Moet een paard elke dag in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Re: Moet een paard elke dag in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:21

hns schreef:
Nadya schreef:
Ben het met je eens hoor, Anky is ook in mijn achting gedaald, dat is geen goed paardenleven

Rijne dierenmishandeling.

Goh, zo slecht ziet het paard er nu niet uit hoor . Ik denk dat als hij geen goed paardenleven zou krijgen daar, hij ook niet zo zou presteren Knipoog .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:25

Elke86 schreef:
Goh, zo slecht ziet het paard er nu niet uit hoor . Ik denk dat als hij geen goed paardenleven zou krijgen daar, hij ook niet zo zou presteren Knipoog .

Ja hoor, dream on....
Alsof het alleen om de 'buitenkant' en prestatie gaat.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:39

Nadya schreef:
Ja hoor, dream on....
Alsof het alleen om de 'buitenkant' en prestatie gaat.

Nee hoor, natuurlijk niet. Maar als hij echt zo ongelukkig zou zijn, dan zouden die beesten niet zo presteren .
Even ter info, ik heb ook het liefst dat mijn paard zoveel mogelijk op de weide staat hoor, maar om nu dadelijk te gaan zeggen dat die paarden mishandeld worden daardoor .

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:54

Elke86, ja, ik vind het zeer zeker een vorm van mishandeling als je zo met je paarden omgaat. Ik vind het welzijn (zowel geestelijk, lichamelijk en sociaal) het allerallerbelangrijkst voor mijn eigen paard. Een paard heeft recht op een 'paardenleven'. En ik vind het vreselijk te horen dat zo iemand zo met haar paarden omgaat. Vind ik niet normaal.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:51

Elke86 schreef:

Als een paard tot zijn knie in de modder staat is het mishandeling en 24/7 stal of geen mogelijkheid nog nauwelijks tot sociale interactie en beweging is óók mishandeling (Behalve dat de paarden dan schoon blijven).