Welke bokker vinden jullie goed rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:12

daniel79 schreef:
Is de klasse waarin iemand rijdt een maatstaf voor al dan niet goed kunnen rijden? Nee. Naar mijn mening rijd iemand die in de B rijdt en eerlijk is tegenover zichzelf en het paard, beter dan iemand die met veel trek-en plukwerk en puur prestatiegericht in de Z terecht is gekomen.

Beter had ik het zelf niet kunnen verwoorden. Bedankt Daniël! Lachen

BTW nu noem je trouwens wel twee uitersten, maar ik denk dat de strekking van je tekst wel duidelijk is.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:17

Zou het er ook niet aanliggen wat je zelf rijd?
Amper een jaar geleden vond ik alle Z ruiters goed want die waren Z !!wauw iets voor mij om van te dromen.
Nu ikzelf bijna Z ben (nog 1 puntje) heb ik niet het idee dat ik goed kan rijden.Ik vraag mezelf nog steeds af of ik het ooit ga leren en nee ik geloof niet dat ik veel meer kan vergeleken met een jaartje terug.
een paar oefeningen maar verder...
Toen ik net begon op de manege keek ik vreselijk op tegen mensen uit de gevorderen les wauw die konden rijden.
Ze kregen sommige paarden gewoon in galop die bij ons in de les alleen maar in het middenstil stonden...ik bedoel maar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:45

Karin"]
[quote="daniel79 schreef:
Is de klasse waarin iemand rijdt een maatstaf voor al dan niet goed kunnen rijden? Nee. Naar mijn mening rijd iemand die in de B rijdt en eerlijk is tegenover zichzelf en het paard, beter dan iemand die met veel trek-en plukwerk en puur prestatiegericht in de Z terecht is gekomen.

Beter had ik het zelf niet kunnen verwoorden. Bedankt Daniël! Lachen
is.
[/quote]
Da's hetzelfde als eeen paard kopen; je kunt beter een paard kopen van b niveau dat nageeflijk is en los, dan een vastgereden, stug, niet-nageeflijk Z-opgeleid paard. En het paard is het produkt van de ruiter, dus dat zegt inderdaad veel over de rijkunst.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:01

Is het niet zo dat hoe meer je leert des te minder kun je Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 18-09-02 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:26

prakkie schreef:
Dank je wel Sjuimpje... Zit hier gewoon te blozen en te glunderen... Haha!
Trouwens iedereen bedankt voor de mooie complimenten!!

En ook ik zal nog even je ego strelen , ookal ben jij volgens mij de enige bokker die ik irl heb zien rijden. Dus dan is de keus ook niet zo moeilijk ha ha ha

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:33

Nimber schreef:
Zou het er ook niet aanliggen wat je zelf rijd?
Amper een jaar geleden vond ik alle Z ruiters goed want die waren Z !!wauw iets voor mij om van te dromen.
Nu ikzelf bijna Z ben (nog 1 puntje) heb ik niet het idee dat ik goed kan rijden.Ik vraag mezelf nog steeds af of ik het ooit ga leren en nee ik geloof niet dat ik veel meer kan vergeleken met een jaartje terug.
een paar oefeningen maar verder...

*LOL* Dat heb ik dus ook, vroeger had ik zoiets van: wauw...Z!! Nu ik het zelf ben (was, en hopelijk volgende maand weer ben Haha! ), vind ik het eigenlijk ook niet bijzonder meer. En ook in de Z kon ik nog steeds geen fijne proeven rijden. Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:44

Ik ken verder geen enkele bokker irl dan Lindy en Ferda die bij ons op stal staan. Ik vind ze beide wel goed rijden, al zie ik ferda niet zo vaak rijden. Lindy en Rinkja zijn best een leuke combi en nu ze een nieuwe instruktrice heeft gaan ze supersnel vooruit! Mijn complimentjes Lin!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:49

Schoot me net ineens te binnen , mijn onderschrift heeft eigenlijk wel wat te maken met dit topic.

Of je nu op een hoog of op een laag niveau rijdt,
het is de fijnheid van het rijden die het goede van het slechte scheidt.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:50

Lovely"]
[quote="Pregini"][quote="prakkie schreef:
Dank je wel Sjuimpje... Zit hier gewoon te blozen en te glunderen... Haha!
Trouwens iedereen bedankt voor de mooie complimenten!!

En ook ik zal nog even je ego strelen , ookal ben jij volgens mij de enige bokker die ik irl heb zien rijden. Dus dan is de keus ook niet zo moeilijk ha ha ha
[/quote]

Weet je dat heel, heel, heel zeker?? Schijnheilig Haha! . Het is even geleden hoor, jaartje of 6 en niet te vergelijken met nu .
[/quote]

Heb er wel wat meer zien rijden hoor!! Maar Wendy heb ik het meest op wedstrijdjes gezien Haha!

Maar kom binnenkort wel weer eens langs om labje te bewonderen, wanneer ben je op stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:55

Altijd savonds he, want ik werk overdag gewoon. Vorige keer heb je m toch nog wel gezien? Hij is wat groter en wat breder (ahum) Haha!.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:17

Ja heb labje wel gezien, maar niet onder het zadel!!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 19:37

daniel79"]
[quote="Steef schreef:
En dan zijn er ook nog heel wat meer die toch wel aardig indruk op me maken, maar over het algemeen heb ik niet zo'n hoge dunk van de gemiddelde bokker.

Ik vind dit eerlijk gezegd nogal een stijlloze opmerking, getuigd naar mijn mening van of weinig respect voor anderen of een hoge eigendunk...

En een foto is inderdaad een momentopname, maar hoeveel wijkt dat moment af van de werkelijkheid? Iedereen rijdt met pieken en dalen, maar is het niet de kunst om dat te minimaliseren? Daarom denk ik dat een foto (of beter: een serie van foto's) best veel zegt over hoe iemand in het echt rijdt.
[/quote]
Ik zeg het niet alleen aan de hand van foto's maar meer aan de hand van berichten die ik lees. En ik weet ongeveer wat voor mesnen de gemiddelde die-hard internetters zijn dat ik er toch niet vol bewondering naar kan kijken, maar je hebt natuurlijk altijd positieve uitzonderingen.

En aan het begin van dit topic zei ik ook al dat je pas weet hoe iemand rijd als je zijn paarden gevoeld hebt. Dan rijd je als het ware het eerste poosje op het gevoel van iemand anders mee en weet je wat diegene voelt. En dan gaat jouw verhaal over B en Z ruiters weer op.
En een eigendunk heb ik wel in zekere mate, maa r niet wat paarden betreft! Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:03

Ik vind het heel knap dat sommigen van jullie van een foto af kunnen zien of iemand goed kan rijden of niet. Ik heb nog nooit een bokker zien rijden, dus kan er weinig over zeggen.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:18

Ik heb wel meerdere bokkers zien rijden, en meerdere met mij.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:40

Mickey schreef:
Schoot me net ineens te binnen , mijn onderschrift heeft eigenlijk wel wat te maken met dit topic.

Of je nu op een hoog of op een laag niveau rijdt,
het is de fijnheid van het rijden die het goede van het slechte scheidt.

En daar zit het 'm in. En wel in twee punten:
1. de fijnheid van het paard. Is het paard voldoende aan de hulpen die de ruiter hem geleerd heeft. (of diegene nou dressuur rijd of niet)
2. de fijnheid die de ruiter er aan beleefd. De leukigheid, de fun.

Kan ik rijden? Dressuurmatig neuh... Maar daarom kan ik wel rijden, ik vind van mezelf dat ik goed rijd. Mijn paard heeft geen last van mij.
Het zijn de eisen die je aan je zelf stelt.
En daar komt die fijnheid weer om de hoek. Het is maar net wat je fijn vind.

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:47

Steef schreef:
Ik zeg het niet alleen aan de hand van foto's maar meer aan de hand van berichten die ik lees. En ik weet ongeveer wat voor mesnen de gemiddelde die-hard internetters zijn dat ik er toch niet vol bewondering naar kan kijken, maar je hebt natuurlijk altijd positieve uitzonderingen.

En aan het begin van dit topic zei ik ook al dat je pas weet hoe iemand rijd als je zijn paarden gevoeld hebt. Dan rijd je als het ware het eerste poosje op het gevoel van iemand anders mee en weet je wat diegene voelt. En dan gaat jouw verhaal over B en Z ruiters weer op.
En een eigendunk heb ik wel in zekere mate, maa r niet wat paarden betreft! Haha!

Ik snap dat je niet met volle bewondering naar de meerderheid kijkt, dat heb ik ook niet (en de meerderheid misschien ook niet met mij Haha!). Naar mijn mening ligt het verschil tussen met volle bewondering naar iemand kijken of naar iemand kijken die goed rijdt (naar zijn/haar niveau), een behoorlijk eind uit elkaar (komen we weer terug op het punt van eerlijk zijn, fijnheid van het rijden, etc).

Wat betreft dat aanvoelen ben ik het wel met je eens, maar waarschijnlijk zul je de meerderheid nooit aan kunnen voelen (tenminste, ik heb de tijd niet om er zoveel te meeten Haha!)...Daarom vind ik het wat wrang dat je geen hoge dunk van de meerderheid hebt...Maar goed, misschien ligt die lat van wat eerlijk en fijn is voor jou misschien heel wat hoger dan voor de meerderheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 00:17

Daniel, met die lat sla je wel weer de spijker op de kop. Want wat ik bijvoorbeeld een geweldige prestatie vind van de een, beschouw ik als waardeloos bij een ander. Neem nou Jantina als voorbeeld, die heb ik weliswaar nooit zien rijden, maar ze heeft genoeg verteld over haar problemen en vorderingen om een beeld te hebben. Ze heeft keihard gewerkt en is ook echt vooruit gegaan en daar moet ze heel trots op zijn. Zou bijvoorbeeld Steef met diezelfde verhalen komen, dan ben ik toch wel even teleurgesteld. Van hem verwacht ik heel iets anders en ligt de lat ook echt hoger, ookal heb ik hem niet zien rijden. Zo moet je dus iedereen op zijn eigen niveau zien en ik denk dat velen van ons het niveau van Steef niet gaan halen.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 06:26

ik heb Party!! STARLETTA Party!! al een paar keer zien rijden, die rijd errug goed *LOL*

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:19

daniel79"]
[quote="Steef schreef:

Ik snap dat je niet met volle bewondering naar de meerderheid kijkt, dat heb ik ook niet (en de meerderheid misschien ook niet met mij Haha!). Naar mijn mening ligt het verschil tussen met volle bewondering naar iemand kijken of naar iemand kijken die goed rijdt (naar zijn/haar niveau), een behoorlijk eind uit elkaar (komen we weer terug op het punt van eerlijk zijn, fijnheid van het rijden, etc).

Wat betreft dat aanvoelen ben ik het wel met je eens, maar waarschijnlijk zul je de meerderheid nooit aan kunnen voelen (tenminste, ik heb de tijd niet om er zoveel te meeten Haha!)...Daarom vind ik het wat wrang dat je geen hoge dunk van de meerderheid hebt...Maar goed, misschien ligt die lat van wat eerlijk en fijn is voor jou misschien heel wat hoger dan voor de meerderheid?
[/quote]
Misschien ben ik heel raar, maar ik leg de lat voor mezelf en ook vaak voor andere redelijk hoog. Dat wil dus ook zeggen dat mijn eigen presaties, maar die van andere ook weinig indruk op me maken. En als ik dan wel onder de indruk ben ben ik het ook echt. Dat wil ook niet zeggen dat ik iemand anders meteen een raar persoon vind, of diegene echt als een minder persoon is, als hij toevallig net wat minder handig is. Maar ik ga er niet vol bewondering naar lopen gapen. En er zitten ook genoeg mensen op bokt waar ik nog heel veel van kan leren.
Begrijp me goed, ik ben er echt niet op uit om iemand af te zeiken, maar dat is eigenlijk mijn beeld van een gemiddelde bokker, en dat zijn niet alleen bokkers, maar eigenlijk heel veel particulieren irl.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:24

sorry heb niet alles gelezen maar ik vind dat je da tniet zo kunt zeggen, dan moet je iemand al heel vaak zien rijden, en ook niet een keertje gezien ofzo omdat bijv diegene of het paard net toen zijn dag niet had of juist wel. Maar ik vind dat je dat ook niet van foto's kan zien dat zijn maar moment opnames, ik ken niemand echt goed van hier dus weet ook niet hoe ze rijden.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:30

Ik heb nog niet zoveel bokkers irl zien rijden... Meeste wel op foto's maar daar krijg je geen duidelijk beeld van...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:53

De titel van dit topic: Welke bokker vind jullie goed rijden?

Boos!
Bokkers, ik ben toch wel ZWAAR teleurgesteld dat mijn naam niet de eerste was die jullie te binnen schoot!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:03

Dees, ik vond dat je al eigendunk genoeg had! Knipoog Knipoog Haha!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:57

oke welke bokker ik goed vind rijden.

Ik vind Kim gewoon goed rijden . Lachen Ik heb haar nu een paar x met lottje gezien, en dat zag er gewoon goed uit.

Verder zit Nathalie er ook netjes op, en steef ook.

Ach ja wat is goed rijden, Ik kijk zoals Kim al zei, op tegen iedereen de M2 of hoger rijdt, dus ja, dan rijdt iedereen imo goed *LOL*