geen binnenbak wat te doen met regen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: geen binnenbak wat te doen met regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:12

Miss_m schreef:
In de regen rijden..!!

OK dan!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:49

Lilian__ schreef:
Miss_m schreef:
In de regen rijden..!!

OK dan!

Ja sorry t kwam mss dom over ma tis toch zo...Knipoog
Of je gaat in een binnenbak van iemand rijden..
Of helemaal niet rijden Tong uitsteken

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:55

ik rijd altijd buiten en als het niet al te hard regent heb ik zon speciale regenbroek aan speciaal voor paardrijden (doe je om je middel en dat rol je af over je benen valt net over de rijlaars heen) en stap mijn paardje iets uit probeer op adem en daarna lekke droog wrijven op stal en als het koud is fleecedeken op. Haha!

MyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:49

In de regen rijden of anders, word je minder nat, met kapuchon op en regenbroek gaan longeren. Lachen

We zijn niet van suiker Haha!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:54

Uh... ik heb nooit een binnenbak gehad Nagelbijten / Gniffelen
Dus gewoon in de regen rijden! Vork
Je paard op adem stappen en dan de stal in met een lekkere fleecedeken op Lachen

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:47

ik heb ook nooit een binnenbak gehad hoor Knipoog
en ook nog geen zieke piny tot nu toe Tong uitsteken

als ik in de regen gereden heb doe ik als het koud is een gewone wollen deken (niet eens egt voor een paard) op en daaroverheen ook nog een gewone zweetdeken Lachen
dat helpt prima Haha!
(mijn moeder zegt dat het bijna hetzelfde effect heeft als een solarium Knipoog )

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:59

Wij hebben thuis alleen maar een buitenbak waarin we het hele jaar door rijden. Weer of geen weer. Na het rijden zweetdeken op en in de stal uit laten zweten.(eventueel eerst met handdoek afdrogen) Daarna eventueel een winterdeken op.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:02

Ik heb een paar maanden op een manege gestaan en mijn paard HAAT de binnenbak. Ze loopt veel liever in een buitenbak. (Ik had geregeld hulp nodig om me paard de binnenbak ik te krijgen)
Ik sta nu weer op een stal zonder binnenbak.
Als het echt hard regent, rij ik niet, maar bij gewoon beetje regen wel. Na het rijden kijk ik of het nodig is om een zweetdeken om te doen of niet.
Mijn zadel maak ik ook altijd even schoon, want die houd echt niet van regen Clown

lOraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:05

Wij hadden vroeger ook alleen maar op de manege een buitenbak als het dan regende moesten we meteen afzadelen en weer naar huis gaan

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:36

Je kan ook met regendeken rijden? Iig zo een waar het open is om je zadel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:54

Rijden in de regen. Uitstappen. Op stal eventueel zweetmes erover als ze erg nat zijn, beetje droogwrijven met stro of een handdoek en een dun zweetdekentej op (in de winter dan). Die een uurtje of iets op laten tot ze droog is, en dan weer afhalen. Ind e zomer laat ik dr gewoon zo opdrogen, mits ze niet heel erg warm is nog van het rijden. Dan gaat er een dun dekentje ook op (die leg ik dan vaak enkel over de achterhand, niet dicht aan de voorkant want dat wordt te warm).

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 05:45

niet om het één of ander, maar hey.... het is een paard, geen suikerpoppetje. Pling
ik heb nog nooit een binnenbak gehad en mijn pony is er zéér oud mee geworden, heb zelfs in de stromende regen altijd gewoon gereden....wat een beul ben ik hé Knipoog
snap werkelijk niet dat er mensen zijn die zich hier druk over maken, goed uitstappen en dan lekker de wei op...niet aan het handje

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:54

niet rijden of wachten tot het weer droog wordt! Cool

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:46

gewoon lekker gaan rijden zoals je altijd rijd,, en dan gewoon met een zweetmes tot het meeste vocht weg is en dan met een handdoekje na drogen mar niet tegen de haarrichting in,, en dann een dekje op en voor je naar huis gaat dekje eraf Knipoog en als de zon schijnt lekker de wei op dan kan ie ook lekker drogen. met een zomerdekje:)

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:02

Dat probleem ken ik..
Wij hebben ook geen binnenbak..
Ik rij meestal gewoon maar zorg dat hij niet al tewarm wordt.
En doe hem in zijn stal even 45 min een zweetdeken met stro er tussen op..
Dit werkt goed en zo kan hij rustig afkoelen zonder ziek teworden..

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:35

Wat denk je van in de regen rijden!!!
Ik heb nog nooit een binnenbak gehad, en mijn paarden zijn er ook nog nooit ziek van geworden om in de regen te rijden (je moet ze natuurlijk wel goed verzorgen na de tijd)

Ik doe als ze geschoren is in de winter en het regent altijd een ongevoerde, waterdichte regendeken op. na het rijden droog ik mijn paard met een handdoek en laat ik haar een uur met een wollen zweetdeken op staan daarna de staldeken(s) weer op.
Ik maak de beenbeschermers, singel, zadel en mijn hoofdstel goed schoon en vet het leer in.
als het regent rijd ik met chaps want na een uur in de regen gereden te hebben krijg ik mijn leren rijlaarzen niet meer uit, en chaps kunnen onder de kraan en dan zijn ze zo schoon.
en daarna stap ik zelf onder een warme douche Lachen

Ilana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:23

Wij hebben ook geen binnenbak en rijden eigenlijk altyd.. zowel met regen als sneeuw. Alleen nooit met onweeR. Als we dan klaar zijn laten we ze altyd goed uitstappen want als je in de regen rijd ben je toch al nat dus maken die paar minuutjes ook niet meer zoveel uit. als je daarna in de stal komt helemaal droog wrijven met oude handoeken en dan een deken op

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:45

Echte ruiters gaan door wind en weer! *LOL*

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:48

ja hihi

gister wedstrijd gereden in de harde wind stromende regen en onweer, leuk was anders maar ik blijf er niet om thuis

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:54

Ilana_ schreef:
Wij hebben ook geen binnenbak en rijden eigenlijk altyd.. zowel met regen als sneeuw. Alleen nooit met onweeR. Als we dan klaar zijn laten we ze altyd goed uitstappen want als je in de regen rijd ben je toch al nat dus maken die paar minuutjes ook niet meer zoveel uit. als je daarna in de stal komt helemaal droog wrijven met oude handoeken en dan een deken op

wij hebben ook alleen maar een buitenbak, mn nieuwe maneege heeft een binnen en buiten bak;)