voordat ik ga rijden poets in meestal 20 minuutjes. maar dan ook goed de manen, staart&sokken. (& de dikke staart heb je niet zo snel gedaan) en soms poets ik ook echt een uur. maar in de zomer was ik ze bijna elke dag (niet altijd met shampoo natuurlijk) en dan ben ik altijd vrij snel klaar met poetsen.
20 minuutjes tot een half uur. Soms korter, als ik er alleen snel een borstel overheen haal. Maar dan heeft ze OF een vrije dag dat we niets gaan doen. OF dan poets ik na het rijden alsnog, aangezien ik altijd het zweet wegborstel als ze is opgedroogt.
Meestal voor het rijden even 5 min. na het rijden meestal 10/15 of soms ook minder. En als ik der gewoon even pak om te borstelen dan heel uitgebreid 20/30 min.
een paar minuten... maar dan is de staart niet gedaan! staarten doe ik 1 keer in de week netjes pluizen en met spray en al erin dus daar ben ik altijd erg lang mee bezig... naverzorging duurt bij mij wel altijd langer als ervoor...
Ik borstel zo lang als ik zin heb Vooral die shetters, daar rijd ik niet op, en die heb ik nog niet beleerd zeg maar. Dus daar kan ik echt úúúúúren mee tutten. T paard dat ik wel rijd, poets ik meestal n minuut of 10/20 voordat ik ga rijden, puur omdat ze het zo lekker vind.
Dat ligt eraan hoe vies hij is. Als hij 's winsters zijn deken om heeft is hij altijd nog redelijk schoon, dus dat is dan 5 minuutjes. Maar van de week had hij in de poep liggen rollen, wij was werkelijk pikzwart, heb toen minstens een kwartier moeten borstelen voordat hij toonbaar was. En af en toe pak ik hem en dan geef ik hem een hele toiletteerbeurt, dan kan ik er zo 2 uur mee bezig zijn.
druppeltje
Geplaatst: 28-04-07 21:58
.
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 27-09-23 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Als ik zin heb om te tutten dan zeker een half uur, anders effe snel poetsen waar het zadel komt en opzadelen maar!! Mijn pony's staan dag en nacht buiten en ik heb altijd begrepen dat borstelen niet zo goed is voor de vacht, dan gaat hun vetlaagje eraf wat hun beschermt tegen de regen. Dus beperk ik het zoveel mogelijk.
ik kan wel 3 uur poetsen. lekker tutten. dan doe ik er wel 2 tegelijk. gewoon in de wei. als ze het zat zijn gaan ze even grazen en komt de volgende. zo wisselen ze steeds af. als het aan hun ligt mag ik de hele dag wel poetsen.
Ligt er aan of ik zin heb om te poetsen. Katinka poets ik meestal 5 minuten tot een kwartier, omdat ze niet zoveel geduld heeft. Maar mijn exverzorgpaardje kon ik soms wel een uur lang poetsen.
normaal maar zo'n 5 minuutjes. Soms heb ik het in mijn bol en poets ik ze uitgebreid, maar zeker met dit warme weer hebben ze liever niet te veel gepluk aan hun lijf.
meestal poets ik 5 minuten (shetlander dus wel zo klaar)
Met dit weer rijd ik niet maar was ik ze (ben ik natuurlijk wel langer mee bezig) dan ga ik staart en manen uit de klit halen en dan droogstappen (ze rollen anders en zijn weer helemaal vies)
Als ik van plan ben om voor mezelf in de bak te gaan rijden, poets ik niet zo erg lang. Ongeveer 5 minuutjes. Als ik op buitenrit ga of les heb of iets dergelijks dan poets ik langer.
En als ik een dag heb, dat ik zin heb om lekker bezig te zijn met poetsen kan ik zo een 3 kwartier bezig zijn .
Mijn paard staat het hele jaar door buiten, dus het ligt er aan hoe het weer is en wat voor seizoen het is. Met dit warme weer hoef ik maar heel kort te borstelen, 5 minuutjes. Ben vanavond nog bij hem geweest en hij ziet er prachtig uit. Dat was in de winter wel anders.
Ligt er maar net aan hoe ze eruit ziet op 't moment dat ik wil gaan rijden. Komt ze uit de bak,dan zit ze meestal onder 't zand door 't rollen,dan ros ik d'r altijd erg uitgebreid,en dan ben ik soms bijna een half uurtje bezig... Maar nu ze aan 't verharen is ,ben ik er ook langer mee bezig...