betaal ik te veel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: betaal ik te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:10

je betaalt inderdaad wat te veel, hier kost de stalling incl hooi, stro 100 euro per maand. Maar het is in elke regio een beetje anders. een manege een paar km vandaan kost het 300 euro per maand! belachelijk toch? (daar is ALLES incl. maar da tis een manege :S)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:14

Jeetje, wat een geld!!

Ik betaal € 190,-. Daar is alles bij inbegrepen behalve het krachtvoer.
Per koppel (paarden) hebben ze een zomer- en winterwei.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:12

Maar je zegt wel dat je er met 2 staat dus is eigen 285 delen door 2? is 145/paard niet? Er bestaan wel goedkopere weides idd maar voor dat geld kan je niet je paard stallen ale hier toch niet Tong uitsteken

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:23

Ze heeft al een paar keer aangegeven in dit topic dat het €285,- per paard per maand is, dat lijkt me toch erg veel voor wat ze krijgt.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:48

Ik ben het hier niet mee eens allemaal.
Ze zegt zelf dat ze per paard naast de stalling 125 Euro kwijt is, 50 Euro aan hooi en 75 euro aan bodembedeking.
Als ik haar was zou ik daar eerst eens naar gaan kijken want ik vind 250 Euro per maand aan bodembedekking en hooi voor 2 paarden belachelijk veel.
Daarnaast berekent ze de staanplaats van de trailer mee, waar je op de meeste stallen extra voor zal moeten betalen.
Ik vind het niet goedkoop, maar om nou te zeggen dat het super duur is, nee.
Je hebt wel een plekje voor jezelf, waar je het kan regelen zoals jij dat wil zonder andere mensen op stal.
Het stalbedrag is per paard 145 Euro, excl hooi/boedmbedekking/voer, met stromend water (koud) weiland, schuilstal, op een mooie locatie, zonder andere mensen.
Hier in de regio betaal je voor een dergelijk plekje 250 excl. voor 2 paarden, en dan heb je nog niet eens de uitrijmogelijkheden van TS maar zit je op een industrie terrein zonder bak oid.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:09

Ze staat toch particulier? Dan vind ik stalling voor de trailer en dat soort dingen een beetje onzin. Ik sta ook particulier en betaal 80 eurie. Dat is met hooi, stro en zelfs word er nog vaak voor me gemest. Ik koop alleen nog krachtvoer. Daar eet de pony van de stalhouder dan wel weer van mee, maar dat vind ik prima. We hebben verder niet echt een knappe bak, maar mijn trailer staat onder een mooi afdakje.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:23

Tja, het hangt denk ik ook van de regio af.
Alle "zelfstandige" stalletjes zijn denk ik particulier, en het is maar net wat voor insteek die heeft. Er staat geen pony van de eigenaar begreep ik uit haar verhaal, waar jij staat misschien meer voor de leuk zeg maar, hij heeft zelf ook een pony en zo is het gezellig, staat de pony niet alleen en verdien je er zelf ook nog wat aan.
Ik vind dat jij weer erg goedkoop staat moet ik zeggen, mazzel hebben of is het gewoon zo goedkoop bij jullie?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:27

bij ons kan je voor 155 euro staan met weide (longeer en rij) bak en je hebt er een stal hooi en stro,, 10 min rij afstand (met paard) van manege. en meteen er aan een aanpland + bos. je kan er je trailer ook stallen hoe duur dat is weet ik niet.. maar dat vind ik ook vrij goedkoop! wantje paard word gevoerd en in weiland enzow gezet!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:56

Weet ik niet. Er is verder op ook een pensionsstal zonder binnenbak, daar betalen ze 220 en met binnenbak betaal je nog veel meer. Het is net even zoeken naar een leuk adresje. En je zult genoegen moeten nemen met mindere faciliteiten.

Wij hebben geen solarium Haha!, geen warm water uit de slang (binnen even een emmertje halen), geen wasplaats, wel een ring uit de muur met een kraan met een slangtje er aan. Daarnentegen dus wel super verzorging en 24/7 weidegang zoals het weiland het toelaat.

Dat laatste heb ik dus liever als andere luxigheden en laat dat nu net niet gaan op die dure stallen. Tuurlijk is in de winter een paard dat tot aan zijn oren in de modder heeft gelegen niet altijd handig, maar ja. Dan had ik maar een goudvis moeten kopen Haha!

Maar ik vind dat de TS wel erg duur staat, om daar even op terug te komen.

MiilouuLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:47

Dat is veel geld! Ik heb 1 pony en ik betaal voor de stal en wei 77.50 euro per maand. En hooi en stro kun je daar bestellen. Brokken moet ik zelf ergens kopen. Ik kom nu ongeveer op 100 of 120 euro per maand uit.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:49

Ik vind dat het veel te veel geld is. Vooral omdat je pony op een stuk land staat. Mijn verzorgpony staat gewoon in een grote stal met alles erop en dr aan. (inclusief voer, bodembedekking blablabla) voor €280,-

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:11

maar mensen laaten we het er op houden dat het gewoon ontzetend verschild.. wat je er bij krijgt en waar het is,, dus kunnen we nu weer ontopic praten Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 20:35

ik zou toch is gaan kijken naar een andere mogelijkheid, het lijkt mij dat er voor 285,- per paard toch wel een plekje in de regio moet zitten met veel meer luxe als wat je nu hebt. en kijk ook is een dorp verderop zou ik zeggen, als het 10 km verder 100,- goedkoper is heb je je reiskosten per maand er ook wel uit lijkt me..

teska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:07

ik betaal 190 euro en dan heb ik stalbedekking, voer, weidegang en een buitenbak voor. ik moet wel zelf mesten, maar dan is wat jij betaald wel belachelijk veel!

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 00:19

coydog schreef:
Ze heeft al een paar keer aangegeven in dit topic dat het €285,- per paard per maand is, dat lijkt me toch erg veel voor wat ze krijgt.

THNX! Haha! Knipoog

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 00:22

ladymagic schreef:
Ik ben het hier niet mee eens allemaal.
Ze zegt zelf dat ze per paard naast de stalling 125 Euro kwijt is, 50 Euro aan hooi en 75 euro aan bodembedeking.
Als ik haar was zou ik daar eerst eens naar gaan kijken want ik vind 250 Euro per maand aan bodembedekking en hooi voor 2 paarden belachelijk veel.
Daarnaast berekent ze de staanplaats van de trailer mee, waar je op de meeste stallen extra voor zal moeten betalen.
Ik vind het niet goedkoop, maar om nou te zeggen dat het super duur is, nee.
Je hebt wel een plekje voor jezelf, waar je het kan regelen zoals jij dat wil zonder andere mensen op stal.
Het stalbedrag is per paard 145 Euro, excl hooi/boedmbedekking/voer, met stromend water (koud) weiland, schuilstal, op een mooie locatie, zonder andere mensen.
Hier in de regio betaal je voor een dergelijk plekje 250 excl. voor 2 paarden, en dan heb je nog niet eens de uitrijmogelijkheden van TS maar zit je op een industrie terrein zonder bak oid.

nee ik zit aan een drukke weg tegen over de rijbak en het bos en duinen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:38

aangezien ik niet wil herkauwen wat hier al 100 keer geschreven staat: wanneer verhuis je nu Haha!?

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:03

bij ons kwam ook een meisje stallen en wij vragen €60 per maand. Incl. voer (hooi en bieten). wij hebben twee weiden met genoeg gras. En hij staat bij drie ander paarden. Tong uitsteken

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 21:21

foxy80 schreef:
aangezien ik niet wil herkauwen wat hier al 100 keer geschreven staat: wanneer verhuis je nu Haha!?

ik heb nog geen stal gevonden die me aanspreekt. ben nog in onderzoek. Slim
ik sta dus nog steeds daar, er moet maar eens weer een goed gesprek met de verhuurder komen.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:56

En zijn er inmiddels al verbeteringen opgetreden?

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:27

ik moet zeggen rond amersfoort zijn de luxe stallen vrij prijzig (ruim over de 300 euro) maar dan heb je ook echt alles incl. +binnenbak en ja veluwe hé
maar ik denk dat dit overal wel geld, luxe en binnenbak met alles incl. is meestal over de 300 euro licht ook aan de concurentie in die plaats denk.
ik kom uit zuid-holland en daar gelden die bedragen toch ook. maar daar heb je denk minder concurentie dus kunnen ze dat vragen.
ik vind toch 285 erg veel. ik heb me in een heeeeeeeeeeeeel groot aanbod van stalling verdiept zowel zuid-holland als utrecht/noord-holland omdat ik hierheen wilden met me paarden.
ik sta nu particulier op een africhtings/trainingstal nabij hilversum voor 275 all in (stapmolen,weide,heel veel stro,hooi,brok,super dure droge buitenbak,longeerring 20m,spuitpl. koud/warm, trailerstalling en buitenstal en N.B. vlak aan bos en hei.) ja wat is duur, je moet je gewoon is orienteren. je kunt zo duur staan als je zelf wilt Knipoog wij stonden bij een boer in leiden ZH voor 155 alleen zelf mesten. stonden ze wel heel de dag buiten. maar toen dit meerdere paarden werden ging dit ook naar 190 omdat ze dan wettelijk een stal zijn. (een of andere regeling)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:51

ik vind dat best wel veel. Bij ons in de buurt wordt voor die prijs het voer betaald, het je een binnen en buitenbak en worden de stallen uitgemest.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:00

TS, véel te veel! Voor dat bedrag kan je hier all-in staan zonder pensionservice (paarden in weide zetten enz).
En reken maar dat het hier niet goedkoop is. Knipoog

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:04

Je betaald echt te veel!

Hier heb je voor 220,- pm zeer luxe stal! 3 rijbakken geloof ik, Solarium vers hooi van het land, elke dag gevoerd mesten word volgensmij ook gedaan en weet ik veel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:10

Maar10e schreef:
Ons stalbedrag is 15 euro omhoog gegaan. Het is nu 145 euro.
Nou denk je misschien, dat is weinig, maar het is anders.

Het is excl voer, hooi en bodembedekking.
Het is een vrij groot (kaal Bloos ) weiland met een in en uit loop stal. een oud stalletje die het verre weg van luxe is.
Er is geen rijbak aanwezig, alleen koud water en slechte verlichting.
Nu moeten we zelf voor de onderhoud van de stal zorgen (muren aan de binnen en buitenkant)
zelf de omheining netjes houden, zelf mesten en ga zo maar door, de paarden (het zijn er 2) krijgen alleen 2x per dag ons zelf gekochte hooi.

Het enige voordeel is dat we 5 min lopen van bos en duinen staan. Clown

We betalen nu dus 145+15 voor de trailer per maand
Dit is excl hooi +/- 50 per paard p/m, voer en bodembedekking +/- 75 p/m
Dat is dus +/-285 euro per maand! Huilen

Ik denk dat je ergens voor minder geld luxer kan staan.

Wat vinden jullie

Barst los!!!!

Oh ja het is in soest!

als het niet goed staat verplaatsen aub!

Dus eigenlijk 142,50 per paard? Dan is het niet duur hoor, je staat wel in een mooi uitrijgebied en dat is altijd wat duurder. Althans hoe groot is de wei? Als je ongeveer 1ha hebt is het wel oke, een iniministukje vind ik het wel weer duur. Maar 75 euro voor voer en bodembedekking vind ik wel veel hoor.