Paard echt hélemaal wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

Re: Paard echt hélemaal wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:55

Nadya schreef:
Ik heb volgens velen van jullie vast een heel vies paard, want ik was hem nooit. Tong uitsteken Haha!
Hij staat het hele jaar door buiten en buiten het feit dat ik zijn huidvet niet aan wil tasten, zie ik er echt het nut niet van in. Clown
Hij gaat daarna net zo hard weer rollen in het zand of de modder daarna en je kunt weer opnieuw beginnen. Vork
Nee hoor, hij is een echt buitenpaard en ik ga echt niet rommelen met shampoos. Een keertje afspoelen, a la (ik heb het nog nooit gedaan, alleen zijn benen), maar zeep vind ik dus echt onzin. Haha!

En mijn paard ziet er prachtig uit, hoor. Ja

Clown vast geen witte

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:01

wrom niet zou ik zeggen Haha!
vooral in de zomer is het ook verfrissend voor je paard Tong uitsteken

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:51

A.s. zaterdag gaan we ons paardje weer eens heerlijk helemaal wassen. Mijn dochtertje en ik hebben er nu al zin in. En onze fries vindt het heerlijk. Al het oude vuil van de winter er weer eens uitwassen. Wel heel goed naspoelen om jeuk en zo tegen te gaan. Daarna staat ze dan weer te glimmen. (Totdat ze gaat rollen !!)

MyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:50

Dat doen we wel. Zeker met lekker warm weer. Paardje vindt het heerlijk; babyshampoo, koel water en lekker gemasseerd worden.

Zo is hij eindelijk ook af en toe bruin met wít ipv bruin met grijsbruin Knipoog

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 20:53

Buterblom schreef:
Ik doe het een paar keer per jaar, even lekker schoonmaken, ze zweet daardoor gelijk minder. En ik spoel haar bijna dagelijks af met lauw water.

Haa ja dat idee heb ik ook altijd als ik heb gezwommen.
Zoals vandaag. Dan staat ie weer in z'n stall en dan glimt ie zo en is ie heel zacht en alle zweet en zand uit alle hoekjes is weg.
Heerlijk. Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

Bij ons op stal staat een schimmeltje en die zat vorige keer zo onder de poep(vlekken) dat zijn achterbenen tot aan rug ongeveer geelbruin was. Echt heel smerig. Eerst dus even afgespoeld, toen was hij nog geel, en toen heel goed gewassen met shampoo. Hij vond het overigens niet erg. Het was niet zo heel warm weer, maar we hebben hem toen daarna goed afgedroogd met een handdoek en toen we de spuitplaats uitgingen was hij al bijna droog.

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:17

ik was mijn paard helemaal met sop voor een wedstrijd
en na het rijden gaat ze ook altijd onder de douche met lauw water, lekker verfrissend na hard werken

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:29

ik was mijn paard voor elke wedstrijd. nu in het hoofdseizoen dus zeker 3x in de maand...
compeelt van top tot teen in het sop. wel gewoon met lauw water... en daarna alles er
weer goed uit spoelen

ik ga gewoon niet met een ongewassen paard op concours... vind het zo slordig
als het stof nog op de kont van je paard ligt...
(gewoon goed poetsen kan natuurlijk ook Clown ) maar goed, ik ben nu eenmaal pietluttig,
mn tuig vet ik ook altijd in voor concours...

ook in de winter worden ze helemaal gewassen. na de tijd onder het solarium, daarna
onder de dikke dekens (ook is de ruimte dicht, er kan dus geen wind oid dan doorheen)

nu met dit warme weer spuit ik na het rijden mn paard ook altijd helemaal af met lauw water...

de voetjes spuit ik eigenlijk altijd af na het rijden evenals het hoofd met een spons afnemen...
Cool

komt natuurlijk ook omdat ik de mogelijkheden heb zoals warm water, beschutte/dichte ruimte ....
met koud water wassen zou ik ook niet snel doen...

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:32

ja hoor van top tot teen met shampoo Knipoog

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:47

ja tuurlijk met shampoo Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:55

Mijn oude vp heb ik wel 's beste wasbeurten gegeven want hij was regelmatig een zwijn Clown
Maar diegene die ik nu verzorg nog nooit. Als het erg warm is spoel ik haar wel lekker af (zonder shampoo) en na het rijden spoel ik wel altijd haar benen even af (vooral als ik beenbescherming heb omgehad)
Ik haal er alleen shampoo bij als ze bv een mega vieze vlek heeft anders eigenlijks nooit.

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:05

Natuurlijk! een lekkere douche op zijn tijd heerlijk toch,
maar ik doe t alleen als t egt heeel warm is hoor, anders dan ben ik bang dat hij kou vat Tong uitsteken

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:14

ja, ik help mijn vriendinnen weleens, ken ook genoeg die het doen hoor, je kan ook speciale shampoo in de winkels kopen als je dat wilt gebruiken, Knipoog

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:30

Ja dat kan makkelijk, neem een lekker zonnige dag en douchen maar! Daarna afdrogen en klaar is kees Knipoog

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:12

Mijn paard word nu met deze tijd van het jaar elke dag in ieder geval afgespoeld. In dan 1 keer in de maand echt in bad.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:34

Ik doe het zelf nooit met zeep het hele paard. Die van mij is dan ook bruin en is het dus niet noodzakelijk. Ik doe wel in de zomer vaak het hele paard onder de slang, lekker helemaal nat en dan rollen. Heerlijk Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:39

Wij hebben altijd alleen koud water. (helaas...)
Dus 1 keer ind e zoveel tijd doen we het, heb een goede mestvlekken verwijderaar, en daar red ik het wel mee. Af en toe word ze helemaal gewassen, mag ook wel, want ik heb een hele lieve WITTE merrie Clown

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:49

Ik heb mijn pony ook gewoon gewassen hoor, afgelopen zomer. Haha! haar vacht werd er heel zacht van!

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:01

ik zou het niet doen alleen als het wit paard is maar anders hoeft het niet volgensmij!
afspoelen zou ik als ie heel erg bezweet is wel doen maar anders ook niet!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:40

karabel schreef:
ik zou het niet doen alleen als het wit paard is maar anders hoeft het niet volgensmij!
afspoelen zou ik als ie heel erg bezweet is wel doen maar anders ook niet!

hoezo..?
uitleg.. Knipoog