Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

louanagirl

Re: Een modderbak, om wanhopig van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:24

Oei... Herkenbaar... Bloos

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:24

het ziet er wel erg uit bij osn is dat nog erger.. als het miesert is het al zo.. dus we proberen hem goed vlak te houden dan kan je er altijd in... we krijgen eerst nieuwe schuur dan krijgen we andere onderbodem van de bak Knipoog niet alles kan tegelijk he Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:32

Mijn bak is na deze vreselijke buien van vannacht alweer droog!! Haha!

Echt waar laat hem iets bol maken met geulen aan de buitenkant waar het water heen kan stromen!

DE OPLOSSING!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:45

haha okay ik zal er over nadenken. Ik heb er wel slootje omheen maar dat helpt nog niet echt. Het was eindelijk beetje afgedroogd maar nu is het weer 1 drassige boel

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 14:46

Eigenlijk is het logisch.
Gewoon de A-C lijn het hoogste punt maken dan dan iets laten aflopen richting de geulen...en klaar Lachen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:18

Ik denk dat de effectiviteit van het schuin aflopen van de bak sterk afhankelijk is van het soort grond. Heb je veengrond of klei dan zal het water inderdaad sneller aflopen. Maar zand (zoals wij hebben vlak aan zee) wordt toch al snel nat. En het neemt veel water op. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de ruiterpaden in het duin, die zijn op de duinen net zo baggerig als tussen de duinen. Voordeel is wel dat ze niet snel baggerig zullen worden.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 21:38

Ik heb de hele bak laten opspitten. Hij wordt op de ergste plekken nog een keer een halve meter omgegooid. Resultaat: in de bak zakken de paarden momenteel 27 cm weg ( heb het gemeten ) En het is ongeloofelijk stoffig. Lekker zeg, nu kan ik helemaal niet meer rijden Scheve mond

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:35

geluksvogel schreef:
Ik heb de hele bak laten opspitten. Hij wordt op de ergste plekken nog een keer een halve meter omgegooid. Resultaat: in de bak zakken de paarden momenteel 27 cm weg ( heb het gemeten ) En het is ongeloofelijk stoffig. Lekker zeg, nu kan ik helemaal niet meer rijden Scheve mond

Hebben wij ook laten doen afgelopen weekend, maar hebben daarna met de tractor de bak aangereden en daarna nog eens met de bakvlakker eroverheen en hij is weer perfect. Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:38

Hmmm ik dacht dat wij zielig waren met onze bak, maar die ziet er beter uit als die van jullie.

Bij ons is het gewoon echt afwachten tot t wat droger is, dan kan ie een keer gesleept worden en zal ie te rijden zijn !!

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:47

MissEvil schreef:
Frekja schreef:
Sorry hoor, het was heel zinnig, en ik hoef mijn mond niet te houden omdat jij misschien even evil bent.
Overigens hebben wij ook houtschillen geprobeerd, maar die houden het water juist (langer) vast. Als ze een beetje stuk getrapt zijn is het helemaal drama als het regent.

Ja, héél volwassen zo'n reactie Clown

En iedere bak (grond) is anders.
Maarja, volgens mij heb jij nog nooit echt iets zinnigs gepost, dus tja, dan valt hier ook weinig over te zeggen, maar denk niet dat veel mensen jouw post zinnig zullen vinden Haha!
Ga jij maar lekker over je stalling en andere stallingen zeuren, daar ben je veel beter in Knipoog

(Sorry, off topic..)

Beste EVIL.

Ik heb heel veel zinnigs gedaan in mijn leven ( 58 jaar). Zeker op het gebied van buitenbanen heb ik veel mensen - gratis en goed - advies gegeven. Het is zelfs een tijd lang mijn beroep geweest. Ik weet niet waarom jij zo boos doet! Ik heb jou niets misdaan. Ik geef advies.

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:50

geluksvogel schreef:

Dat is echt een probleem: of stof en mul of... te nat.
Dus als je iets wil - investeren- dan is een eb- en vloed baan ideaal. Maar er hangt een kostenplaatje aan. Aan de andere kant moeten we altijd aan het welzijn van onze paarden denken. Als je advies wil hebben. Zeg het maar.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:04

Een eb en vloed baan is echt niet de enige goede optie hoor. Wat je niet moet vergeten is dat je kosten blijft houden omdat je een pompinstallatie draaiende moet houden. En wat denk je dat het kost als de pomp stuk gaat?

Er zijn andere systemen waarbij je na de aanleg gewoon voor jaren klaar bent. Maar dat red je niet voor 3 of 4 duizend euro.
Voor dat geld heb je altijd een halve oplossing die maar een maar jaar werkt en uiteindelijk dicht gaat zitten, of te mul is.

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:27

Esperanza schreef:
Een eb en vloed baan is echt niet de enige goede optie hoor. Wat je niet moet vergeten is dat je kosten blijft houden omdat je een pompinstallatie draaiende moet houden. En wat denk je dat het kost als de pomp stuk gaat?

Er zijn andere systemen waarbij je na de aanleg gewoon voor jaren klaar bent. Maar dat red je niet voor 3 of 4 duizend euro.
Voor dat geld heb je altijd een halve oplossing die maar een maar jaar werkt en uiteindelijk dicht gaat zitten, of te mul is.

Dat bedoel ik dus !
Als jullie bedrijf DE oplossing heeft, Maak me gek (Gerard Joling).
Nee evnen serieus, ik ga jouw site goed bekijken en je hoort nog van mij.

Gr. Frekja

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 06:03

zo herken baar
het is ook wel heel erg geweest met de regen Verdrietig
wij hadden ook zee-paarden staan hoor
niks aan te doen lieslaarzen aan en wachten op het mooie weer

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:42

Frekja schreef:
Dat bedoel ik dus !
Als jullie bedrijf DE oplossing heeft, Maak me gek (Gerard Joling).
Nee evnen serieus, ik ga jouw site goed bekijken en je hoort nog van mij.

Gr. Frekja

WHahaha, ik lees jouw reactie net terwijl Gerard Joling op de radio is, hij is nu bij 538 aan het geiten...

Nou, met de opbouw die wij maken, ben je voor jaren klaar. Plus dat je je bak ook altijd als paddock kunt gebruiken, geen probleem. In Duitsland bouwen ze al jaren zo op. In Nederland is dit relatief nieuw.

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:56

ik heb iets gelezen over een soort rooster matten die je in je bak kan laten leggen. Die houden het zand bij elkaar en zorgen er voor dat je paard niet diep weg zakt. Dit zou je ook voor bijv een paddock kunnen gebruiken.
hij ligt bijv. bij manege mansoer in de paddock. ik kan natuurlijk weer even niet op de naam van het spul komen.. zucht die hersens van mij.

Maar ook daar zit weer een behoorlijk prijs kaartje aan. Ik geloof dat wij voor onze bak iets van 1500 eur kwijt zouden zijn. op zandgrond schijnt dit perfect te werken, op veengrond kunnen ze niet garanderen dat het niet weg zakt naar china.

voorlopig werkt bij ons alleen geultjes graven en de bak bol leggen. Hebben ooit aan hout snippers gedacht, maar onze buurman heeft daar mee ondervonden, dat zodra die verrot zijn na 1 winter het weer een bagger boel is.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:36

Wij verkopen ook die roosters. Die leggen we op een speciale puinlaag. Maar voor veengrond gebruiken we een andere ondergrond. Ter voorkoming van wegzakken, het totaal mag gewoon niet te zwaar gaan worden. Het kan dus wel!

Houtsnippers zijn niet de oplossing, het water moet weg kunnen! Dan bereik je meer met dat bol leggen. Hout gaat verdwijnen en laat de bodem dichtslibben.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:13

Beste EVIL.

Ik heb heel veel zinnigs gedaan in mijn leven ( 58 jaar). Zeker op het gebied van buitenbanen heb ik veel mensen - gratis en goed - advies gegeven. Het is zelfs een tijd lang mijn beroep geweest. Ik weet niet waarom jij zo boos doet! Ik heb jou niets misdaan. Ik geef advies.

Sparky10 schreef:
Citaat:
Frekja schreef:
Of je gaat naar een stalling met binnenbaan, of je stopt met zeuren! Te nat ! Te stoffig. Bevroren! Johh, kom op rijdt dan op de harde weg! Maar het probleem is....een stalling met een binnenbaan is te duur. En ze willen lekker 7x24 uur in de blub staan. Uhhh Ik bedoel niet de pony's !!

weet niet waar jij last van hebt? maar deze bak is door de vele regen gewoon onberijdbaar, net zoals vele andere bakken en weilanden momenteel , je hebt bijv
oorbeeld paarden die niet op stal kunnen en mogen staan en dan niet om het geld maar om hun eigen gezondheid.
dus deze reactie van jou vind ik erg kort door de bocht de TS geeft zelf aan dat dit een probleem is wat vele en vele andere met haar delen, en ze vraagt om een oplossing voor dit probleem , dus waar jou reactie vandaan komt ? je zal wel een maandelijkse periode hebben maar reageer dat dan even ergens anders op af ,
of laat zelf foto's zien van hoe jou bak er nu bij ligt en hoe jou paarden erbij staan mag ik raden ?
24 uur per dag 7 dagen in de week binnen in een stalletje in een donkere hal rij na rij alleen maar paarden een gewedlig mooie binnenbak waar je je paarden in kan trainen maar je betaald dan ook bijna 400 euro hiervoor maar voor je wedstrjiden kan je er prima in trainen stel een wedstrijd word verpest dan geef je natuurlijk je paard de schuld terwijl de ruiter altijd de schuldige is , maar ja over jou valt natuurlijk niet te oordelen maar wel over mensen die een normale vraag stellen over een veelvoorkomend probleem tegenwoordig , als je niks zinnigs te melden heb hou dan gewoon je mond

Sorry hoor, maar ik was niet de enige Clown
Ik vind je erg vreemd, omdat mijn nickname MissEvil is, ben ik meteen EVIL? Wat jij wilt Haha!
En het is niet echt 'advies'
'Stop met zeuren en ga naar een stalling met binnenbak'
Gôh, wat een advies Rolleyes
Maargoed, ik laat je in je waarde
(oude mensen kunnen niet tegen commentaar, om maar even net zo kort door de bocht te doen als jou) Haha!

Maar als je er zo superveel verstand van hebt, laat je dat hier iig niet blijken Nagelbijten / Gniffelen

*Edit: Sorry wéér offtopic*

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:10

bij ons op stal is ook altijd swinters heel erg bagger Slapen
maar dat is met de zomer over dan is het weer te droog Slapen
maar bij ons si het niet zoo heel erg als bij jou.. Haha!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:22

Stop hier even mee mensen, hier schieten we niks mee op Lachen Ik ga niet naar een persionstal of whatever want mijn paarden staan gewoon lekker natural buiten aan huis met een schuilstal waar ze alleen in de winter bijkunnen. ( vanwege eczeem en schuren) De bak is nog steeds te vergelijk met een woestijn maar ik rij nu vaker buiten met een klasgenoot. Ook goed te doen en ik mag haar perfecte bak gebruiken tot die van ons goed is. Ze woont in de buurt dus perfect. En nog iets, rijden op de verharde weg is niet altijd even makkelijk met een paard zonder ijzers en niet tractormak als je in weiland woont omgeven met tractoren Haha!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:28

Één ding is zeker; op dit moment zal niemand last hebben van een te natte bak.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:38

Wel als je de pomp vergeet uit te zetten Haha! Maar bij ons is hij zo weer droog, droger droogst *zucht*
een beetje regen is welkom Ja

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:39

Ja idd Splinter, ik heb al weken niet gereden in de bak omdat je dan een zandstorm krijgt Scheve mond

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:45

Bji ons is het een eb en vloed bak, dus redelijk te doen,
we zetten hem vaak op woensdagavond aan, dan is hij donderdag zeiknat, vrijdag beter het weekend goed en vanaf maandag takelt hij weer af
Niet normaal hoe snel het water verdampt!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:46

Pomp je dan weer water in de bak? Maf *LOL*