Iemand ervaring met vissen in de drinkbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Iemand ervaring met vissen in de drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 14:35

Hoeft geen waterleiding te zijn geloof ik, maar slootwater Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 14:52

We hebben hier in Limburg geen sloten, en een put slaan is in deze grond ook erg duur.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:00

sronnie schreef:
ladymagic schreef:
Mijn pony drinkt uit de sloot, waar ook vissen zwemmen, dus voor je paarden is er niks mis mee.
En over de "vervuilende goudvissen"
Wij hebben ook een goudvis, ik denk dat we zijn aquarium eens in de 3 maanden schoon maken, en dan nog omdat er algenaanslag in komt, niet omdat hij het zo vies maakt....
Kom nou zeg, een paard red het wel zonder zuiver leidingwater, dus regenwater en een paar vissen in de bak die het schoon houden zullen ook echt geen schade aan richten.
Gewoon proberen zou ik zeggen!

Trouwens al eens over gedacht om een pomp aan te laten leggen, op grondwater? Dat hebben wij bij het land, echt ideaal! Ja

Vuil hoef je niet altijd te zien, dan erbij is het niet goed om maar eens in de 3 maanden schoon te maken i.v.m. de waterwaarden welke dat sterk kunnen wisselen.

Wat betreft de planten, hoe zorg je dan dat die blijven groeien en niet meteen het loodje leggen?
Beton is nou niet bepaald licht doorlatend, en planten hebben voldoende licht nodig om te groeien/leven.

Persoonlijk vind ik het gewoon helemaal niets, zelf heb ik ook aquaria's staan en dus voor mijn plezier.
Vind het nogal ''lui'' overkomen, ten nadele van de vissen.

Beetje late reactie maar ik vind dit echt zwaar overdreven, mijn goudvis heb ik nu 14 jaar en al die jaren is zijn bak nooit meer dan 1 keer per 3 maanden schoongemaakt, en hij houdt het toch al langer uit dan de meest egoudvissen denk ik zo.
Wat een gezeur allemaal. (niet specifiek jij hoor Sronnie) DOe niet zo moeilijk, het zijn 2 vissen in een grote bak, in de sloot kom ter ook geen licht van de zijkanten, netzomin als in de zee of het kanaal. Alleen in een aquarium, voor onze lol.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:02

Ik had eigenlijk een beetje dezelfde vraag maar dan voor een natuurlijke drinkpoel... die hebben we namelijk in de wei en die is redelijk groen. zou het helpen om

http://img.photobucket.com/albums/v359/Saskia_Hundersmarck/Beestjeseline002klein.jpg?t=1178269224 dit is de poel van een afstandje,

http://img.photobucket.com/albums/v359/Saskia_Hundersmarck/Gufaaanhetdrinkenuitdepoel.jpg? en dit van dichtbij

ik denk dat dit wel een goede leefomgeving is voor een vis? maar of ze het ook echt schoon kunnen houden? dan heb ik er heel veel nodig misschien?

Raspoetin_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:26

nog nooit van gehoord!! Maar msschien helpt het wel Haha!

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:34

Ok. ik heb de eerste 2 pagina's gelezen!
mijn antwoord erop is: Bij een vriendin hebben ze ook zo'n grote betonnen bak. Daar drinken normaal gesproken de koeien uit, maar de paarden staan ook ewl zo af en toe in dat weiland. Ze hadden er geen goudvissen in maar gewone stekelbaarsjes die ze vingen in een vijver dicht bij hun in de buurt. 2 goudvissen is denk ik te weinig voor zo'n grote bak. Waarom stop je er niet een stuk of 5 in. Ruimte groot genoeg. Hun maakte die bak ook nooit schoon, hadden er geen pomp of wat dan ook in. Alleen een

anne_kuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:37

Alleen onderin een paar gewone bakstenen. Mss zat er op de bodem wat groene aanslag. Maar wat denk je nou dat paarden in de natuur ook alleen maar schoon drinkwater krijgen Bloos
Het is zeker niet slecht hoor. En je hoeft volgens mij ook nog niet elke dag met een emmer water te lopen. Als het een keer goed regent is de bak zo weer vol, en voldoende zuurstof. Die vissen overleven zichzelf ook wel. De bak is diep genoeg om zich te verstoppen. En evt nog achter een steen te verbergen.
Veel succes!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:41

Zoals ik het lees is de oplossing al gevonden door de juiste planten in het water te zetten, persoonlijk zou ik er dan geen vissen mee bij zetten. Lachen

Je paarden vinden het water nu heerlijk, perfect toch.
Lekker laten zoals het is dan.