Hoe zo geld te veel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:13

volgens en nichtje van Jeroen (=mijn echtgenoot) ben ik een snob omdat wij pony's hebben.....

En zoals sommigen er trots op zijn dat ze een duur paard/ponny hebben, ben ik er trots op dat ik een goedkope heb gevonden......

En ik ben gewoon trots op en blij met mijn pony's.... zonder prijskaartje...

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 13:04

jep klopt helemaal.
en dan zeuren over die 625 van mijn pony tssssssssss

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:25

Ik vind het niet erg als mensen op een duur paard rijden, wel als ze door dat dure paard denken dat ze beter zijn dan de rest ... Scheve mond

Ikzelf vind het doodeng met zo'n ' duur ' paard te rijden.
Nou kan mijn vzpaardje ( knol van 15 jaar Lovers) ook wel het een en ander, maar dat is een fokproduct van de eigenaar. En de eigenaar heeft me nooit verteld wat je voor een goede menpony vangt.
Ik rij dan ook niet op een prijskaartje, godzijdank. Ik zou constant bang zijn dat ik haar de vernieling inhielp.

Ik heb weleens op een paard van 50.000 gulden gereden, maar om heel eerlijk te zijn ... Ik was steeds bang dat ze weg zou glijden o.i.d., omdat ze geen ijzers onder had en het vroor.
Ik heb bewondering voor topruiters die wel op een duur paard durven te rijden, zonder steeds aan rampen ( tijdens de vorst bv. ) te denken.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:24

Over het algemeen zijn de "duurdere" paarden ook heel aardig verzekerd. Mocht er dus iets met zo'n paard gebeuren lijkt het mij niet vervelender dan wanneer het met ieder ander paard zou zijn.
Ook een paard met een prijskaartje is een paard. Niks meer en niks minder.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 16:27

Een mederijder bij onze menvereniging heeft van de zomer een te gek paardje kunnen aanschaffen. Het is een gitzwarte Merens. Hij was licht betuigd en niet zadelmak. Het handelen ging toen nog in gudens, en het paardje (jaar of 4, weet niet of er papieren bijzitten) heeft hun 750 gulden!!!! gekost.
Ik weet wel da je enorm mazzel moet hebben. En ik weet dat zij een risico namen, want ze hebben het paardje niet laten keuren. Maar ze hebben er wel iemand bij meegenomen die al vanaf kleine jongen in de paarden zit, en nu bijna met pensioen gaat, en die vaak genoeg met de arts mee is geweest, en hun dit paardje heeft aangeraden (ze hadden ook anderen bekeken, maar deze leek de beste).
KOmend voorjaar willen ze hem laten inrijden. Maar voorlopig heeft ie nog geen pootje verkeerd gezet voor de wagen (en in het gebruik).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:33

je moet gewoon van een goedkope een dure maken....jullie zullen vast allemaal heel verbaasd zijn als ik vertel wat Chico gekost heeft als veulen en wat er nu voor geboden wordt Bloos Haha! Haha!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:27

Linda250 schreef:
Over het algemeen zijn de "duurdere" paarden ook heel aardig verzekerd. Mocht er dus iets met zo'n paard gebeuren lijkt het mij niet vervelender dan wanneer het met ieder ander paard zou zijn.
Ook een paard met een prijskaartje is een paard. Niks meer en niks minder.

Oke, een paard is een paard.

Mijn angst zat hem vooral in het feit dat ik het paard voor een ander reed.

Oke, het paard zal ongetwijfeld een verzekering hebben. Maar ik voel me toch knap rot als ik een paard van een ander, dat vrij duur is en een hoge emotionele waarde heeft voor die persoon, in de prak rijd.
Daarnaast had het paard een paar dagen op stal gestaan, en ja, met of zonder ijzers, het beest moet toch beweging hebben.

Maar ik snap jouw kijk op de boel Lachen.

En Marieketencate, vertel eens Lachen!

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:00

Tamosh schreef:
Dus als ik steefie begrijp dan mag je als je geld heb dat niet laten merken? En dat omdat je dan de mensen met wat minder geld op de tenen trapt? Nee hoor zo werkt het niet. Als ik dure spullen kan kopen zal ik dat niet laten, en als mensen mij vragen wat dat gekost heeft zeg ik dat gewoon. En dan achteraf te horen krijgen dat ik me beter voel dan de rest? Nee dat is niet eerlijk.
Mensen met wat meer geld hebben er hard voor moeten werken hoor! En als je dat dan ook zo graag wil moet je er ook maar voor gaan werken. Doe je dat niet moet je ook niet komen zeiken.
Dit is mijn mening hoor!

ik begrijp jou wel maar ik bedoel dat sommige mensen met veel geld dan echt zo naar je kijken van wat is dat nou voor iemand dan die stelt ook niks voor en dat bedoel ik maar ik wordt hier een beetje moe van zo Gaaaap
en ik weet ook wel dat ze er hard voor moeten werken en ik vind niet dat ze niet mogen zeggen hoeveel dat gekost heeft dat doe ik ook wel!!!
nou daag!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:13

Alane schreef:
volgens en nichtje van Jeroen (=mijn echtgenoot) ben ik een snob omdat wij pony's hebben.....
.

Wat zijn mensen toch jaloers he...

Wat betreft verzekeren van dure paarden, dat gaat echt maar tot bepaalde hoogte hoor. WAnt die premies zijn niet op te brengen. De duurste paarden zijn daarom niet verzekerd, het is echt niet te betalen.