Gecoupeerde staart = inslapen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Gecoupeerde staart = inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:14

Ik vind het onzin om het dier te straffen(dood te maken) omdat zijn fokker/eigenaar de staart er af haalt. Ik vind het zelf niet goed dat de staarten er af gehaald worden maar om daar nu maar het beest voor de 2de keer de dupe te van laten worden dat kan gewoon niet. Als je dit gaat roepen kan je ook zeggen dat alle paarden met een al dan niet erfelijk medisch probleem ook maar meteen afgemaakt moeten worden..... IMO zouden deze fokkers/eigenaren gewoon een fok verbod moeten hebben en hoge boetes? als ze niet kunnen betalen heeft dat ook geen zin. Gewoon meteen tussen 4 muren plaatsen, daarna een cursus laten volgen voor het haarextensions bij paarden plaatsen, fok verbod en als ze het toch nog doen? Moet het recht om met paarden te werken gewoon volledig afgenomen worden. Deze straf moet dan ook in andere landen doorgevoerd worden voordat ze daar gewoon vrolijk verder gaan.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:33

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk om het dier te doden terwijl die er niks aan kan doen. Het zou beter zijn dat deze paarden weinig waard worden en paarden met staart een goede prijs opleveren. Het gaat de fokker immers om geld verdienen toch? Er moet meer bekendheid aan worden gegeven dat dit echt niet acceptabel is, zodat er gewoon geen paarden zonder staart worden gekocht. Flinke boetes vind ik ook wel een optie maar het moeten echt FLINKE bedragen zijn anders kan je als fokker het gecoupeerde paard wat duurder op de markt zetten (er is vast wel iemand die het wilt betalen) en je hebt de boetes er weer uit.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:45

Tja helaas is ons rechtssysteem heel erg soepel.
Zeker als het om mishandeling van dieren gaat! (niet alleen het couperen) Kunnen we geen rechtssysteem krijgen net als in Amerika? Waar een diermishandelaar een hoge boete krijgt en nog eens in de cel beland... En dan vooral ook het in het bezit zijn van zo'n dier strafbaar maken(niets persoonlijks hoor!!!)Hlaas wordt het nog steeds gedaan.
Ik denk dat je alleen daarmee een hoop kan veranderen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:46

ja, dat is ook wel een goede, dat het bezit strafbaar wordt gesteld en daar dus een boete opzetten...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:48

En waarom denken ze dat ze blijven verkopen. Omdat er mensen zijn die ze blijven kopen. Ik vind vaak dat er naar fokkers word geroepen, maar als iedereen zijn verantwoordelijk neemt. Hebben die fokkers geen been om op te staan, en ook geen markt. En worden ze verplicht te stoppen.

Ideale wereld mischien, maar voor mij klinkt het ook logisch. Ook een boerenpaard heeft zijn staart nodig. En ik ken er genoeg die nog op het land lopen, voor de aardappelenkar staan die lange staart hebben. Daar word tijd voor gevomen om ze in te vlechten en op te binden. En met couperen loopt het ook wel eens mis, je hebt daar nog altijd je paardenvlecht zenuw Lachen

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:00

In het begin vond ik het ook wreed klinken, maarja, hoe moet je er anders vanaf komen?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:36

elinax21 schreef:
Voor ik mijn mening geef ben ik eigelijk wel heel erg benieuwd hoe die staarten gecoupeerd worden. aangezien iedereen nu hard schreeuwd dat het zo vreselijk is. zou iemand mij dat dan kunnen vertellen?

weet niemand het? dat vind ik ook raar

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:40

zon veulen heeft niets fout gedaan, de eigenaar ervan wel, die moet gestrafd worden, het veulen niet.
En van inslapen merken ze niets? o ik heb het anders meegemaakt! maar dat is een lang verhaal,
De eigenaar meot een straf krijgen, een hoge boete, een gevangenisstraf iets in die richting, of geen paarden meer mogen houden ofzo maar laat de veulens lekker lopen!

Elinax21, ik weet wel dat ze bij schapen een elastiek erom doen dus en dan sterft het vanzelf af omdat er geen bloed bij komt maar bij paarden..?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:42

Nelleke1 schreef:
zon veulen heeft niets fout gedaan, de eigenaar ervan wel, die moet gestrafd worden, het veulen niet.
En van inslapen merken ze niets? o ik heb het anders meegemaakt! maar dat is een lang verhaal,
De eigenaar meot een straf krijgen, een hoge boete, een gevangenisstraf iets in die richting, of geen paarden meer mogen houden ofzo maar laat de veulens lekker lopen!

Elinax21, ik weet wel dat ze bij schapen een elastiek erom doen dus en dan sterft het vanzelf af omdat er geen bloed bij komt maar bij paarden..?

Nou dan slacht je ze, daar gaat het niet om.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:44

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:48

Vjestagirl schreef:
Nelleke1 schreef:

wat hebben die paarden dan fout gedaan volgens jou?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:50

Nelleke1 schreef:
Vjestagirl schreef:

Niets. Het gaat mij er niet om om zoveel mogelijk paarden met een gecoupeerde staart af te maken, al worden ze 100 kan mij t wat schelen.

T gaat erom dat het tijd word dat mensen ophouden met het mishandelen van de dieren. En ik denk dat we daar grondige maatregelen tegen in moeten zetten. Zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat je maar 20 veulens in hoeft te laten slapen, om te laten zien dat je het meent, en dat geen fokker zich er meer aan waagt.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:57

Ik denk dat een verbod op paarden houden al genoeg is, een particulier houd van zijn paard dus doet het niet want anders is die zijn paard kwijt, een handelaar is zijn baan kwijt (dus inkomen) Een fokker ook zijn inkomen en baan en manege ook !

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:02

Nou, ik vind dit helemaal niet goed!
Het couperen van een staart is zoiezo slecht, maar een verder gezond veulen ga je toch niet
alleen hierom in laten slapen!
Zet er dan een boete op of verbod op paarden houden (zoals al een aantal keer gezegt is!)!

Maar ik vind het in een woord BELACHELIJK wanneer veulens om deze reden worden
ingeslapen/geslacht (dat vind ik netzogoed dierenleed!)

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:04

Vjestagirl schreef:
Nelleke1 schreef:

Niets. Het gaat mij er niet om om zoveel mogelijk paarden met een gecoupeerde staart af te maken, al worden ze 100 kan mij t wat schelen.

T gaat erom dat het tijd word dat mensen ophouden met het mishandelen van de dieren. En ik denk dat we daar grondige maatregelen tegen in moeten zetten. Zoals ik al eerder zei, ik vermoed dat je maar 20 veulens in hoeft te laten slapen, om te laten zien dat je het meent, en dat geen fokker zich er meer aan waagt.

Het moet niet tenkoste gaan van de veulens, om couperen aftestraffen. Zij hebben al genoeg
meegemaakt, als je het mij vraagt! Het moet ten kosten gaan van de fokker, de handelaar of
weet ik veel wie, die het in z'n hoofd haalt zoiets te doen!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:05

een gezond veulen inlaten slapen of slachten vind ik net zo goed dierenmishandeling. Dat ben ik helemaal met veronalover eens

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:09

Helemaal eens met veronalover!

en met switchx

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:13

Belachelijk.
Dan is het zielig omdat die veulens een gecoupeerde staart hebben dus laten we ze dan maar inslapen, dan is het niet meer zielig.
Ik ben helemaal gigantisch tegen couperen, maar dit vind ik gewoon belachelijk.
Dan nemen ze veulens hun leven af, kunnen ze beter van die fokkers het leven afnemen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:21

dat in laten slapen vind ik ook geen goeie oplossing.
Wat idd beter zou werken denk ik is een verbod op gecoupeerde staarten. Dus dit betekend dat het al bij de fokker begint en die mensen moeten in de gaten gehouden worden dat er niet meer gecoupeerd wordt. Anders fikse boete!! maar ja dit is NL.
Mensen die al een paard hebben met gecoupeerde staart vind ik dat die er iets aan zouden moeten doen om het voor het paard zo aangenaamd mogelijk te maken, dus extensions of gewoon zelf haar aanvlechten. Ik heb zelf ook nog nooit zo'n paard met vliegendeken op zien staan. en vindt dat juist deze paarden ze echt dringend nodig hebben!!

Er zou eigenlijk een of andere actie moeten komen tegen het couperen, want waarom mag het bij honden dan nu ook niet meer en bij paarden wel? (als dat niet zo is mijn excuses) maar volgens mij is dat er toch nog niet?
WIJ(IK) WILLEN MOOIE VOLLE STAARTEN ZIEN OOK BIJ TREKPAARDEN

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:21

Er gaan speciale transporten vanuit Nederland, waar het merendeel van de controleurs iets vanaf weet. naar het buitenland *ik geloof frankrijk* daar word de staart eraf gehaald, en komen ze weer terug.
Ik vind het onredelijk om een paard af te maken omdat ie geen staart heeft! Dat dier kan er toch niets aan doen!? Mijn Kwpn merrie heeft ook een korte staart. Ook maar afspuiten? Omdat het zielig is, want ze heeft last van de vliegen?

Ik vind niet dat je het paard kunt straffen. Pak de eigenaar, maar eerst: word het als EU eens eens. Dan kan er niet meer gecoupeerd worden in deze landen.

Voor honden is het ook verboden, als je ziet hoeveel honden er 'per ongeluk' met hun staart tussen de deur komen..
Ik vind deze discussie een beetje moeilijk..
tuurlijk moeten die mensen gestraft worden, maar er zijn meerdere wegen dei naar rome lijden..

AnnemieH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:23

Ik denk dat het een goed idee zou zijn om gewoon de veulens in beslag te laten nemen. Voor de fokker komt het op hetzelfde neer als wanneer het veulen geslacht wordt: hij is zijn veulen kwijt. De fokker ook een boete laten betalen maakt het nog effectiever. En het is wel veel beter dan een onschuldig veulen te laten inslapen/slachten!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:29

en als je ze nou gewoon niet toelaat op de keuring zoals in andere topic al is gezegd hoef je die veulens ook niet in te laten slapen... iemand met een handicap geef je toch ook geen spuitje omdat ie een handicap heeft hoe erg ook..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:29

Siria schreef:
en als je ze nou gewoon niet toelaat op de keuring zoals in andere topic al is gezegd hoef je die veulens ook niet in te laten slapen... iemand met een handicap geef je toch ook geen spuitje omdat ie een handicap heeft hoe erg ook..

Word al gedaan in belgie toch, en helpt het?

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:35

De veulens gaan naar FRANKRIJK! Daar worden ze idd gecoupeerd, en komen terug!

In NL is het verboden, net als bij de honden, maar illegaal gebeurd het toch, in landen waar,
of niet zo streng wordt gecontroleerd of waar het legaal is!

Wanneer couperen in andere landen door gaat, zal het in NL niet stoppen om ze daar heen
te brengen! Of wanneer ze de veulens idd in beslag nemen mét als extra'tje zo'n fikse
boeten dat ze kunnen gaan coliciteren! (liefst die mensen afmaken die denken dat ze het
recht hebben andere (dieren) iets zonder problemen aan kunnen doen, omdat het mooier
zou zijn!!!!)

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:37

Trouwens wie hier vind een gecoupeerde staart (eerlijk zijn) nou mooi?

Ik snap zoiezo niet dat het in de mode is 'onder' de koudbloed/trekpaard rassen!
Een lange staart staat zoveel sjiker!