Mensen vliegen elkaar in de haren als je je paard erbij wil zetten. Een paard is een kuddedier maar als ik een groot deel van de eigenaars moet geloven kan hun paard nou toevallig nèt niet bij andere paarden.... Mijn paard staat van jongs af aan al bij allerlei andere paarden en ik weet niet waar het aan ligt, maar hij kan vrijwel in elke kudde. Nu staat hij samen met een hengst, ook in de stal staan ze samen. Mensen die van manege's afkomen vinden dat raar Haha!

Maargoed, ik denk wel dat paarden (ik vind dus dat het er minstens 2 moeten zijn, of een shetlander erbij) aan huis het soms beter kunnen hebben dan sommige paarden op pensionstallen, maneges of boerderijen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:00

tita schreef:
Nadya schreef:

Ik geloof dat ik een aardig contact heb met meerdere bokkers die hun paard hetzelfde of iets anders houden (gericht op hun individuele paarden) dan ik mijn eigen paard hou, hoor.
Doe even normaal, zeg. Boos!
Of begin je nou weer?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:09

tuurlijk is het niet ideaal, maar is het zoveel slechter dan een manege waar de paarden alleen uit huun stal komen om mee te lopen in de lessen?

Tuurlijk wil je het leifste je paard dag en nacht buiten hebben (tenminste, ik dan) maar ook hier in het dorp is een (dressuur) stal waar de paarden enkel voor " het werk" de stal uit komen.
Niks geen paddock overdag, weiland in de zomer? nee iedereen daar op stal wil gewoon zn paard doortrainen in de zomer. Weiland krijg je alleen maar blessures van!

Okee, ze staan niet alleen, maar contact met andere paarden hebben ze daar dus ook weinig.

In de randstad hebben ze niet overal de ruimte om de paarden overdag buiten te zetten, of lekker de heledag op het land.
Dr zijn zat stallen waar de paarden elke dag de hele dag op stal staan.
dus goed of slecht... ik zou zeggen niet ideaal.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:31

ik vind het wel kunnen hoor, ik zelf woon ook in een grote stad en heb me paard op een manege staan waar ze ook geen wei of paddock endergelijken hebben, omdat daar geen ruimte voor is. ben al blij dat er een manege bij me in de buurt is waar ik niet eerst een uur voor moet rijden. oke me paard heeft geen weide ofzo maar daar gaat ze huis niet dood van. ik laat haar wel elke dag zo lang en zoveel mogelijk in de buiten bak staan. beter iets dan niets.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:36

elizahbep schreef:
ik vind het wel kunnen hoor, ik zelf woon ook in een grote stad en heb me paard op een manege staan waar ze ook geen wei of paddock endergelijken hebben, omdat daar geen ruimte voor is. ben al blij dat er een manege bij me in de buurt is waar ik niet eerst een uur voor moet rijden. oke me paard heeft geen weide ofzo maar daar gaat ze huis niet dood van. ik laat haar wel elke dag zo lang en zoveel mogelijk in de buiten bak staan. beter iets dan niets.

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

bedankt voor je eerlijkheid maar ik ben bang dat je daar spijt gaat krijgen op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:45

Waarom?
Zij laat haar paard elke dag in de bak
Dat is anders als de hele dag (alleen) in een uitloopje waar ze niet eens kunnen rennen.

Dat elke dag in de bak vind ik niet ideaal
Maar alleen staan of in een uitloopje van 10 x 10 dus nooit eens lekker vrij een sprint trekken vind ik gewoon niet kunnen, uiteraard de hele dag op stal ook niet. Maar dat is aan zijn baasje of dat gebeurd

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:48

mijn paard staat ook aan de randstad officieel zelfs bijna in het centrum....
maar ik heb wel een eigen bak 2 maatjes en een weiland ijd e buren.
het ligt er puur hoe en wat als ze genoeg aandacht enliefde en hun natje en hun droogje krijgen heb ik er niks op tegen.

gr gemma

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:01

Amersfoort is dat randstad..wil niet zeggen dat je er woont maar toch.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er veel stallen zijn die geen weidegang bieden of berperkte weidegang.

Vervolgens zegt iemand dat, dat dat zielig is voor de paarden en dat je dan geen paard mag houden.

Ik ben ook voor weidegang maar vroeger op mijn vorige stal mochten de paarden maar 2 uur per dag in de wei, teveel paarden en weinig weidegang.

Ze hadden daar wel personeel dus kon je je paard in de paddock laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:05

Ik zou er zelf geen kopen als ik wist dat dat het gene was dat ik hem zou kunnen bieden..geef ik toe.
Maar dat wordt niet geloofd Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:08

Bloos! ikke beetje dom snap jouw post niet helemaal rk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:09

Dat als ik wist dat alleen dat uurtje buiten of iets in die richting qua stalling kon bieden. Ik nooit een eigen paard had gekocht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:12

Bloos oooooooooooooo nou ik kocht hem niet zomaar ik liep er bij toeval tegen aan maar mocht ik nu gaan verhuizen naar England en midden in Londen wonen zonder weidegang dan weerhoud me daar niet van om een eigen paard te hebben

Wij verschillen hier gewoon in Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:13

RK, ik zou Sam ook nooit hebben gekocht als ik hem geen weidegang had kunnen bieden. Of dat nou gelooft wordt of niet, het is gewoon zo. Anders zou ik het niet zeggen. Rolleyes
Ik had eventueel ook kunnen doorgaan met de verzorgpaarden, die alleen 's zomers op het land staan. Maar daar had ik echt geen zin meer in. Doei!
Er gaat niets boven mijn eigen paardje zonder me druk te hoeven maken over andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:16

Ik vind een paard van weidegang en maatjes weerhouden een vorm van egoisme. Omdat je dan als mens alleen maar denkt aan je eigen behoefte neit aan dat van je dier.

En dat is absoluut geen aanval naar iemand, maar gewoon hoe ik denk over het houden van dieren.
Met honden heb ik dat hetzelfde Lachen
Wij kochten pas onze hondjes toen ik parttime ging werken en ook bewust meteen 2, zodat ze niet alleen zijn als wij niet thuis zijn.
De verhalen van 's nachts janken enz kennen wij dus ook niet Lachen

Misschien ga ik wel te ver ik weet niet....maar betreft dieren denk ik ver na

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:19

In dit geval ga je niet te ver, vind ik. Je denkt gewoon aan het welzijn van je dieren.
En inderdaad doen veel mensen dat niet. Ik merk het vaak aan onwetendheid, maar ook vaak uit bewust egoisme. En daar kan ik ook echt niet tegen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:21

Tja maar ik heb een andere baan aangeboden gekregen en moet nog ff nadenken Haha!

Iid midden in Londen de werkgever betaald mijn overtocht van Paard en heeft een stalling gevonde jawel midden in Londen.
Ik weet niet of het egoisme is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:23

Zoals ik er tegen aan kijk wel Lachen
Geen idee hoe lang je reist naar buiten londen, maar daar lijkt me grond genoeg, dus vast ook wel stallen.
Of valt dat tegen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:26

Je hebt prachtige parken in Londen, maar om daar nou te rijden? Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:28

Haha! dat valt tegen hoor bovendien heb ik daar geen auto...
Ik ga iid niet lang en als ik ga is het van de winter dus of ie daar staat of hier...Haha!

Maar goed ik werk dus voor een Nederlands en Engels bedrijf en als het beetje meezit moet ik regelmagtig gaan schipperen.
Natuurlijk deed Tita moeilijk totdat de engelse werkgever zei dat ie alle overtochten gaat betalen voor paard.

Ik zie het wel

Wat honden betreft ben ik het met je eens RK.
Ik ben vanplan om een hond te nemen maar ik werk fulltime en bijf dat verlopig doen.
Van mijn baas mag de hond op kantoor aanwezig zijn en na mijn werk ga ik altijd naar de paarden...dus dat leek mij een goede oplossing..maar ja daar komt england weer om de hoek kijken dus hond is ff vooruit geschoven

Anoniem

Prikpaaltjes mee
Lintje in je zadeltas Haha!
Opbouwen en paardje los Tong uitsteken

tita

Nadya schreef:
Je hebt prachtige parken in Londen, maar om daar nou te rijden? Haha!

Als ik schrikdraad mee neem en een stukje afzet...zouden ze dan boos zijn Nors opkijken