Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

creool schreef:Waar ik even nieuwsgierig naar ben. Degene die hun paard 24/7 buiten hebben staan, laten die hun paard ook met onweer en ander extreem weer buiten staan?
creool schreef:Waar ik even nieuwsgierig naar ben. Degene die hun paard 24/7 buiten hebben staan, laten die hun paard ook met onweer en ander extreem weer buiten staan?
creool schreef:Mijn voorkeur gaat ook uit naar 'snachts op stal. Ook in verband met mensen met minder goede bedoelingen met je paard.
). creool schreef:Waar ik even nieuwsgierig naar ben. Degene die hun paard 24/7 buiten hebben staan, laten die hun paard ook met onweer en ander extreem weer buiten staan?
Sorlede schreef:mijn paard staat ook heel veel buiten, alleen snachts op stal. en ik rijd er ook westrijd mee. het is ook het fijnste voor een paard dat zo intensief gereden wordt.

Strepsel schreef:merrieveulen schreef:*knip*
Zeg ook niet dat het hoeft, maar sommige paarden hebben dat echt nodig hoor.
Vaak komen ze dan toch nog heel wat uurtjes buiten overdag en slapen ze gewoon 's nachts op stal.
Zelf heb ik ook gezien dat het werkt,
mijn paardje rijdt alleen nog geen wedstrijden ( gezien haar leeftijd) dus staat ze gewoon nog dag en nacht op de wei!
Maar goed ieder zijn mening eh

runningkawa schreef:Ik weet dat dat in de natuur zo is, maar ook bij de paarden die gewend zijn snachts op stal te ztaan?
Mijn paarden liggen nooit in de wei, staan er echt maar heel erg zelden te soezen
Wel grazen en spelen
Direct als ze op stal komen gaan ze staan soezen...hebben ze overdag ok nog niet gedaan
En élke nacht gaan ze liggen.
Voor hoe lang kan ik uiteraard niet zien, maar wel elke nacht

merrieveulen schreef:ik denk wel dat stalpaarden meer slapen, maar niet omdat ze het nodig hebben, eerder omdat dat aangeleerd gedrag is. ik heb nog nooit op stal geslapen, toch een keertje doen!
Het is dus niet zo dat ze urenlang liggen te slapen.
.Maar het is ook niet logisch een paard is een vluchtdier en s'nachts zijn de roofdieren het meest aktief. De meeste paarden zie je vaak slapen om het middaguur theoretisch het warmste gedeelte van de dag. Roofdieren zijn dan minder aktief. Dat oerinstinct fok je er niet zomaar uit.