paarden aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:03

Ik kan me toch wel voorstellen dat niet iedereen ze aan huis wil hebben hoor.

Als je veel uren draait met je baan bijv en je moet dan nog alles gaan doen, is ook vermoeiend
Of als je graag regelmatig op vakantie gaat, dan is lekker volpension plaatsen gewoon erg handig.

En je kunt kiezen voor flink wat faciliteiten, die de meeste thuis toch niet hebben, zoals een binnenbak Lachen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:05

Ik heb mijn 3 viervoeters aan huis staan Lachen

Voordelen zijn dat ik alles zelf bepaal en met niemand behalfe
mezelf rekening hoef te houden. En dat ik er binnen 2 sec. voor
ze ben als er wat is. En dat ik gewoon vaak bij ze ben Lachen

Nadelen vind ik dat ik dus ook echt zeker 2 keer per dag voor
ze klaar MOET staan, S'ochtends en Sávonds.... en dat ik zelf
iedere keer hooi en stro moet halen Clown en tja gewoon die
vrijheid heb ik niet om is een paar nachtjes weg te gaan. Maargoed
ik weet waarvoor ik thuis blijf en dat maakt alles goed Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:06

Ik heb winston ook aan huis staan. Het nadeel heb ik nog niet helemaal kunnen vinden. Alleen moet ik 5 min lopen naar een bak, maar ik vind het niet erg, winston is heel verkeersmak!
En als ik eens een nachtje ergens blijf logeren ofzo, vraag ik aan mijn moeder of mijn buurmeisje of ze winston binnen willen zetten.

Het voordeel vind ik dat je altijd even langskan gaan, en hem goed in de gaten kan houden. En als je toch de ruimte hebt, scheelt dat ook in kosten als je het vergelijkt met een pension stal.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:12

ja zeker kan het me ook weleens voorstellen.
Even een x niet in de regen hoeven te rijden en ideeen met anderen uitwisselen enzo. Maar eenzaamheid of iets dergelijks ken ik asoluut niet als ik met mijn dieren ben.
Overal zitten wel voor en nadelen aan denk ik.
Wanneer je inderdaad veel uren draait is het wel erg makkelijk dat alles voor je word gedaan. Tja dat ken ik niet zo met mijn baantje van half 8 tot half 7 en dan nog een half uurtje naar huis rijden enzo.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:14

Ik kan het me moeilijk voorstellen dat ik mijn paarden ergens anders gestalt zou hebben. Naar mijn idee heb je dan een hele andere band met je paard dan dat als het aan huis staat. Tuurlijk zijn er voordelen aan om ze niet thuis te hebben staan, maar dat zou voor mij niet opwegen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 07:48

Stel je voor dat je een hond heb, of een kat, en je houd dat dier ergens anders. ??? Ik heb allebei gehad, maar dat de paarden aan huis zijn ervaar ik als een echte voorrecht

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:44

capopjekop dat de band dan anders is ben ik niet echt met je eens,voorheen stond mijn paard bij een boertje,ik werkte 40 uur per week,en had ook nog eens spoeddiensten,waarbij dat urenaantal nog weleens opliep.

s'morgens deed ik altijd zelf voeren,als ik thuis kwam,dan at ik wat,en dan had ik alweer om 7 afgesproken op stal,daar waren altijd veel mensen en was ik de rest van de avond met mijn paard bezig,we gingen nog weleens naar het strand,bossen ,wedstrijden enz enz..

als je een paard aan huis hebt en je werkt dus net zoveel als ik toen,zie ik nu niet echt het verschil in tijd wat je in een paard kan stoppen,en ja op mijn vrije dagen,was ik inderdaad hele dagen op stal te vinden...

alleen wat ik wel weet was dat het heel gezellig was,samen met een vriendin buitenrijden,we woonden toen onder de rook van rotterdam,dus uren reden we daar over dijkjes,en als ik er nu aan terug denk,mis ik dat gevoel zeker.

nu ze hier aan huis staan,en er dus 8 paarden staan,en ik elke dag alleen ben,is dat knusse ervanaf...

ik rij niet meer buiten,alleen in de bak,en dan alleen,en het is toch anders...

niet dat ik terug zou willen naar dat boertje hoor,maar ik denk dat mijn band met mijn paard daar echt heel erg groot was Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:41

Dus omdat ik mijn paarden in pension heb staan ga ik niet voor de volle 100% voor mijn dieren? vind ik een reactie die erg kort door de bocht is Frusty Niet iedereen heeft die mogelijkheid om de paarden aan huis te hebben, er zijn genoeg mensen die beter voor hun paarden zijn die in pension staan dan paarden die aan huis staan Knipoog Helaas word ik niet slapend rijk en heb ik geen papa en mama die centen zat hebben waar ik de rest van mijn leven op kan teren. Met andere woorden ik zal dus moeten werken om mijn paarden en mijn gezin te onderhouden. Ik zorg ervoor dat ik financieel niet afhankelijk ben van een ander en ja dan heb je minder tijd over dan dat je de hele dag thuis zit!

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:43

Wij hebben ze ook thuis staan Haha!
& als de bak echt te nat is ( hij is wel dedraineerd ofzo Tong uitsteken ) of te hard ofzo, is de manege 5 min. rijden Clown
Ik vind het super Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:44

MISTRAL94: is toch geen reactie op mijn post hoop ik Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:45

Kimmie: Nee op eigenwijs23 Knipoog

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:46

Ik heb 2 paarden en ze staan aan huis..
Voordeel : "Zoals de meeste zeggen,als er iets gebeurt,ben je in de buurt !"
Nadeel : "Ik vind er niet echt een nadeel aan,stankoverlast hebben we niet echt Knipoog"

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:46

Overigens ben ik daar best weleens jaloers op hoor ouders die wel centen zat hebben Bloos
voor dat daar weer reacties op komen Bloos

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:51

owwww gelukkig maar,ik schrok al..hahha

en centen zat,denk dat het ook ligt aan de omgeving waar je woont,en net als bij mij vroeger,ik was de enigste paarden gek,verder niemand,dus mijn ouders hebben er zelfs nooit aan gedacht om een huis te kopen voor mijn hobby,met daarbij veel grond(onderhoud) en evt verhuizen naar een "goedkopere" omgeving.

nee hoor,ik stalde maar op een pensionstal,en ach,de laatste pensionstal waar ik heb gestaan was echt heel erg goed,werd zo super goed voor je dier gezorgd,en ik had gewoon meer vrijheid,nu als ik een dag wegmoet,moet er echt oppas komen,zelfs een paar uurtjes weg,is toch weer op je horloge kijken van,we moeten terug...

voordeel is dat ik nu alles in de achtertuin heb staan,dus ik zie ze de hele dag,kan doen en laten wat ik wil met ze,echt dat stukje vrijheid is weer geweldig..

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:52

Heb zelf ook mijn paard aanhuis.

Ik vind het meer voordelen hebben dan nadelen;
-Je hebt geen reistijd.
-Kan zelf bepalen hoeveel porties voer perdag.
-Meer contact met het paard.
-Kan beter in de gaten houden hoe het paard zich voelt.
-Als het paard nat is op stal met een zweetdeken zelf snel onder de douche en hoef dus niet te wachten tot het paard droog is.
-Je kan gewoon even vanuit het raam naar ze koekeloeren (vind ik altijd leuk Clown )
-Bepalen wat er in de stal licht.
-Wat voor voer en hoeveel weidegang.
-Gewoon even naar ze toe kunnen lopen om weltrusten te zeggen en zelf dus de avond controle en de poep nog even uit de stal te halen (toch schoon kunnen slapen).
-Zelf mesten.

En kan nog wel even doorgaan

Nadelen:
-Snel een flinke mesthoop en eventueel stankoverlast. >. Ook snel erg veel vliegen.
-Zelf zorgen dat de bak/terrein er goed onderhouden uit ziet. (Dus eggen, vegen, snoeien, ed.)
-Als er niemand thuis is moet je iemand weten die je paard kan doen.

Thirsa_ schreef:
Voor de mensen met paarden aan huis: hoeveel grond hebben jullie dan bij het huis?

Wij hebben 3000m2 grond. Een groot deel is voor mijn paarden hobby. Binnen het geel is ons terrein en binnen het roze is wat ik tot mijn beschikking heb. Ondertussen staat er in de wei aardig wat minder bomen
Afbeelding
De bak (moet nog mooi omheind worden)
De buitenstallen, helemaal rechts is nog een zadelkamer
Precies hoe het er niet uit moet zien...(Was voor nood) Wordt groter gemaakt, netjes omheind, stenen ed eruit.
Laatst bijgewerkt door Amrah op 16-05-07 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:53

@ kimmie: Ik snap je punt maar ik vind het in jou geval anders, omdat je zelf voert enz. Ik doel meer op mensen die eigelijk alleen op stal komen om te rijden, voeren en alles word gedaan.

@ minstral: Volgens mij is het geen aanval van eigenwijs23. zoals ik het lees, kan ze het juist snappen dat mensen met een baan enz hun paard ergens anders stallen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:58

alsof iedereen met paarden aan huis rijke ouders heeft....

was het maar zo..ons huis is gewoon veel uren gedraaid voor de baas..en nog...
geen vakanties enz, maar gepot en gespaard Lachen

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:10

Wij hebben de paardjes ook aan huis. Voordelen zijn allemaal genoemd en ik denk dat ik met mijn paarden op pension de combinatie huis/werk/kind en paard niet had kunnen maken.

Nadelen zijn met name vakanties, maar ja ...daar zijn wij toch het type niet voor.

Wij hebben zelf maar 1400 m2 bij huis, dus daar hebben we een paddock en een stal. De paarden staan op een weiland hier in de straat (5 minuten wandelen) = in totaal 1 hectare.

Hier ook geen ouders die rijk zijn hoor. Met mijn 30 jaar heb ik dit allemaal samen met mijn man moeten bekostigen Knipoog

Wat ik wel heel bijzonder vind, is dat ik er pas achter gekomen ben dat Lars altijd tussen 11 en 1 liggend een tukje doet. Dat wist ik niet toen hij op pension stond.

Het contact is bij ons wel veranderd, maar dat komt omdat hij meer een huisdier is geworden Knipoog en ik 2 dagen in de week minder werk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:14

Beter lezen Kawa feit ligt er dat er meer dan genoeg geld omgaat in de paardenwereld of wil je dat ontkennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:16

sorry, wat heb ik niet goed gelezen?

ja er gaat genoeg geld om in de paarden..maar niet alleen bij mensen die ze aan huis hebben..
Dus snap je ff niet

en je hebt het over slapend rijk worden en rijke ouders enz...

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:20

Ik heb mijn paarden aan huis. Ik heb er ZELF kei en kei hard voor moeten werken en dat doe ik nu nog steeds elke dag.

Wanneer je iets echt wil, lukt dat ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:21

Ja
Idd, dat is mijn stelling ook Ja
Maar je moet er wel dingen voor laten die een ander er niet voor over heeft en daarom ook geen paarden aan huis heeft.

Maar dat is ieders keus en niet 1 beter of slechter

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:27

Ja, maar wat moet je er voor laten?

Op vakantie ( ehhhh, met zn allen in de file, moe bij aankomst, tussen alllerlei soort mensen)
Oja, elke week naar de stad nieuwe kleding kopen?
Of elk weekend bij familie op bezoek uit ellende omdat je toch niets anders te doen hebt?

Ik hoef er niets voor te laten hoor! Alhoewel, mooie Jeep zou leuk zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:28

Haha
ja zo denk ik er ook over
Mis er niks aan.
Maar kan me voorstellen dat het voor andere wel een opgaaf is Lachen

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:28

runningkawa schreef:
Ja
Idd, dat is mijn stelling ook Ja
Maar je moet er wel dingen voor laten die een ander er niet voor over heeft en daarom ook geen paarden aan huis heeft.

Maar dat is ieders keus en niet 1 beter of slechter

Dat is zo. Mijn collega's stonden ook vreemd te kijken toen wij dit huis kochten. Echt zo van: sjo he...wat verdienen jullie dan wel?".
Toen heb ik ze uitgelegd dat wij in 8 jaar maar 3 keer op vakantie zijn geweest, ik jaaaaren met dezelfde kleding / make-up doe, etc. etc. (en ook mijn paard moet het met 1 setje doen Knipoog ) dus dat we er best wel dingen voor moeten laten om zo te kunnen wonen.
Het is maar wat je zelf belangrijk vindt....