Hoe hou je de staart klit-loos??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

Re: Hoe hou je de staart klit-loos??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:40

met een 'mensenborstel' regelmatig uitkammen, en af en toe een beetje antiklit.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:43

Ik heb een geweldige spulletje, soort cowboy magic is het, maar dan de neppe variant *LOL*
klitten verdwijnen als sneeuw voor de zon!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:50

ik zou de staart niet borstelen als ik jouw was,want de staartharen kunnen veel sneller afbreken dan de manen.
af en toe anti klit erin spuiten en uitpluizen met je vingers helpt denk ik beter,anders hou je maar zo,n dun klein staartje over

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:52

zonnebloem olie vermengen (zo goed als mogelijk aangezien het niet echt mengt) in het water waar je je paard zn manen en staart mee wast, goedkoop, glimt, werkt als een huis.

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:53

Toen Floris verwaardloos hier aan kwam, zat er een enorme staart aan, alleen een grote bos klitten.
We hebben hem gewoon helemaal met een klein kammetje lopen uitkamen, en de dode haren vielen er zo ook af. Nu welke dag even de klitten eruit halen met en kammetje Lachen Nu heeft hij een lekkere volle bos. En een beetje zonnebloem olie en antiklit helpt ook natuurlijk

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:10

Ik doe om te zoveel tijd antiklit erin en met m'n vingers uitpluizen. Als ik jou was zou ik niet iedere dag uitborstelen omdat je dan je paard z'n staart uit kan dunnen. Er is een soort borstel van Oster wat lijkt op een haarborstel en die gebruik ik ook af en toe, met deze kun je gewoon borstelen en deze neemt bijna geen haren mee. Je kunt ook de staart van te voren wassen.

Leonie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:16

gewoon iedere dag even borstelen en af en toe wat anti klit spul erin Knipoog

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:18

Een keer héél goed doorkammen, dan nat maken, weer goed doorkammen, dan in shampo-en, weer doorkammen, even laten intrekken, weer doorkammen, uitspoelen, weer doorkammen, laten drogen, weer doorkammen, en daarna iedere dag goed doorkammen!

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:57

Hoi ik kam het 3 a 4x per week met zo'n speciale staartborstel waardoor ze haast geen haren verliest verder ongeveer 1x per week een beetje antiklit erin

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:03

Mijn paard heeft echt een gruwelijk moeilijke staart.
Rider's magic werkt voor geen meter, Equistar en Equishine ook niet.
Heeft iemand dé gouden tip?
Ik word er echt gek van.

visionair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:05

Ik spuit er elke dag Equistar in, hoef nooit te kammen. Vork

defny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:28

Elke dag gewoon uitkammen. Mijn paardjes hebben allemaal een dikke staart als je maar voorzichtig kamt. Ook wel een tip voor vreselijk pluizige en klittige manen en staart is een een spuitfles vullen met wasverzachter en wat water mengen dat werkt echt perfect:D

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:30

Ik gebruik anti-klit spray en daarna haal ik het helemaal met mijn handen uit de klit en daarna ga ik er nog met een staartenkam doorheen als ik denk dat het nodig is
xx

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:48

defny schreef:
Elke dag gewoon uitkammen. Mijn paardjes hebben allemaal een dikke staart als je maar voorzichtig kamt. Ook wel een tip voor vreselijk pluizige en klittige manen en staart is een een spuitfles vullen met wasverzachter en wat water mengen dat werkt echt perfect:D

Wasverzachter?
Is dat schadelijk? Clown
Ga het maar eens proberen.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 06:56

ik spuit elke dag antiklit erin en kam het dan door met een speciale manen en staart borstel, met deze borstel trek je er bijna geen haren uit en blijven je staart en manen van je pony dus mooi vol.
verder heb ik ook bijna altijd een vlecht in de staart, dan kan hij al helemaal niet gaan klitten. en als je hem dan los doet en even antiklit spuit en doorkamt, heb je een super mooie staart!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:52

Was hem ongeveer 1 keer per week en gebruik spullen van Cowboys Magic. Werkt heel goed. Verder pluis ik hem 2/3 keer per week uit en voor de wedstrijd na het uitpluizen nog even borstelen

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:22

Detangler van Equimins. Eenmaal geprobeerd wil je echt niet anders meer. Ik heb laatst mijn tweejarige er nog mee gedaan. Staat dag en nacht op de wei met 15 andere paarden, ik kwam daar en haar manen waren enorm in de klit, ik wist niet wat ik moest doen. Ik dacht dit word alles eruit knippen, maar gelukkig. Ik deed er Detangler in van Equimins, even laten zitten en ik haalde zo de borstel er door. Fantastisch

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:08

ik zou hem gewoon wassen met anti klit Knipoog
helpt prima en dan op stal zou je ook wel een vlecht in kunnen doen dan raakt het ook niet in de klit Knipoog

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:20

ik was de staart met creme spoeling of 2 in 1 shampoo.

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:32

Ik zou de staart wassen met creme spoeling. Daarna met klitspray inspuiten, als de staart wat droog is. Dan stukje voor stukje kammen Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:35

ik gebruik riders magic en een oster borstel
daarnaast knip ik regelmatig een cm of 2 van de staart af zodat hij niet klit

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:54

Vroeger voor mijn fries ( met mega dikke staart) en nu voor mijn KWPN-er gebruik ik de babyolie-gel van het Kruidvat. Werkt prima en doet wat mij betreft niet onder voor Magic ed.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:53

Heejj mijn pony heeft een hele dikke staart, en er zitten ook nooit klitten in. Vork Ik was hem altijd niet elke dag hoor gewoon als het nodig is. Tong uitsteken
en voor dat ik zijn staart borstel met zon speciale staartborstel doe ik er antiklit in voor de zekerheid! Knipoog en als ik zijn staart borstel komen er ook nooit haren uit vandaan! dus het werkt Super Vork Cool Bloos

Tychootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:02

uhmm ik heb een fjord en mijn fjord heeft snel van die van die dikke draai stukken ja weet niet hoe je het moet uitleggen maar ik borstel hem echt niet te vaak omdat hij dan zoveel haren kwijt raakt en dat vind ik echt zonde en het maakt niet uit hoe vaak ik zijn staart borstel het blijft toch iedere keer terug komen!! meestal pluis ik zijn staart uit na het wassen en doe er nooit anti klit spul in of waar het van gaat glazen want daar gaat hij heel vaak van schuren en dat vind ik helemaal zonde... Lachen

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:06

elkeer voor en na rijden door borstellen! Haha!