Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
elinax21 schreef:Voor ik mijn mening geef ben ik eigelijk wel heel erg benieuwd hoe die staarten gecoupeerd worden. aangezien iedereen nu hard schreeuwd dat het zo vreselijk is. zou iemand mij dat dan kunnen vertellen?
Nelleke1 schreef:zon veulen heeft niets fout gedaan, de eigenaar ervan wel, die moet gestrafd worden, het veulen niet.
En van inslapen merken ze niets? o ik heb het anders meegemaakt! maar dat is een lang verhaal,
De eigenaar meot een straf krijgen, een hoge boete, een gevangenisstraf iets in die richting, of geen paarden meer mogen houden ofzo maar laat de veulens lekker lopen!
Elinax21, ik weet wel dat ze bij schapen een elastiek erom doen dus en dan sterft het vanzelf af omdat er geen bloed bij komt maar bij paarden..?
maar ben niet zeker van. Vjestagirl schreef:Nelleke1 schreef:zon veulen heeft niets fout gedaan, de eigenaar ervan wel, die moet gestrafd worden, het veulen niet.
En van inslapen merken ze niets? o ik heb het anders meegemaakt! maar dat is een lang verhaal,
De eigenaar meot een straf krijgen, een hoge boete, een gevangenisstraf iets in die richting, of geen paarden meer mogen houden ofzo maar laat de veulens lekker lopen!
Elinax21, ik weet wel dat ze bij schapen een elastiek erom doen dus en dan sterft het vanzelf af omdat er geen bloed bij komt maar bij paarden..?
Nou dan slacht je ze, daar gaat het niet om.
Nelleke1 schreef:Vjestagirl schreef:
Nou dan slacht je ze, daar gaat het niet om.
wat hebben die paarden dan fout gedaan volgens jou?
Vjestagirl schreef:Nelleke1 schreef:wat hebben die paarden dan fout gedaan volgens jou?
Niets. Het gaat mij er niet om om zoveel mogelijk paarden met een gecoupeerde staart af te maken, al worden ze 100 kan mij t wat schelen.
T gaat erom dat het tijd word dat mensen ophouden met het mishandelen van de dieren. En ik denk dat we daar grondige maatregelen tegen in moeten zetten. Zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat je maar 20 veulens in hoeft te laten slapen, om te laten zien dat je het meent, en dat geen fokker zich er meer aan waagt.

Siria schreef:en als je ze nou gewoon niet toelaat op de keuring zoals in andere topic al is gezegd hoef je die veulens ook niet in te laten slapen... iemand met een handicap geef je toch ook geen spuitje omdat ie een handicap heeft hoe erg ook..