Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
1natascha schreef:<= is het niet eens met pmarena en dit is nog zacht uitgedrukt.
ik erger me zelf aan sommige uitspraken die je maakt.
Citaat:Over natuurlijk gesproken als je echt natuurlijk bezig wilt zijn zoals jij dat wilt dan moet je lekker je paard in een kudde laten lopen en er helemaal niet op rijden dan ben je pas echt 100% natuurlijk bezig.
Citaat:1) ik ben gek op paarden maar heb een paard genomen voor mijn eigen plezier, want ik besef me dat het allerbeste en meest natuurlijke is om het paard lekker in een kudde vrij rond te laten lopen.
2) Uit jouw stukje komt het op mij over dat een paard op stal zetten regel rechte dieren mishandeling is..ja toch als een paddock al egoistisch is...
Want dan staan ze immers in een te kleine hok vaak zonder sociale contacten en al helemaal vaak ook zonder weidegang.
nou nou nou wat een mishandeling zeg en wat zijn er dan een hoop mensen dieren mishandelaars zeg, al die paarden dood ongelukkig. (ik geloof dat dus niet) maar blijkbaar als je in Den Haag woont en dus vaak niet aan weidegang kan komen of flink rijk ben, dan moet je maar geen paard nemen. (belachelijk)
Citaat:Trouwens nu ik dit schrijf vraag ik me sterk af of je dan nog andere dieren heb? en of die ook een stuk land hebben waar ze dag en nacht op kunnen rennen en er moet genoeg wild zijn om op te kunnen jagen zoals ze in het wild ook zouden doen.
Zoniet waarom mag je dan geen paard als je geen stuk weidegrond heb en wel een hond of kat etc.?
Citaat:3) Ik kan me paard geen weidegang bieden (Dat is moeilijk in Den Haag) misschien op een later moment wel maar ik doe het beste wat ik kan voor 'm en dat is een mooie uitloopstal..hiervoor een stal ...niet dat ik dat dierenmishandeling vond maar ik heb de kans gekregen om m meer ruimte te bieden, hij heeft sociaal contact en kan lekker rondlopen, in het zand rollen en word 4x per dag gevoerd.
Citaat:Ik vind uiteraard dat jij je mening mag geven maar vind ook dat ik het van harte niet met je eens mag zijn, egoistisch is het toch wel een paard (of ander dier) houden maar een ieder maakt er het beste van voor zijn of haar dier en natuurlijk neem je'hem of haar omdat je dat dier leuk/interessant vind. Dus ja voor jezelf.
Citaat:Ik trek ook mijn grens ik vind dat veel manege paarden rot worden gehouden in ruimtes waar ze hun kont niet kunnen keren maar goed heleboel manege eigenaren zullen het niet met me eens zijn en die zijn er toch ook vaak mee begonnen omdat ze van paarden houden, als je het rotbeesten vind dan begin je er niet aan.
Zo ongeveer vind ik..
Op 1 komt geen paard nemen is het meest paardvriendelijk en ik vind eerlijk gezegd dat ej dan pas het recht heb om andere te bekritiseren. Je zou graag een paard willen maar zet het paard op 1 en dat is vrijheid geven.
Een uitloopstal was het beste wat ik mijn paard op dit moment kan bieden wat voor ons helemaal top is en ik kan het dus ook zeker aanraden als je die mogelijkheid hebt dat maakt me niet meer egoistisch dan een ander die toevallig wel weidegrond kan veroorloven.
" Maar het getuigt niet van liefde voor je dieren als je ze op die manier wilt houden voor je eigen gemak en plezier"
Als je een paard neemt dan is dat dus ook voor je eigen plezier
Dus pas als je geen paard rijd, of houd geen leverancier bent van producten voor anderen want dan help je andere mensen ook paarden te kunnen houden etc. pas dan zou ik het enigszins snappen, en nu vind ik het ..ja sorry hoor hypocriet
Citaat:Ook wil ik alvast mn excuses aanbieden voor sommige uitspraken die ik misschien meer dan 1x herhaald heb
Geeft niks , je mag er boos over worden als iemand er anders over denkt , we hebben toch allemaal een eigen mening en mijn eisen liggen gewoon erg hoog , ik ben meer bezig met de behoeftes van mijn paard dan die van mij als het erop aan komt , en dat is nog steeds vrij apart....
Greetz!
Vickelientje schreef:Heel erg bedankt voor de reacties voor zover!
Een stukje gras erbij is (voor wat we nu op het oog hebben) echt geen optie. Dat zou dan gaan om drie sprieten ofzowil ik ook nog een ruime paddock overhouden. Tis et één of et ander.
Ik wil uiteraard wel op zoek gaan naar een stukje land in de buurt waar ze evt af en toe even op kunnen! Of per dag een paar uurtjes. Maar voor het geval dat niet gaat lukken, wil ik hier toch eerst uitkomen en ervan uitgaan dat weidegang niet mogelijk is. Of erachter komen dat het zonder weidegang voor shetters mss zelfs wel beter is...
Pmarena; ik ben ook voor het zo natuurlijk mogelijk houden van paarden, maar als ik die vreetzakken van mij hun gang laat gaan, dan ontploffen ze. 'Natuurlijk' is voor sobere rassen nl zo schraal mogelijk als je het goed bekijkt, al zullen ze het vette gras nóg zo lekker vinden.
Vorig jaar zomer vond ik ze ook al veel te vet en dat terwijl ze op een echt schraal weiland stonden. Daarbij vreten ze dan net zo lang tot ze in China zijnen ben ik bang voor zandkoliek.
Verveling ben ik niet zo bang voor. Ze staan de hele (herfst) winter (lente) ook alleen op zand en lijken daar niet zielig van te worden. Daarbij ben ik zeer actief met mennen, dus genoeg te doen![]()
Meer reacties zijn welkom!