Hoofd scheef, van links naar rechts, schudden, debiel doen.
En die waren dus nog geeneens helemaal kaal geschoren!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ElCamino schreef:Verder scheer ik altijd alles bij hem en hij staat los en zonder halster, oh oh, wat vindt hij het erg.....
hij vindt scheren heerlijk en gaat er voor staan. Helemaal in de winter met zo'n pak haar wat jeukt en irriteert met rijden.
Ik denk dat mijn paard best happy is met zijn kale lijfje !!!
ElCamino schreef:Mijn paard deelt zijn paddock met paardendie wel mok hebben en hij heeft het gewoon niet.
Dus de stelling dat je van uitscheren mok krijgt is b*llshit !!

xx_Horsiex schreef:Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan, dat de oren uitscheren ook nuttig is? Of knippen zelfs. Als jowu paard met zo'n dikke pluk haren in zijn oren gaat staan in een blubberige paddock, daarvan alles in krigjt en dat gaat klitten, het een stuk pijnlijker voor hem is als je dat er uit moet halen? Of van die vliegen die in zijn oren gaan zitten en zich nestelen in die dikke haren? Krijg die er dan maar eens uit.
(hoewel
misschien beter past)
xx_Horsiex schreef:Er zijn zoveel dingen niet het beste voor je paard, kom op. Als het welzijn van het paard echt voor op staat bij jullie, wat ik heel erg betwijfel, dan zet je nou nog je paard op de wei en doe je niks mer met hem. Helemaal niks meer. Want het rijden, op stal houden, het hele paard houden is niet goed voor hem. Want dat is niet natuurlijk en niet het beste voor hem, zelfs de hele omgang met de mens. Dus doe alsjeblieft niet alsof ik mijn paard mishandel door hem de oren te scheren/uitknippen.
En er gaat wel degelijk rotzooi in de haren zitten, al zijn het maar kleine stukjes. En behalve vliegen zijn er nog zat insecten die er wel per ongeluk of wat dan ook het oor in kruipen, en zich door de haren kruipen. Daarbij vind ik het ook geen gezicht, die hele plukken uit de haren. En trust me, ik ben niet de enige die daar zo over denkt. Dus ik blijf ook bij mijn mening. Ieder zijn eigen ding.
Dan moet je naar de intertoys gaan en een barbie kopen
KiWiKo schreef:maar als het paard het dan zo vreselijk vind, ....... waarom dan toch die oren uit willen scheren.. omdat JIJ het mooi vind, kom zeg we misbruiken die dieren al genoeg
xx_Horsiex schreef:Er zijn zoveel dingen niet het beste voor je paard, kom op. Als het welzijn van het paard echt voor op staat bij jullie, wat ik heel erg betwijfel, dan zet je nou nog je paard op de wei en doe je niks mer met hem. Helemaal niks meer. Want het rijden, op stal houden, het hele paard houden is niet goed voor hem. Want dat is niet natuurlijk en niet het beste voor hem, zelfs de hele omgang met de mens. Dus doe alsjeblieft niet alsof ik mijn paard mishandel door hem de oren te scheren/uitknippen.
En er gaat wel degelijk rotzooi in de haren zitten, al zijn het maar kleine stukjes. En behalve vliegen zijn er nog zat insecten die er wel per ongeluk of wat dan ook het oor in kruipen, en zich door de haren kruipen. Daarbij vind ik het ook geen gezicht, die hele plukken uit de haren. En trust me, ik ben niet de enige die daar zo over denkt. Dus ik blijf ook bij mijn mening. Ieder zijn eigen ding.